امنیت شغلی کارگران آنومالی شمالی تضمین شده است

دسته: کارگری
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 6 اردیبهشت 1402

 

صبح امروز جمعی از کارگران آنومالی شمالی برای بیان پاره ای از مشکلات خود با معاون توسعه و برنامه ریزی شرکت نوظهور دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار کارگران آنومالی شمالی از بلاتکلیفی کارگران با اتمام قراداد شدیدا گلایه کردند.

کارگران حاضر عنوان کردند: بعد از سه سال کار کردن آن هم در شرایط سخت و با حجم کار بالا با اتمام قراداد بلاتکلیف هستیم.

آنان با بیان اینکه برای تایید کارکرد شرکت شهداب می گوید نوظهور پول واریز نمی کند و نوظهور نیز عنوان می دارد شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق پول واریز نمی کند تصریح کردند:اکثر کارگرانی که اینجا حضور دارند متاهل هستند و بالای ۸۰ درصد با توجه به‌ تورم و گرانی که از آن مطلع هستید مستاجر می باشند.

آنان با اشاره به اینکه بلاتکلیفی تا تعیین و انعقاد قرارداد کار درستی نیست خاطر نشان کردند: کارگران نمی توانند بعد از سه سال کار در آنومالی شمالی در محل های کار دیگر که زیر نظر شهداب است کار کنند.

کارگران بیان کردند:کسی که سیر است درد انسان گرسنه را نمی داند کارگران امروز امنیت شغلی ندارند و با حقوق و مزایا پایین ادامه کار می دهند.

آنان با بیان اینکه نزدیک به ۵ ماه است که حقوق ماهیانه کاهش شدید داشته است خاطر نشان کردند:امیدواریم شرکت نوظهور تدبیری در این خصوص بیندیشد.

در ادامه سید محمد رضا صدر بافقی معاونت توسعه و برنامه ریزی نوظهور پس از شنیدن صحبت های کارگران عنوان کرد:اصولا شرکت های خصوصی پیمانکار می گیرند تا بتوانند با توجه به مشکلات و وضعیت نقدینگی ۶ ماه حقوق را پرداخت کنند.

وی افزود:شرکت نوظهور مشکلات خاص خودش را دارد و بعد از گذشت ۹ ماه هنوز نتوانسته برای ادامه کار وام درخواستی خود را دریافت کند و در خصوص مشکلات و عدم نقدینگی با استاندار نیز صحبت شده است.

صدر بافقی عنوان کرد: اینکه شهداب می گوید نوظهور کمتر پول داده است کاملا درست است اما پرداخت و میزان حقوق کارگران به ما ارتباطی ندارد چرا که انعقاد قرارداد با پیمانکار است.

معاونت توسعه و برنامه ریزی شرکت نوظهور ادامه داد:در مورد زمان قرارداد که می بایست تا ۲ خرداد به طول بیانجامد و با توجه به مشکلات قرارداد ۴ ماه زودتر خاتمه یافته درست می گویید اما برگزاری مناقصه به دلیل بالا بودن اعداد و ارقام زمان بر است.

صدر عنوان کرد:مرحله اول مناقصه سریع برگزار شده و اسناد به سه شرکت داده شده؛ ظرف ۲۵ روز آینده برنده اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در قرارداد جدید با هر شرکتی رفاهیات کارگران آنومالی شمالی به عهده شرکت برنده خواهد بود تصریح کرد: اولویت نیز بکارگیری نیروهای قدیمی شرکت است.

صدر با بیان اینکه شرکت شهداب اخلاقا قول داده است در طی یکماه تا انعقاد قرارداد جدید با پیمانکار حقوق کارگران را پرداخت کند عنوان کرد:سابقه کاری شما با هر شرکتی در نظر گرفته می شود و قول می‌دهم در قرارداد جدید نسبت به قراداد قبل افزایش حقوق داشته باشید.

مدیر حراست فلات مرکزی نیز در پایان خطاب به معاونت توسعه و برنامه ریزی نوظهور عنوان کرد:نوظهور کارفرمای شهداب است کارگران شما را امین خود دانسته اند و نیروهای مجموعه نوظهور هستند می بایست در خصوص امنیت شغلی و افزایش حقوق آنان فکری اساسی برداشته شود.

گفتنی است: این جلسه در غیاب مدیر عامل شرکت نوظهور و معاونت اداری و با حضور مدیر حراست فلات مرکزی، معاون معدنی و عضو هیئت مدیره از طرف شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق، معاون توسعه و برنامه ریزی ،مشاورین اجرایی و معدنی و تعداد زیادی از کارگران معدن آنومالی شمالی برگزار شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page