دوستی رسانه و روابط عمومی

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 27 اردیبهشت 1402

مطلبم را با تبریک ویژه به حیاتی ترین واحد یک سازمان برای بقا در جامعه آغاز می کنم. همکاران روابط عمومی روزتان مبارک!

آنچه من را به سمت نوشتن این یادداشت کوتاه سوق داد، نقش و تعامل تعیین کننده روابط عمومی و رسانه در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان و تبیین رخدادها و موفقیت ها می باشد.

یکی از مواردی که در سال های اخیر توسط مقام معظم رهبری بارها تاکید شده و اهمیت آن به قدری بالا بود که از واژه جهاد در پیشوند آن استفاده شد ، موضوع جهاد تبیین است .جهادی که اگر توسط هر سازمانی به درستی و با شفافیت صورت بگیرد بسیاری از معضلات ، چالش ها و نگرانی های مردم کمرنگ خواهد شد و این مهم تحقق نخواهد یافت مگر با داشتن یک روابط عمومی قوی و یک ارتباط خوب و منسجم با رسانه ها .
خداوند در آیه ۷۹ سوره بقره می فرماید : فَوَیْلٌ لِلَّذِینَ یَکْتُبُونَ الْکِتَابَ بِأَیْدِیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هَٰذَا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِیَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا ۖ فَوَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا کَتَبَتْ أَیْدِیهِمْ وَوَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا یَکْسِبُونَ
وای بر کسانی که چیزی می‌نویسند و اصرار دارند که گفته خودشان حق است. در واقع آنها حقیقت ها را نمی‌نویسند و باطل هایی را رشد می‌دهند.
مهم ترین وظیفه و مسئولیت خطیر روابط عمومی و رسانه ها در این آیه نهفته شده است، بیان مسائل، مشکلات و موفقیت های یک سازمان به صورت شفاف و واقعیت می تواند راه را بر افرادی که به دنبال سوءاستفاده و از بین بردن امید مردم از جامعه اسلامی با نشر اخبار دروغ هستند ، ببندد.

با توجه به تلاش دشمن در پخش اخبار دروغین، بزرگ نمایی و سیاه نمایی برخی از مسائل و مشکلات موجود جهت ایجاد ناامیدی بین مردم و بویژه جوانان، روابط عمومی باید خود را با سلاح های علم، آگاهی و سرعت مجهز کند تا بتواند موفقیت های سازمان و در کل دستاوردهای انقلاب اسلامی را در زمینه های مختلف جامعه به عرصه ظهور بکشاند.

اما برای اجرا و انجام این مهم علاوه بر داشتن وسایل سخت افزاری و نرم افزاری و نیروی انسانی ماهر به ارتباط مهم دیگری نیز احتیاج است و آن همراهی سایر رسانه ها به دور از هرگونه حزب و اختلاف شخصی یا سلیقه ای با مدیر اداره و یا….. در نشر اخبار ادارات و سایر نهادها است.

البته باید این مطلب را نیز در نظر گرفت که برخی از روابط عمومی ها نیز به رسانه به چشم یک گیرنده آگهی نگاه می کنند که این موضوع نیز باید مورد بازبینی قرار گیرد.

و اما کلام اخر
روابط عمومی و رسانه در تاثیرگذاری بر افکار عمومی و ایجاد موج اعتماد وامید مکمل یکدیرگر هستند و چه خوب که از این فرصت و این ارتباط به سمت رشد جامعه استفاده کرد.

محبوبه رنجبر بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page