به برکت نظام اسلامی دانشگاه و حوزه های علمیه در تمام شهرهای کشور گسترش یافته است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 30 بهمن 1390

امام جمعه بافق؛

به برکت نظام اسلامی دانشگاه و حوزه های علمیه در تمام شهرهای کشور گسترش یافته است
طلاب و تنی چند ازمدرسان مدرسه علوم دینی الزهراء خواهران بافق به دیدار امام جمعه این شهرستان رفتند.
حجت السلام سیدجوادسلیمانی درجمع طلاب مدرسه علوم دینی بافق اظهارداشت: یکی از تحولاتی که نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرد در زمینه تحولات فرهنگی است وی ادامه داد: در همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، شورای انقلاب فرهنگی اعتبارات کلانی در راستای آموزش عالی و آموزش و پرورش مصوب نمود و با شروع جنگ تحمیلی با وجود  اینکه بخشی از این اعتبار صرف جبهه و جنگ شد ولی در عین حال مسئولان بعد فرهنگی و آموزشی را فراموش نکردند.
امام جمعه بافق با بیان این نکته که در سالهای دور تعداد انگشت شماری دانشگاه داشتیم، گفت: اکنون به برکت انقلاب و نظام اسلامی در اکثر شهرستان های کشور دانشگاه ایجاد شد و این تحول فرهنگی به جایی رسیده که تنها در شهرستان ما سه دانشگاه و بیش از شش هزار دانشجو در حال تحصیل هستند.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر ثمره ها و برکت های نظام، توسعه حوزه های علمیه در شهرهای مختلف است و بخصوص حوزه های علمیه خواهران گسترش بسیارخوبی داشته و الان در عموم شهرستان ها ایجاد شده است.
حجت الاسلام سلیمانی با توصیه به مطالعه و تلاش برای کسب علوم دینی، تصریح کرد: باید دربرخی مجالس و محافل بانوان از وجود طلاب دارای مطالعه و مطلع بهره برده شود تا از نشر و بیان مطالب نادرست و بدون سند جلوگیری شود و بنده هم توصیه کرده ام از طلاب در محافل مختلف استفاده کنند.
وی یادآوری کرد: باید از نشر خرافات در بین عوام جلوگیری کنیم و با ارایه منابع و ماخذ صحیح در جهت رفع این مسئله نادرست گام برداریم

وی با تاکید به تهذیب اخلاقی طلاب گفت: می توان در سایه دوستی و تفاهم بسیاری از مسایل و مشکلات را حل نمود و باید با اتحاد و همدلی برای نیل به اهداف عالیه گام برداریم
امام جمعه بافق همچنین گفت؛ زن به عنوان همسر بر گردن مرد حقوقی دارد که از اولین حقوق تامین غذا، پوشاک، مسکن و درمان است که باید در حد متعادل انجام دهد، ولی از نکات مهم حسن برخورد و اخلاق حسنه نسبت به همسر است و اجازه ندارد دشنام داده یا برخورد نامناسب داشته باشد.
مریم دست افشان، مسئول مدرسه علوم دینی الزهراء خواهران بافق نیز به بیان برخی دست آوردهای این مدرسه در زمینه های علمی آموزشی اشاره کرد و ادامه داد درحال حاضر بیش از شصت نفر در این مدرسه مشغول تحصیل هستند و در صدد هستیم درآینده نزدیک نسبت به جذب محصل اقدام نماییم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page