برای افزایش جذب آهن همراه با غذا آبلیمو مصرف كنید

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 14 آذر 1391

برای افزایش جذب آهن همراه با غذا آبلیمو مصرف كنید

یزد-عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد با اشاره به جذب بهتر آهن در بدن توصیه كرد: برای جذب بهتر آهن همراه با غذا نوشابه‌های گازدار و لبنیات مصرف نشود و به جای آن از شربت آب لیمو و سالاد استفاده نمایید.

برای افزایش جذب آهن همراه با غذا آبلیمو مصرف كنید

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد اعظم السادات هاشمی افزود: زیرا كه مواد حاوی ویتامین ث هستند كه به جذب آهن غذا كمك می‌كنند.

وی در خصوص بیماری كم خونی اظهار داشت: كم خونی كاهش میزان سلول خونی است به عبارتی دیگر كاهش مقدار هموگلبین خون كم خونی تلقی می شود.

هاشمی ضمن اشاره به اینكه كم خونی‌ها برحسب سن و جنس متفاوت است تصریح كرد: علائم كم خونی در نوزادان كمتر دیده می‌شود مگر در مواردی خاص و در كودكی بصورت رنگ پریدگی، بی‌اشتهایی، خلق و خو نا‌آرام، عدم تمركز حواس، فراموشی و خرد شدن ناخن‌ها را نشان می‌دهد.

این فوق تخصص خون و سرطان كودكان ادامه داد: مصرف گوشت، جگر، عدس، خشكبار مانند زرد آلو غنی از آهن هستند.

وی با بیان اینكه چای و لبنیات مانع جذب آهن می‌گردد توصیه كرد: دو ساعت قبل و دو ساعت بعد از مواد غنی از آهن نباید از چای و لبنیات استفاده كرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد بهترین راه حل كم خونی‌های ناشی از عادات بد غذایی را استفاده از غذاهای سنتی و حذف غذاهای فست فود دانست و افزود: غذاهای سنتی مثل سالاد میوه، سبزیجات و خوردن غذاهای خوب از كم خونی‌ها پیشگیری می‌كند.

هاشمی در خصوص راههای درمان كم خونی گفت: شناخت علائم كم خونی، مراجعه به موقع به پزشك و ذخیره B12، انجام آزمایش قبل از ازدواج، استفاده از منابع فولیك اسید مثل سبزیجات از جمله راه‌های درمان به شمار می‌روند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page