نحوه فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بافق رضایت‌بخش نیست

دسته: عمومی , فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 19 آذر 1391
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد:
نحوه فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بافق رضایت‌بخش نیست
محسن رستگاری در نشست مدیران مسئول و رابطان فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بافق با ابراز نارضایتی از نحوه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان بافق، خواستار حضور بیشتر کانون‌های مساجد بافق در برنامه‌های پژوهشی و فرهنگی هنری دبیرخانه استان شد.
معاونت امور خواهران در ستاد کانون مساجد ایجاد می‌شود
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: به منظور مشارکت و حضور خواهران در کانون‌های مساجد، معاونت امور خواهران در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد ایجاد می‌شود.
محسن رستگاری با اشاره به نقش و حضور زنان در عرصه‌های فرهنگی و هنری اظهار داشت: به منظور مشارکت و حضور خواهران در کانون‌های مساجد، معاونت امور خواهران در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایجاد می‌شود.
وی افزود: بانوان فرهیخته و فرهنگی می‌توانند به عنوان مدیرمسئول و یا هر سمتی طبق چارت تشکیلاتی کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد فعالیت کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد: ایجاد چارت تشکیلاتی و برنامه‌ریزی برای تقسیم کار در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای جذب جوانان باید در دستور کار این مراکز قرار گیرد.
تاکید بر جوانگرایی در مساجد
وی با تاکید بر ضرورت جوانگرایی در مساجد افزود: تقویت منابع سخنران‌ها و آگاه‌سازی در این زمینه برای جوانگرایی در مساجد از اهمیت خاصی برخوردار است.
رستگاری همچنین با اشاره به برنامه‌های کانون مساجد استان یزد بیان داشت: در راستای ایجاد پایگاه فکری و فرهنگی برای قشر جوان در مساجد، برنامه‌های فرهنگی و هنری از قبیل مسجد بلاگ و شناسایی نخبگان مساجد و ساماندهی هنرمندان مسجدی در دستور کار این دبیرخانه است.
وی تقویت کتابخانه‌های مساجد را برای ارتقا سطح علمی جوانان ضروری عنوان کرد و افزود: به این منظور به زودی کتابخانه‌های کانون‌های مساجد ساماندهی و نیازسنجی شده و بر اساس آن، کتابخانه‌ها تقویت و حمایت می‌شوند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با بیان اینکه برای اجرای غنی برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد به وحدت همگان نیاز است، تصریح کرد: همکاری و تعامل میان مردم با امام جماعت و خادم و هیئت امنای مسجد، سبب حضور پر رنگ مردم در آن مسجد خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر ضرروت فعالیت کانون‌ها در مساجد تاکید کرد و گفت: همواره باید از مساجد که به فرموده امام خمینی (ره) سنگرهای ما هستند، حفاظت کرد و مقابل هجمه‌های دشمن در این زمینه ایستاد.
پاسخ به سوالات و مشکلات مدیران مسئول کانون ها ؛
در این نشست، مدیران مسئول و رابطان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بافق نیز با بیان مسائل و مشکلات خود به ارائه راهکارهایی برای برطرف کردن این مشکلات پرداختند و سئوالاتی مطرح کردند که مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق به آن پاسخ و برای برخی از مسائل نیز قول پیگیری دادند.
بازدید از چند کانون فرهنگی هنری شهر بافق
همچنین مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق در پایان این نشست از کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان بافق بازدید کرده و در جریان فعالیت‌ها و مشکلات این کانون‌ها قرار گرفتند.
شهرستان بافق دارای 20 کانون فرهنگی هنری و یک کانون تخصصی ایثار و شهادت است که نسبت به سایر شهرستان‌های استان با توجه به تعداد مساجد در رتبه پائینی قرار دارد.

عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page