پیش بینی تولید 45 تن ماهی قزل آلا در شهرستان بافق

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 2 دی 1391

در سال جاری تعداد نود و شش هزارو چهارصد وپنجاه قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخرهای خاکی و ذخیره آب کشاورزی شهرستان بافق رهاسازی شد که این تعداد نسبت به سال گذشته 8% رشد داشته است و امید است که 45 تن تولید ماهی قزل آلا را در پایان سال داشته باشیم.

مهندس حمید عسکری مدیر جهاد کشاورزی بافق گفت : در حال حاضر 4 مزرعه در محل سایت آبزی پروری شهرستان و 6 استخر ذخیره آب کشاورزی در روستاهای اطراف در زمینه پرورش ماهی قزل آلا فعال هستند.

وي افزود با توجه به وجود چاه های متعدد کشاورزی و همچنین خشکسالی های اخیر بيشترکشاورزان منطقه در پی احداث استخرهای دو منظوره هستند وي تصريح كرد ساخت اين استخر ها با تسهيلات و نرخ پايين بهره صورت خواهد گرفت .

 احداث استخرهای دو منظوره علاوه بر اینکه نیاز کشاورزان به استفاده از کودهای شیمیایی را کاهش می دهد، موجب غنی شدن آب استخر می گردد و افزابش بهره وری از آب و زمین را به دنبال خواهد داشته و موجب افزایش تولید در واحد سطح و بالا بردن سود آنان خواهد شد.

10در حال حاضر استخر دو منظوره دیگر در محل های مختلف شهرستان در حال احداث می باشند که با بالفعل نمودن همه ظرفیت موجود تولید ماهی در این شهرستان رونق چشمگیری خواهد داشت.

و اميد است كه 45 تن توليد ماهي قزل آلا را در پايان سال داشته باشيم .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 2 دی 1391 - 7:43 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای مهندس عسکری خداوند به شما اجر بده در راه خدمت به مردم

You cannot copy content of this page