منتظر ثبت نام پژوهشگران و علاقه مندان شهربرای برگزاری کنگره وحشی بافقی هستیم

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
۲ دیدگاه
شنبه - 2 دی 1391

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق، در گفتگو با خبرنگار بافق فردا،در زمینه فعالیت ها و پیگیریهای انجام شده برای برگزاری کنگره وحشی بافقی، عنوان داشت: مدت زمان کوتاهی پس از انتصاب بهرام عبدالحسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نشست شورای فرهنگ عمومی با حضورمدیرکل ارشاد در 26 دی ماه 90 با دستورکار«برگزاری کنگره وحشی بافقی» برگزار و پس از بحث و مباحثه پیرامون کنگره و ساخت مستندی در این خصوص با نگاه مثبت مدیرکل ارشاد و سایر شرکت کنندگان موضوع برگزاری گنگره مصوب گردید.

عذراکریمی ادامه داد: پس از تصویب نیز دبیر جلسه، طرح چگونگی برگزاری کنگره و چارت پیشنهادی را در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی سال  91 ارائه و به شور گذاشته شد و کلیه اعضا با صبر و حوصله بندهای طرح و چارت پیشنهادی را تصویب و کمیته های مختلفی نیز تشکیل و وظایف شان به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ارائه گردید.

وی با اشاره به جلسات متعدد مدیر کل در وزارتخانه و استان در خصوص برگزاری گنگره افزود: با نظر مساعد مسئولین استان و پیگیری های انجام شده،  کنگره در 2 سطح بین المللی و ملی در وزارت فرهنگ و ارشاد دنبال گردید و نهایتا پیشنهاد شد در قدم اول در سطح ملی برگزار و در آینده با توجه به پتانسیل های استان یزد و شهرستان بافق در سطح بین المللی برگزار گردد.

رئیس ارشاد بافق تصریح کرد: از آنجا که کارهای فرهنگی و هنری در سطوح بالا بایستی از طریق موسسه فرهنگی – هنری انجام پذیرد و به منظور سیرقانونی امر، با توجه به اینکه موسسه فرهنگی هنری در شهرستان نداشتیم، موسسه «عطیه آسمانی» با مدیریت دکتر محمدی با سوابق متعدد فرهنگی، اجتماعی و تحصیلی و نیز تجربه خوب اجرایی به عنوان موسسه اجرا کننده جهت مواردی که مصوب و تایید شورای سیاست گذاری بود درنظر گرفته شد.

کریمی اضافه کرد: البته با پیگیری هایی که در زمینه ایجاد موسسه فرهنگی هنری صورت گرفت خوشبختانه در سالجاری 2 موسسه به ثبت رسیده که امیدواریم شاهد فعالیت های آنها در آینده نزدیک در سطح شهرستان باشیم.

این مقام مسئول، در خصوص کمیته علمی کنگره وحشی بافقی، بیان کرد: با توجه به اینکه هیچ کدام از دانشگاه های شهرستان گروه ادبیات نداشتند و کنگره نیز تخصصی شعر و ادب بود، دانشگاه یزد برای کمیته علمی در نظر گرفته شد که با پیگیری های موسسه عطیه آسمانی و مساعدت و تعامل خوب دکتر میرمحمدی رئیس دانشگاه یزد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این امر محقق شد و طبق نظر اعضای شورای سیاست گذاری 2 تن از فرهیختگان شهرستان بافق که دارای تحصیلات دکترا در رشته ادبیات و تاریخ بودند جهت عضویت در کمیته علمی، پیشنهاد و دعوت شدند.

کریمی، ضمن دعوت عموم علاقه مندان و ادب دوستان برای ثبت نام در کنگره، افزود: آرم، فرخوان و پوستر و همچنین سایت کنگره با پیگیری موسسه و مساعدت رهبران خوشنویس مطرح یزد آماده و به دانشگاه های سراسر کشور و در سطح شهرستان برای دانشگا ه ها، ادارت ، شعرا و نویسندگان ارسال و برای اطلاع رسانی بیشتر علاوه بر آن فرخوان کنگره در هفته نامه ها و سایت های خبری شهرستان درج گردید و کتابچه شرح پریشانی به عنوان پیش درآمد کنگره و به منظور معرفی بیشتر وحشی بافقی

به همت دکتر محمدی( متخلص به کویر) نیز چاپ و 400 نسخه آن در حال حاضر در شهرستان توزیع گردیده است.

وی با اشاره نیاز شهرستان برای مهیا شدن جهت این رویداد مهم فرهنگی، تاکید کرد: همشهریان گرامی و علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در کنگره به سایتwww.vahshibafghi.com  ویا به اداره ارشاد شهرستان مراجعه نمایند.

رئیس اداره ارشادبافق با اشاره به برنامه های متنوع مدنظر، یادآورشد: آنچه در حال حاضر مهم است ثبت نام پژوهشگران و علاقه مندان برای شرکت در همایش که تا 30 دی ماه 91 بایستی صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی پیش رو، خاطرنشان کرد: دردومین نشست شورای سیاست گذاری درمرداد ماه سالجاری در فرمانداری شهرستان مبحث هزینه ها و تامین آن طرح و در این زمینه رایزنی های و تلاش هایی انجام شده است.

رئیس ارشادبافق در انتها از همکاری و تلاش های؛ حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه بافق، عبدالحسینی مدیرکل ارشاد استان، ندافیان فرماندارقبلی، صمدی سرپرست فرمانداری و اعضای شورای شهربافق و نیزعسکری مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی و اعضای شورای فرهنگ عمومی در این زمینه تقدیر و تشکر کرد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
حسن غصه خور این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 2 دی 1391 - 8:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
ضمن عرض تبریک و خسته نباشید به همه عوامل خصوصا خانم کریمی
امیدواریم شاهداطلاع رسانی به روز و همگام تا برگزاری کنگره باشیم
همانطور کهایشان هم مد نظر داشته اند مجددا متذکرمیشوم بر تاکید بر توانمندی های بومی
موفق باشید
ی ا ح ق

محمد رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 3 دی 1391 - 12:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ماشاءالله به این شیرزن که واقعا برای بعضی مسئولان ادارات الگو قابل تاملی است

You cannot copy content of this page