حاشیه های حضور مسؤلین استان در بهاباد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 6 دی 1391

 

ظهر دوشنبه با حضور معاون استاندار و جمعی از مدیران کل استان در یک سو و نمایندگان مردم از سوی دیگر جلسه ای ۳ساعته در محل فرمانداری بهاباد تشکیل شد.این گروه که به ریاست “عباسعلی رضایی”معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار از طرف فلاح زاده مامور شنیدن حرفهای نمایندگان مردم بهاباد  بودند با خود ۳ نفر از همشهریان …را هم آورده بودند :آقایان احمد ترحمی،علی اکبر حداد زاده(مدیر کل دامپزشکی استان)و عباس دهقان.

پس از عرض خیر مقدم به حضار توسط فرماندار بهاباد ،رضایی از حاضرین خواست که ابتدا نقطه نظرات خود را بیان کنند تا در پایان توسط او پاسخ داده شود.

file_17800

ابتدا “سید محمود میرابوالقاسمی”ریاست شورای شهر بهاباد ضمن قدرشناس خواندن مردم بهاباد مدیران کل حاضر را مورد خطاب قرار داد که اگر کوتاهی نکرده بودید کار به اینجا نمی کشید.

در ادامه علی هوشمند یکی از سخنگویان شورای نمایندگان مردم بستن آب را حاصل ۲۰سال بی توجهی مسئولین به مردم بهاباد دانست.وی بستن آب را حق مردم بهاباد دانست و خواسته های مردم را در ۲بند خلاصه کرد:۱-قطع اب به روی معدن۲-اجرای تعهدات و مصوبات قبلی.هوشمند با برشمردن شماری از کوتاهی های مسئولین استان در قبال مردم بهاباد دو راه را پیش روی مسئولان استان گذاشت:۱-آب را به زور باز کنند که در آن صورت مردم تصمیم مقتضی را خواهند گرفت۲-همه خواسته ها و مصوبات قبلی را اجرا کنند تا آن وقت برای باز شدن آب مطابق مجوز قانونی مذاکره کنیم.

 

شیخ محمد عبداللهیان با انتقاد از اینکه مجوز برداشت آب توسط چادرملو به هیچ کس نشان داده نشده است از شرکت آب منطقه ای خواست که اولا این مجوز در معرض دید همگان قرار بگیرد ثانیا تمام چاهها پلمپ شده و تنها از یک چاه  طبق مجوز آب برداشت شود.وی گفت که طبق گفته منابع موثق مجوز معدن ۸۰لیتر در ثانیه بیشتر نیست و عدد ۱۶۸ یک عدد نادرست می باشد.

 

حاج احمد قنبریان  ضمن مقایسه آمار محصولات کشاورزی سالهای گذشته با زمان حال اضافه کرد که اگر با آبی که از بهاباد به معدن می رود زمین های کشاورزی بهاباد زیر کشت پسته برود سالانه ۲۰۰۰میلیارد تومان درآمد به دنبال دارد که از کل درآمد معدن بیشتر است.وی از مسئولین استان خواست آب بهاباد را نبرند و مردم را به حال خود بگذارند.

 

سپس حجه الاسلام اخوان امام جمعه موقت شهر بهاباد با یادآوری اینکه سال گذشته در همین موقع به مسئولین استان هشدار داده که تا دیر نشده به داد مردم بهاباد برسید وقایع فعلی را حاصل سهل انگاری و کوتاهی مسئولین استان دانست.وی تنها خواسته مردم را قطع انتقال آب بهاباد به معدن چادرملو دانست و از مسئولین معدن خواست تا آب مورد نیاز معدن را از جایی دیگر تهیه کنند حتی اگر به تعطیلی چندماهه معدن بینجامد.

اکبر فلاح  عضو شورای شهر بهاباد آخرین سخنران از طرف مردم بود.وی بی عدالتی های جاری بر مردم بهاباد آن هم در حکومت اسلامی را باعث ایجاد شک و شبهه در فرزندان این مرزوبوم نسبت به حکومت اسلامی دانست و لازمه برقراری عدالت را بازگشت مالکیت معدن چادرملو به مردم بهاباد دانست.
در ادامه رضایی معاون استاندار در صحبتهای مبسوطی به برخی از مطالب مطرح شده توسط حاضرین  پاسخ داد.علی اکبر حدادزاده مدیرکل دامپزشکی استان در پایان از همشهریان خود خواست به وی و سایر همراهان اعتماد کنند تا مسئله به خوبی و خوشی فیصله یابد که این صحبتها با واکنش شدید جمع حاضر روبرو شد و جلسه پایان یافت.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page