امیرعلی و فاطمه نخستین نام های برگزیده بافقی ها است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 6 دی 1391

رئیس اداره ثبت احوال بافق، ضمن گرامیداشت 3 دی ماه و هفته ثبت احوال در خصوص تاریخچه این سازمان، عنوان داشت: ثبت احوال بصورت یکپارچه و منسجم در جهان مربوط به قرن 19 میلادی است و در ایران همرمان با نوسازی و نیاز به شناسایی اتباع و جهت ایجاد ارتش منظم، اخذ مالیات و غیره، ایجاد ثبت احوال در دستور کار قرار گرفت و در جلسه 30/09/1297 هجری شمسی به تصویب هیات وزیران رسید.
محمودکریمیان ادامه داد: سازمان ثبت احوال با صدور اولین شناسنامه بنام فاطمه ایرانی در تاریخ 3/10/1297 در تهران فعالیت خود را آغاز نمود و در تاریخ 6/1/1307 ثبت احوال یزد با 14 حوزه تاسیس و پس از گذشت 5 ماه و بیست روز، کار توزیع شناسنامه و ثبت وقایع چهارگانه در قصبه بافق توسط نماینده حوزه 9 یزد آغاز و اولین شناسنامه بنام آقای محمد بافقی زاده صادر گردید و درنهایت در تاریخ 9/9/1349 اداره ثبت احوال بافق تاسیس گردید.
وی افزود: سازمان ثبت احوال بعنوان یک دستگاه حاکمیتی و زیر ساختی وظیفه خدمت رسانی به آحاد ایرانیان را بعهده داشته و با در اختیار داشتن اسناد هویتی و تابعیت فردی و آمارهای حیاتی یکی از ارکان مهم حکومتی تلقی می شود و با توجه به نیاز جامعه به خدمات الکترونیک به سمت سازمانی الکترونیک در حال حرکت و پویائی است .
وی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور روز سوم دی ماه را بعنوان روز ملی ثبت احوال اعلام و بر این اساس سوم تا دهم دی ماه بعنوان هفته ثبت احوال نامگذاری گردیده و امسال نود وچهارمین سالگرد تاسیس ثبت احوال می باشد.
رئیس ثبت احوال بافق در خصوص عملکرد این اداره از ابتدای سال 1391 تا پایان آبان ماه، گفت: صدور سناسنامه مکانیزه بالای 15 سال 2548 جلد، 680 فقره ثبت ولادت شامل؛ 341 فقره دختر و پسر 339 فقره و همچنین ثبت ازدواج 344 فقره( شهری 306 فقره، روستایی 38 فقره) صورت گرفته است.
کریمیان همچنین افزود: 86 فقره ثبت فوت به ترتیب؛ 42 فقره خانم ، 44 فقره آقا نیز در این مدت صورت گرفت و نیز صدور 533 فقره کارت ملی را نیز داشته ایم.
وی در خصوص بیشترین فراوانی نام در 8 ماه اول سال 1391بیشترین فراوانی نام های پسران را بترتیب ؛ امیر علی، ابوالفضل، امیر عباس ، محمد و بیشترین فراوانی اسامی دختران را بترتیب؛ فاطمه، زینب، زهرا و رقیه اعلام کرد.
رئیس ثبت احوال بافق با اشاره به بررسی های انجام شد در طرح شناسایی افراد بالای 100 سال، خاطرنشان کرد: کهنسال ترین بافقی های ثبت شده در ثبت احوال بافق، یک مرد 112 ساله و یک زن 108 ساله که در صحت و سلامت روزگار می گذرانند.
وی یادآورشد: در سال 1391 اسکن اسناد در دستور کار ثبت احوال بافق قرار گرفته و تا تاریخ 8/3/1391 تمامی اسناد ولادت و وفات ین اداره اسکن و جهت اقدامات بعدی به استان ارسال گردیده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page