نطق پیش از دستور نماینده یزد برای بافق هم مفید بود

دسته: عمومی
یک دیدگاه
جمعه - 8 دی 1391

صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور ششمین روز از زمستان 91 موارد زیادی از مشکلات یزد را مطرح کرد که بخشهایی که به بافق مربوط می شود را جهت اطلاع خوانندگان عزیز درج می نماییم:

دستور رهبری در زمینه حل مشکل آب استان روی زمین مانده است

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری جهت رفع این مشکل حیاتی متاسفانه تاکنون عزم جدی  جهت حل آن و اجرایی شدن خط دوم انتقال آب از خلیج فارس یا دریای خزر به یزد دیده نمی شود. و بیم آن می رود که بحرانی جدی در حیات اقتصادی، علمی و زیست محیطی در این استان رخ دهد.

اینجانب ضمن هشدار به متولیان  و مسئولین مربوطه و ابلاغ گلایه و شکایت مردم ولایت مدار استان یزد با کم توجهی صورت گرفته خواستار توضیحات لازم و برنامه های پیش بینی شده می باشم. با توجه به سال تولید ملی و دلیل عدم اجرای سیاست های برنامه پنچم توسعه، روزبه روز شاهد افزایش هزینه تولید و کاهش فعالیت های واحد صنعتی هستیم و بخش هایی از سرمایه گذاری معطل مانده اند ضروری است دولت محترم با تامین سرمایه در گردش و بسته های حمایتی، شعار حمایت از کار وسرمایه ایرانی را محقق سازد.

عدم وجود زیرساخت در استان یزد، مناطق محروم این استان را به بن بست اقتصادی کشانده است

عدم وجود زیرساخت در استان از جمله آب، برق و گاز متاسفانه مناطق محروم را به بن بست اقتصادی کشانده، انتظار می رود در دهه چهارم انقلاب با گفتمان پیشرفت و عدالت وزرای نفت و نیرو با ایجاد زیرساخت، بستر و زمینه برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی را به این مناطق فراهم تا علاوه بر توسعه و رونق بازار کسب و کار شاهد مهاجرت های بی رویه از این شهرستان ها نباشیم.

مدیریت ناصالح سرمایه معادن استان

استان یزد از لحاظ کیفیت و عیار دارای معادن منحصر به فردی می باشد. از آنجا که این وضعیت می تواند نقش مهمی در توسعه استان و اشتغالزایی داشته باشد متاسفانه با مدیریت ناصالح این سرمایه در حال از بین رفتن است. در حالی که می توان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری و ایجاد صنایع جنبی و فراوری علاوه بر ارزش افزوده و استغالزایی  در مناطق محروم درامدزایی و درامد های ملی افزایش داد.

 

در رابطه با تقسیمات حوزه های انتخابیه بدون در نظر گرفتن شاخص هایی از قبیل جمعیت، پراکندگی جغرافیایی اصل عدالت اجتماعی زیر سوال رفته است، به طوری که امروز شهرستان یزد و صدوق با دارا بودن ۶۲۰ هزار نفر یک نماینده و پنچ شهرستان پراکنده با فاصله ۴۵۰ کیلومتر  آن هم یک نماینده دارد. این در حالی است که برخی از شهرستان های کشور با جمعیت پایین به تنهایی یک نماینده دارند.

سوال اساسی آن است که چگونه یک نماینده می تواند پاسخگوی این جمعیت باشد. از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی انتظار دارم با تصویب طرح بازنگری حوزه های انتخابیه به این بی عدالتی پایان دهند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
تفکری این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 10 دی 1391 - 11:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کارهایی که اقای دخیل عباس باید دنبال کنند اقای جوکاردارند زحمتش را میکشنددستشون درد نکند.

You cannot copy content of this page