علت حادثه انفجار معدنˈیال شمالیˈطبس اعلام شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 11 دی 1391
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد علت حادثه انفجار معدن ˈیال شمالی ˈ طبس را کوتاهی و سهل انگاری کارفرما، مامور ایمنی و مسوول فنی معدن اعلام کرد. فلاح زاده با اشاره به اینکه بر اثر تجمع گاز متان و تلفیق آن با اکسیژن و جریان الکتریسته در معدن، انفجار رخ داده است، ادامه داد: تلفیق این عناصر موجب مسمومیت و انفجار می شود و بر همین اساس نظریه پزشک قانونی نیز اعلام کرده که جان باختگان در مرحله نخست، دچار مسمومیت شده و سپس انفجار رخ داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد علت حادثه انفجار معدن ˈیال شمالی ˈ طبس را کوتاهی و سهل انگاری کارفرما، مامور ایمنی و مسوول فنی معدن اعلام کرد.

ˈامرالله فلاح زادهˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان یزد درباره مختصات معدن زغال سنگ طبس گفت: این معدن در فاصله 75 کیلومتری طبس با ذخیره 1.1 میلیارد تن زغال سنگ ، شش بخش تقسیم شده و معدن مورد نظر که حادثه انفجار در آن رخ داد بخش شمالی معروف به یال شمالی است که با 150متر عمق در اختیار بخش خصوصی قرار دارد .

وی با بیان اینکه این حادثه در ساعت هشت صبح 28 آذرماه رخ داد، گفت: پس از این اتفاق کارشناسانی از تهران، کرمان ، یزد و بافق موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

فلاح زاده علت این حادثه را بر اساس نظر کارشناسان ، کوتاهی و سهل انگاری کارفرما، مامور ایمنی و مسوول فنی معدن اعلام کرد و افزود: این افراد وظایف خود را از لحاظ مقررات ایمنی به خوبی انجام ندادند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: مسوول ایمنی معدن باید بر اساس روال قانونی، قبل از شروع شیفت کاری نسبت به گازسنجی معدن اقدام کند.

فلاح زاده با اشاره به اینکه بر اثر تجمع گاز متان و تلفیق آن با اکسیژن و جریان الکتریسته در معدن، انفجار رخ داده است، ادامه داد: تلفیق این عناصر موجب مسمومیت و انفجار می شود و بر همین اساس نظریه پزشک قانونی نیز اعلام کرده که جان باختگان در مرحله نخست، دچار مسمومیت شده و سپس انفجار رخ داده است.

وی با بیان اینکه پرونده برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال شده است، افزود: هم اکنون معدن یال شمالی تعطیل است که پس از حکم دستگاه قضایی ، بازسازی تونل ها و بازرسی آن از لحاظ نکات ایمنی و تأیید ایمنی معدن، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، از کارفرمایان خواست که لوازم استاندارد در محیط کار خود را تامین کنند و گفت: این اداره کل کارفرمایان از لحاظ مشکلات نقدینگی و برگزاری کلاس های آموزشی حمایت می کند.

وی اظهار داشت: در مجموع 37 نفر در این معدن مشغول به کار هستند.

در حادثه معدن یال شمالی طبس، هشت نفر جان خود را از دست دادند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page