گفتگو با موسس موسسه خیریه سلامت بافق

دسته: عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 16 دی 1391

لطفا خودتان را معرفي كنيد؟

رضا فتاحي بافقي هستم ، در سال 1348 در شهرستان بافق به دنیا آمده ام . و هم اکنون با مدرك كارشناسي در پست كارشناس مسئول سنجش و ارزشيابي آموزش و پرورش شهرستان بافق مشغول به کار میباشم.

ازچه موقع فعاليت خود را با جمعيت هلال احمرشروع كرديد و نحوه آشناييتان چگونه بود؟

از سال 1373به عضويت داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان بافق در آمدم.

و نحوه آشنایی ام برای اولين بار در دانش سرا هنگامی بود که اهداف و اصول هفتگانه هلال احمر را ديدم و به آن علاقه مند شدم و تصميم به همكاري داوطلبانه گرفتم.

شما  به عنوان يك فرهنگي هدفتان از فعاليت با هلال احمر چه بود؟

بزرگترین هدف من خدمت رسانی به نیازمندان در چهارچوب خدمات داوطلبانه و شاد نمودن قلب همنوع خود در مواقعی که نیازمند یاریمان هستند و همچنین آشنایی دانش آموزانم از همان سنین نوجوانی با اصول و اهداف هلال احمر میباشد.

 

در جمعيت هلال احمر تاكنون چه اقداماتي را انجام داده ايد؟

با همکاری هلال احمر يك موسسه خيريه تشکیل و به ثبت رسانده و توانسته ایم به تعداد 70 نفر از بيماران سرطاني كمك نمائیم. تامین جهيزيه 10 نوعروس يتيم ، اعزام بيش از 100 نفر از دانش آموزان يتيم به مشهد مقدس به صورت رايگان ، تهيه 10 ميليون تومان اقلام آموزشي براي 360 يتيم تحت پوشش این موسسه ، تهيه كارت سلامت براي مدت 2 سال به صورت درمان رايگان براي افراد بي بضاعت و ايتام با مشاركت چند نفر از پزشكان خير شهرستان بافق ، مشاركت در طرح هاي متعدد واحد داوطلبان جمعبت هلال احمر بافق از دیگر فعالیتهای این موسسه خیریه میباشد.

 

ازخاطرات خود در جمعيت هلال احمر برايمان تعريف كنيد؟

8سال پيش براي زيارت كربلای معلي با اقوام و خانواده كه جمعا يك اتوبوس 44نفره بوديم به سوی کشور عراق حركت كرديم ، در مرز خسروي نيروهاي نظامی آمريكائي و عراقي برای بازرسی و بازدید گذرنامه زائرین مستقر بودند. يك مشكل بسيار مهمي که براي من پيش آمد ، آنها به دلایلی مانع رفتن من به عراق شدند. همسفرانم همه نگران و منتظرم بودند، خوشبختانه من كارت شناسايي هلال احمر را همراه داشتم به محض اینکه كارت را نشان دادم  مرا با احترام بسيار زياد به سمت كربلا معلي هدايت كردند.

 

نحوه همكاري شما با هلال احمر چگونه است؟

دو دوره به عنوان بازرس هلال احمر انتخاب شدم ، اکنون بعنوان مدير عامل موسسه خيريه سلامت كه با اعضاي شوراي اجرايي جمعيت در بدنه هلال احمر تشكيل داديم خدمت مي كنم و عضو فعال گروه هدايت نیز هستم.

 

سخن آخر شما با هلال احمر

سخن آخر من خطاب به پرسنل و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر چنین است: عزيزان خدا را شاكر باشيد كه به شما توفيق این را عطا نموده كه بتوانيد داوطلبانه و بدون هیچگونه چشمداشتی نسبت به همنوعان خود كمك رساني نمائید. و در خصوص اهمیت این موضوع ، در جایی داریم که حضرت موسي پيامبر بزرگ خدا دركوه تور ا ز خداوند منان سوال مي كند خدايا اگر تو بنده بودي چه مي كردي خداوند متعال سه مرتبه به موسي (ع) فرمود:خدمت به خلق ، خدمت به خلق ، خدمت به خلق.

گفتگو: یزدفردا

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 16 دی 1391 - 7:11 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

انشاالله خداوند به تمام کسانی که به خلق خدمت رسانی می کنند سلامتی عنایت فرماید تا هر چه بیشتر در کار خود موفق باشند

You cannot copy content of this page