تاکید طبسی ها بر نیاز به آب

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 21 دی 1391
خواسته مردم طبس توسط نماینده به وزیر نیرو رسید/ تاکید طبسی ها بر نیاز به آب/ قول مساعد وزیر

در ملاقات نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه با وزیر نیرو که استاندار، معاونین و مدیرعامل آب منطقه ای استان یزد، امام جمعه و فرماندار شهرستان طبس حضور داشتند، راهکارهای تامین کمبود آب بخش صنعت و کشاورزی شهرستان طبس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طبس- حقانی: نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: اساسی ترین زیرساختهای لازم برای توسعه و پیشرفت بخشهای مختلف در نگاه مثبت و واقع گرایانه به تامین بودجه مورد نیاز پروژه های آب و برق تأمین می شود.
در ملاقات نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه با وزیر نیرو که استاندار، معاونین و مدیرعامل آب منطقه ای استان یزد، امام جمعه و فرماندار شهرستان طبس حضور داشتند، راهکارهای تامین کمبود آب بخش صنعت و کشاورزی شهرستان طبس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
“حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان” در این دیدار ضمن تشکر از حمایت معنوی مردم طبس از مسئولان شهرستان در خصوص  بهره مندی منطقه از خط دوم انتقال آب به استان یزد، گفت: براساس مدارک موجود، ده‌ها سال است که مسئولان طبس پیگیر بهره‌مندی مردم این شهرستان از خط انتقال آب کارون هستند به طوری که حتی در سفر نخست رئیس جمهور و هیئت دولت به استان یزد و شهرستان طبس، موضوع انتقال آب به طبس از مهمترین خواسته‌های مردم این شهرستان بود.
امام جمعه طبس بهانه مسئولان ذیربط در بهره وری شهرستان طبس از سدهای آبی گفت: این سدها بنابر دلایل کارشناسی شده و موثق، در تأمین آب مورد نیاز شهرستان تأثیر چندانی ندارد و می طلبد تا سهم طبس از خط دوم انتقال آب به استان یزد به طور حتم دیده شود و این طرح باید مورد بازنگری قرار گیرد.
“دکتر محمدعلی عبداله زاده” در این دیدار که مسئولان استان یزد و شهرستان طبس حضور داشتند، بر چشم انتظاری و تاکید مردم شهرستان کویری و خشک طبس به بهره مندی از خط دوم انتقال آب به استان یزد اشاره کرد و خواست تا هرچه سریعتر در نحوه تقسیم آب خط دوم انتقال به استان تجدبد نظر شود و سهم شهرستان طبس در بهره برداری از آب تونل کوهرنگ محقق گردد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر شرایط سخت کویر و کم آبی و خشکسالی های پی در پی شهرستان طبس تاکید کرد و گفت: برای تامین آب مورد نیاز شهرستان طبس، مصوبه شورای عالی آب در سال 1383 و نیز مصوبات دولت برای بهره مندی طبس از خط دوم انتقال آب به استان یزد موجود است و برای مردم شهرستان طبس، بهره مندی  از خط دوم انتقال آب به استان بسیار با اهمیت است.
عبداله زاده افزود: اگر آب به طبس نرسد، یعنی نابودی این شهرستان و امروز که به اتفاق مدیران ارشد استان یزد و شهرستان طبس در حضور “مهندس نامجو” وزیر نیرو، بهره مندی شهرستان کویری طبس از خط دوم انتقال آب به استان یزد مورد تاکید قرار می گیرد، خود گویای خواسته به حق مردم منطقه و تاکید آنان بر نیاز شهرستان به آب است.
عضو هیأت امنای صندوق توسعه ملی با اشاره به وجود معادن عظیم زغالسنگ و ذخائر گسترده معدنی در طبس و نیز گرمای 50 درجه شهرستان در فصول گرم سال، تاکید کرد: مردم طبس از مسئولان ذیربط انتظار دارند که با یک نگاه جامع و عادلانه به تقسیم آب خط دوم انتقال، بنگرند.
“احمد طالبیان مقدم” نیز در دیدار با مهندس نامجو، حیات شهرستان طبس را منوط به تامین اب دانست و خواستار تحقق خواسته به حق مردم طبس در استفاده از خط دوم انتقال آب به استان یزد شد.
فرماندار طبس تصریح کرد: تامین آب طبس از چاه های حفر شده و قنوات شهرستان به دلیل افت شدید آب در سطوح زیر زمینی پس از خشکسالی های متمادی جوابگوی آب مورد نیاز برای شرب و صنعت و سایر موارد نخواهد بود و می طلبد که با تدابیر صورت گرفته سهم شهرستان در بهره مندی از خط دوم انتقال آب به استان یزد محفوظ بماند تا این نگرانی به حق مردم مرتفع گردد.
“مهندس مجید نامجو” وزیر نیرو در این دیدار، دستورات لازم به مدیران حوزه های مرتبط ابلاغ کرد و بر سهم آب طبس در استفاده از خط دوم انتقال آب تاکید نمود تا شهرستان طبس نیز از این موهبت الهی بهره مند شود و خواسته مردم شهرستان که توسط امام جمعه، نماینده و فرماندار به وزیر نیرو منعکس شده است، مرتفع گردد.
گفتنی است، در این دیدار مسائل و مشکلات مربوط به حوزه آب و برق شهرستان و نیز نیروگاه زغالسنگ سوز طبس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع:یزد فردا


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page