سرد و گرم زمانه در چله زمستان

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 27 دی 1391

دی ماه یا همان چله زمستان یاد آور خاطرات تلخ و شیرین زیادی از تاریخ معاصر است که نگارنده چند نمونه از آن که تأثیر بسیاری بر کشور عزیزمان داشته است را یاد آور می شود:

  1. 17 دی ماه  یاد آوری خاطره تلخ کشف حجاب و تغییر لباس ملی است.(لباس ملی برای مردها همان قبا و شالی بود که بعضاً به سر می بستند و چیزی نزدیک به لباس روحانیت که علما حاضر به تغییر لباس ملی نشدند و کم کم به عنوان جزئی از لباس اختصاصی روحانیت درآمد و برای بانوان همان حجاب اسلامی چادر بود. ) استعمار که سالیان متمادی تلاش در دست یابی به منابع مالی ایران داشته و علاقه داشتند ایران به صورت مستعمره آنها در بیاید آنچه مانع نفوذشان بود هویت ملی مذهبی مستقل مردم ایران بود لذا تصمیم به حذف این نشانه های هویت ایرانی گرفتند که یکی از آنها پوشش بود . با روی کار آوردن رضاخان دست یابی به این مهم را آسان یافتند و با القای نظر خود به او ، شاه را شیفته تغییر لباس ملی کردند رضا شاه که مرعوب نقشه آنها شده بود تصمیم به تغییر پوشش گرفت ابتدا طی اطلاعیه ی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ممنوع کرد که با اعتراض علما خصوصاً آیت الله شیخ محمد تقی بافقی قرار گرفت سپس با سپری شدن روزهای پایانی سال 1306 روز عید نورز 1307 که روز جمعه و ماه رمضان نیز بود همسر شاه و ندیمه های او به حرم حضرت معصومه(س) آمده و تا اولین شروع رسمی کشف حجاب را از قم داشته باشند هنگام سال تحویل  آنها بی حجاب خود را به نمایش گذاشتند که با اعتراض آیت الله بافقی و مردم شریف قم روبرو شدند لذا فرار را بر قرار ترجیح دادند و جریان را به شاه مخابره کردند رضا شاه که تصور مخالفت اینگونه را نداشت تحمل نکرد خود بلافاصله به قم آمد و ضمن ضرب و شتم آیت الله بافقی او را برای زندان و تبعید به تهران برد . حاج شیخ موفق شده بود نقشه استعمار را چند سالی به تأخیر بیاندازد گرچه آنها به صورت مرموز کار خود را دنبال می کردند که 19 تیر 1314 تجمع اعتراض آمیز مردم در مسجد گوهر شاد رنگ خون به خود گرفت و بالاخره پس از چند سال تأخیر 17 دی ماه 1314دستور کشف حجاب رسماًداده شد.
  2. 19 دی ماه  یاد آور حماسه پرشور مردم قم در سال 1356 در حمایت از امام خمینی (ره) و اعتراض به مقاله توهین آمیز روزنامه اطلاعات آن زمان به امام و فرزند شهیدش است که با حمله نیروهای محمد رضا شاه به خاک و خون  وشهید شدن مردم منتهی شد اما باعث سرعت نهضت امام (ره) شد .
  3. 26 دی ماه یادآور 26 دی 1357 به نتیجه رسیدن مبارزات ملت عزیز ایران بود که شاه دیگر توان مقاومت در مقابل اراده مردم را نداشت و ناچار به فرار از کشور شد > شور شادی در مردم وصف ناشدنی بود و امید پیروزی در دل مردم جوانه زد ملت غیور ایران موفق به فراری دادن دیو سیاه شده بودند و برای ورود فرشته امید حضرت امام خمینی لحظه شماری می کردند.
  4. 9 دی. سال 1388 دشمن موفق به شده بود با کمک ایادی داخلی اش شیرینی انتخابات ریاست جمهوری را به کام ملت تلخ کنند و هر روز به بهانه ی دست به آشوب می زدند و  با برخورد کریمانه مردم و نظام روبرو می شدند شاید به خود آیند و متنبه شوند اما روز عاشورای آن سال با حمله به مردم عزادار و آتش زدن پرچم ابا عبدالله هویت واقعی خود که سرسپردگی به دشمان خارجی بود به نمایش گذاشتند و دیگر کاسه صبر مردم لبریز و با حضور حماسی خود در روز 9دی ماه 1388 تمام امید دشمنان را به یأس تبدیل کردند و بار دیگر حمایت خود را از نشانه عزت ایران یعنی اسلام و ولایت اعلام داشتند و کشور را بیمه کردند ولی باز باید هوشیار بود نکند دیوهای سیاه با نقشه های زیبا سراغمان آیند!

احمد علی زاده فلاح


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page