دولتی ها وعده سرخرمن به مردم ندهند/ اول اعتبار تامین شود بعد کار صورت گیرد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 30 دی 1391

 

امام جمعه بافق در بخشی  از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه این هفته (29دی 91)با اشاره به حضور رئیس جمهور محترم در مجلس شورای اسلامی گفت : دیدگاه اقتصادی و ووضع اقتصاد کشور از زبان رئیس جمهور مطرح شد که باید برای رفع مشکلات اقتصادی مردم راهکارهای قانونی مد نظر گرفته شود.
امام جمعه بافق افزود: اگر دولت واقعا  بخواهد برای هدفمند کردن یارانه ها اقدام کند باید جایگاه قانونی آن را در نظر بگیرد و با هماهنگی مجلس و شورای نگهبان صورت گیرد.
وی گفت : در صورتی فاز دوم هدفمندی یارانه ها قابل اجرا است که مجلس و شورای نگهبان اجرای آنرا تصویب کند ، که البته تا آخر سال مجلس اجازه نداده به دولت که اجرا کند.
امام جمعه بافق خاطر نشان کرد: پرداخت یارانه ها را دولت از کجا می خواهد پرداخت کند؟از کجا؟ شما دویست تومان به مردم بدهید ولی انان 400تومان بخرند ؟ چه طوری باید بخرند ؟ کی اجازه می دهد چنین کاری را ؟؟ از کدام بودجه و اعتباری می خواهید اینکار را بکنید؟؟
سلیمانی افزود: چه طوری می شود با 200هزار تومان هزینه های بالای زندگی را تامین کرد ؟؟ اگر قرار است از ارز و دلار استفاده کنند دلار الان بیش از 3هزار تومان است که اگر با این طرح اجرا شود به 7هزار تومان خواهد رسید که دولت باید تامین اعتبار بکند و نمی شود بدون چیزی وارد این جریان شود.
وی گفت : به قول اندیشمندان اگر یه کشوری جوانان خود را از دست دهد طی 20سال کشور دوباره جوان می شود ولی اقتصاد کشور اگر لطمه ببنید بیش از 100سال طول می کشد تا چالش اقتصادی پر شود.
وی تصریح کرد : باید این کار حساب شده انجام گیرد و اگر بحثی هم میان دولت و مجلس است همین موضوع است ، که اعتباری را باید در نظر بگیرند و بگویند از این طریق می توان حرکت کرد.
امام جمعه بافق افزود: گران شدن سوخت بر همه اجناس اثر می گذارد و این مشکلات زیادی دارد تا مساله پول و بودجه درست نشود ، دولتی ها وعده به مردم ندهند.اگر اعتبار درست شد قول و وعده بدهند و واقعی هم باشد.
سلیمانی بیان داشت : وعده سر خرمن به مردم ندهند  که ما اینکار می کنیم اگر اعتبار هست و می توانید چالش ها را پر کنید وعده دهید والا اگه نمی توانید ندهید.
وی عنوان کرد: جامعه ما شاهد دو نرخ بودن دلار است که می بینید چه وضعی درست شده است و مشکلاتی را به وجود آورده است و دولت باید روال قانونی را به پیش ببرد و اعتبارات لازم را تهیه کند تا چالش هایی که برای قشر اسیب پذیر پیش می آید را بر طرف کند.والا دولت در این زمینه مشکل دارد و مجلس در برابر آن ایستاده است و باید بودجه را به مجلس بدهد. دولت باید انچه باید در سال آینده هزینه شود باید به مجلس تحویل دهد تا مجلس پس از بررسی آنرا تصویب نماید.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page