امسال افزون بر 1300 كيلومتر به طول راه‌هاي استان اضافه مي‌شود

دسته: اقتصادی
بدون دیدگاه
شنبه - 30 دی 1391

مدير ساخت و توسعه راه‌هاي اداره كل راه و شهرسازي استان يزد اعلام كرد: امسال با ساخت يكهزار و 330 كيلومتر راه در استان، 850 كيلومتر به طول بزرگراه‌ها و 470 كيلومتر به طول راه‌هاي اصلي استان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، ” محسن صادقيان” در اين خصوص تصريح نمود: استان يزد هم‌اكنون داراي 556 كيلومتر بزرگراه و يكهزار و هفت كيلومتر راه اصلي و يكهزار و 633 كيلومتر راه فرعي و دو هزار و 353 كيلومتر راه روستايي و چهار هزار و 888 كيلومتر راه شني و خاكي است، كه در سال جاري يكهزار و 330 كيلومتر راه با مشخصات راه اصلي در دست احداث است كه با احداث اين راه‌ها، 850 كيلومتر به طول بزرگراه‌ها و 470 كيلومتر به طول راه‌هاي اصلي استان اضافه خواهد شد.

وي گفت: استان يزد با عنايت به قرارگيري در مركز جغرافيايي كشور و عبور كريدورهاي شمال – جنوب و شرق – غرب حمل و نقل كشور از اين استان، همچنين به لحاظ داشتن هفت محور بزرگراهي و اصلي با استان‌هاي همجوار خود، قابليت مهم و نقش بسزايي را در تبديل شدن به قطب ترانزيتي كشور دارد.

صادقيان در ادامه خاطرنشان كرد: محورهاي اصلي و شرياني استان در كشور مشخص شده است، ولي يكي از محورهاي بسيار مهم كه در راستاي كريدور شمال و جنوب كشور بوده و تاكنون به آن توجه چنداني نشده است و شمال و جنوب كشور را با كوتاهترين طول به هم وصل مي‌كند، محور يزد– خاتم در استان يزد و ادامه آن به سمت نيريز در استان فارس و ادامه آن به سمت حاجي آباد در استان هرمزگان است.

وي در همين رابطه افزود: ضلع مقابل اين محور به سمت شمال كشور از يزد به سمت اردكان، چوپانان و جندق در استان اصفهان و در ادامه به سمت دامغان در استان سمنان و همچنين ساري در استان مازندران و مرز ابنچه برون در گلستان خواهد بود.

مدير ساخت و توسعه راه‌هاي استان اظهار كرد: خوشبختانه در سفر پر خير مقام معظم رهبري به استان يزد،  بهسازي محور يزد – خاتم تعريف شد و گزارش كارشناسان معاونت راهبردي رباست جمهوري نيز بر اهميت اين محور تاكيد دارد.

وي با بيان اين محور مذكور به دليل قرارگيري در دشت و عدم وجود گردنه و پل‌هاي بزرگ، زير عبور بارهاي ترافيكي است، ادامه داد: با توجه به اين كه سازمان حمل و نقل، بارنامه‌هاي خود را در اين محور صادر مي‌كند، اميد است تا اين محور با عنايت مسئولين و پيگيري‌هاي آنان در ليست راه‌هاي شرياني كشور قرار گيرد.

صادقيان گفت: اداره كل راه و شهرسازي استان يزد در راستايي كاهش هزينه‌ها و اقتصادي نمودن طرح‌هاي راهسازي اقدام به عقد قرارداد تحقيق و پژوهشي با دانشگاه يزد و موسسات تحقيقاتي نموده و همچنين چندين طرح جديد را اجرايي كرده است كه از جمله اين طرح‌هاي اجرا شده مي‌توان به اجراي آسفالت‌هاي سطحي به طول 150 كيلومتر در راه‌هاي روستايي و 110 كيلومتر در راه‌هاي اصلي استان و نيز اجراي روش تثبيت روسازي با سيمان به طول 60 كيلومتر در راه‌هاي حاجي آباد زرين اشاره نمود.

اين مقام مسئول در پايان نيز ابراز نمود: اين اداره كل اجراي روش تثبيت مصالح بازيافتي آسفالت با سيمان در روسازي يكي از راه‌هاي اصلي  استان و همچنين اجراي آسفالت با افزودني گوگاس در جهت بالابردن استحكام لايه‌هاي آسفالتي را در دست اقدام اعلام كرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page