مصلحت اقتضا کرد که نماز جمعه این هفته بهاباد برگزار نشود

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 1 بهمن 1391
نسخه چاپی
مسئولین استان پاسخ می دهند؛
رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه استان یزد در خصوص عدم برگزاری نمازجمعه این هفته شهرستان بهاباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یزد رسا گفت: مصلحت اقتضا کرد که نماز جمعه این هفته برگزار نشود.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه استان یزد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه دین و اندیشه یزد رسا گفت: علی رغم پیگیری هایی که ما در ستاد اقامه نماز جمعه یزد برای برپایی نماز جمعه در بهاباد انجام دادیم موفق به برگزاری نماز جمعه نشدیم.

حجت الاسلام شریفی افزود: حتی یکی از روحانیون بهابادی برپایی نمازجمعه در بهاباد را قبول کرد، ولی در آخرین ساعات شب پنچشنبه طی تماس تلفنی که با بنده داشت گفت من از اقامه نماز جمعه پشیمان شده ام!

وی  تصریح کرد: در پی جریان بسته شدن آب بهاباد، امام جمعه بهاباد در خطبه هفته قبل با اشاره به حل شدن مسئله بسته شدن آب و صورتجلسه ای که بین نمایندگان اعزامی از استان و مردم تنظیم شده و مقرر شد آب باز شود ، توصیه های لازم  را به مردم ارئه نمود . با توجه به شرایط موجود و احتمال بر هم زدن نمازجمعه این هفته توسط برخی افراد، هیچ یک از ائمه جمعه بهاباد ( اصلی و موقت ) چون در شهرستان بهاباد حضور نداشتند، حاضر به برپایی نماز نشدند و مصلحت اقتضا کرد که نماز جمعه این هفته برگزار نشود.

رئیس ستاد نماز جمعه با اشاره به اینکه تا به حال سابقه نداشته که نماز جمعه در هیچکدام از نقاط استان برگزار نشود گفت: امام جمعه محترم بهاباد در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه خطاب به مردم خاطرنشان کرده بود که اگر مخالفت و اختلافی بین مردم بهاباد پیش آید،دیگر حمایت نخواهم کرد، که در پی اعتراض مجدد تعدادی از جوانان بهابادی، متأسفانه هیچ یک از این دو بزرگوار حاضر به اقامه نماز نشدند .

اگر از روی مصلحت این هفته نمازجمعه اقامه نشود اشکالی ندارد!

حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در خصوص عدم برگزاری نماز جمعه این هفته بهاباد به خبرنگار یزد رسا گفت: به منظور ایجاد زمینه ای برای اینکه مسئولین و مردم شهرستان بهاباد به تعهدات خود در خصوص بهاباد عمل کنند،بنده تشخیص دادم که دو نفر از امام جمعه های موقت شهرستان بهاباد،یعنی حجج اسلام اخوان و محمودی ، نماز جمعه این هفته را اقامه کنند ؛ اما چون این عزیزان در بهاباد حضور نداشتند، کسی نماز جمعه این هفته را اقامه نکرد.

وی افزود:حجت الاسلام شریفی از طرف ستاد نماز جمعه استان طی تماس تلفنی که با بنده داشت به من گفت : “اگر از روی مصلحت این هفته نمازجمعه اقامه نشود اشکالی ندارد”!

دهقانی در خصوص مطالباتی که تاکنون از سوی مسئولین استان در رابطه با بهاباد برآورده نشده است گفت:از جمله تعهداتی که از سوی مسئولین استان عملیاتی نشده است عبارت است از؛

۱-برداشت آب بهاباد برای معدن چادرملو به حد مجاز باشد.

۲- منظور اشتغال جوانان بهابادی ، کارخانه صنعتی گندله سازی در بهاباد ایجاد شود.

۳-تغییر فرماندار بهاباد.

وی در این خصوص افزود: یکی از اشتباهاتی که مسئولین در این زمینه مرتکب شدند، برکناری نابهنگام فرماندار شهرستان بهاباد بود، که به نظر بنده یکی از تصمیمات اشتباهی بود که در این موقعیت گرفته شد و به صلاح نبود.

امام جمعه بهاباد خاطر نشان کرد : پس از برکناری فرماندار، متأسفانه برخی دست به بی قانونی و بی نظمی زدند که این حرکت با نظر مردم بهاباد موافق نیست و مردم  نیز از این گروه، اعلام تبری وبیزاری کردند.

دهقانی در بخش دیگری از سخنانش گفت : تمام قضایا با مردم درمیان گذاشته شده ؛ چرا که جلسات از جمعه هفته پیش تا قبل از جمعه این هفته در مسجد انقلاب ادامه داشت و در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته هم بحث شد و بعد از اقامه نماز عصر نیز یکی از نمایندگان مردم پیرامون همین موضوع صحبت کرد .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page