مانع تراشی در صنعت خیانت به مردم است/ با کارشکنان برخورد می کنم

دسته: عمومی
۵ دیدگاه
چهارشنبه - 4 بهمن 1391
یزد – خبرگزاری مهر: نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد در مجلس با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری در زمینه صنعت در مناطق مختلف به ویژه شهرستان مهریز گفت: مانع تراشی در امر سرمایه گذاری به منزله خیانت به مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده در جلسه ای با حضور معاون فرماندار مهریز و مدیرعامل شهرک صنعتی مهریز و رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی مهریز با اشاره به تکمیل، تجهیز و توسعه هر چه سریعتر شهرک صنعتی مهریز اظهار داشت: سالهاست در کشورمان بحث استفاده از مشارکت بخش خصوصی در بخش های مختلف و کاهش تصدیگری دولت مطرح شده اما شاید این بحث هنوز در کشور جدی گرفته نشده که نتایج حاصله نیز به نوعی بیانگر این مسئله است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان مهریز و همجواری با جاده بین المللی تهران – بندرعباس عنوان کرد: مهریز به عنوان شهرستان شاخص در امر سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در کل کشورمطرح است و این شهرستان یکی از نقاط امن برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

باید با نگاه حمایتی به بخش خصوصی روند صنعتی شدن مهریز را شتاب بخشید

زارع زاده افزود: مهریز از ظرفیتهای بسیاری برای سرمایه گذاری برخوردار است و مسئولان شهرستان باید با اجرای برنامه های خاص ضمن معرفی جذابیت های سرمایه گذاری در این شهر، شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه های بخش خصوصی فراهم کنند و با وجود شرایط مناسب صنعتی و معادن غنی فراوان باید با نگاه حمایتی به بخش خصوصی روند صنعتی شدن مهریز را شتاب بخشیم.

نماینده مردم مهریز در مجلس با گلایه از برخی کارشکنی ها در امر سرمایه گذاری در این شهرستان و ایجاد مشکل برای صاحبان صنایع فعال در مهریز گفت: ایجاد مانع در امر سرمایه‌گذاری به منزله خیانت به مردم مهریز است وهرگونه حرکت نسنجیده و نابجا در امر سرمایه گذاری باعث خروج سرمایه و ازبین رفتن فرصتهای سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال در این شهرستان می شود و من به عنوان نماینده مردم شهرستان مهریز با کسانی که در امر سرمایه‌گذاری در این شهرستان کارشکنی می‌کنند، برخورد می کنم.

وی همچنین اظهار داشت: دست همه سرمایه‌ گذارانی که شرایط و بستری لازم برای پیشرفت و توسعه این شهرستان ایجاد می‌کند را به گرمی می‌فشارم.

لزوم رفع مشکلات صنایع تعطیل شده و شرکتهای غیرفعال در شهرک صنعتی مهریز

زارع زاده با اشاره به ظرفیتهای بالقوه شهرستان مهریز در امر صنعت و وجود جوانانی بااستعداد و کوشا عنوان کرد: حمایت از صاحبان صنایع فعال و حل مشکلات شرکتهای غیر فعال و راه اندازی صنایع تعطیل شده مستقر در شهرک صنعتی مهریز علاوه بر ایجاد شغل می تواند نقش موثری در تحول و توسعه اقتصادی منطقه داشته باشد.

وی همچنین خواستار مشخص کردن وضعیت زمینهای راکد شهرک صنعتی مهریز که به بهانه ساخت کارخانه و ایجاد صنعت عده ای تحویل گرفته و هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است، شد.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس بر حمایت همه‌جانبه و گسترده از فعالان بخش خصوصی و صنعتگران شهرستان مهریز تاکید کرد و بیان داشت: در این زمینه هر حمایتی که نیاز باشد انجام می دهم.

فعالیت 72 واحد صنعتی و دو هزار اشتغالزایی در صنعت

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی مهریز نیز با بیان اینکه سرمایه گذار برای نقش‌ آفرینی نیازمند فضای کسب‌ و ‌کار مناسب است، گفت: معافیت‌های مالیاتی، ارائه زمین با قیمت مناسب و به موقع به سرمایه ‌گذار و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از مهمترین مزیتهای شهرک صنعتی مهریز است که با توجه به این مزیتها هم اکنون بیش از 72 واحد صنعتی در این شهرک در حال فعالیت هستند که برای بیش از دو هزار نفر اشتغال زایی کرده اند.

ابوالفضل رمضانی زاده با اشاره به ارائه برخی مشوق‌ها برای ورود سرمایه‌گذاران در بخشی خاص ادامه داد: برخی از سرمایه‌گذاران با هدف دریافت و استفاده از این مشوق‌ها وارد می‌‌شوند، اما پس از گذشت مدتی شاهد عدم تخصیص آنها هستند.

این فعال صنعتی تصریح کرد: بزرگ‌ترین انگیزه برای ورود سرمایه‌گذار به بخش تولید، خود اوست. در برخی مواقع سرمایه‌گذار با هدف استفاده از این مشوق‌ها وارد می‌شود اما پس از گذشت مدتی شاهد عدم تخصیص آنهاست و با این حال، حاضر به خروج از آن سرمایه ‌گذاری نیست و اغلب صاحبان صنایع مستقر در مهریز از این نوع هستند.

بسترهای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی مهریز مهیاست

مدیرعامل شهرک صنعتی مهریز نیز در این جلسه گفت: باید با نهادینه کردن فرهنگ سرمایه گذاری، تعامل و همکاری با نخبگان دانشگاهی، مسئولان اجرایی و جذب سرمایه گذاران و نحوه جذب کارآفرینان به منظور سرمایه گذاری به توسعه اقتصادی و صنعتی شدن شهرستان شتاب بیشتری ببخشیم.

حمیدرضا بشارت تصریح کرد: هم اکنون بسترهای زیادی برای سرمایه‌ گذاری در شهرک صنعتی مهریز وجود دارد این فرصت با توجه به معافیت ها و مزایای قانونی متعددی که در شهرک صنعتی مهریز به منظور فعالیت سرمایه گذاران بومی و غیر بومی وجود دارد، توفیق بیشتر شهرستان را در امر جذب سرمایه گذاران شتاب می بخشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
قاس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 8:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بچسب به مهریز مثل فرهمند به ابرقو .اومدی در بهاباد اتش روشن کردی ولی دیگه حمایت نکردی خدا ازت…..

بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 8:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

تو اين مدت نماينده چند تا از اين جلسه ها با بافق داشته

بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 11:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خوشا به حال مهريز واردكان و …و واقعا بافق اصلا فردايي دارد

بافقي زاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 1:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام بر شما دخيل عباس نماينده مردم مهريز هميشه در صدر و فعال و كوشا دوست داريم دخيل جون

مهريزي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 بهمن 1391 - 9:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مهريزي اباد با دخيل عباس فقط مهريز عشق منه شهر دختر انوشيروان عادل

You cannot copy content of this page