فرماندار بافق از چندین طرح کشاورزی و آبرسانی روستاهای حومه شهر بازدید کرد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 8 بهمن 1391
 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، “مهدی خاوری”فرماندار بافق به اتفاق مدیران جهاد کشاورزی ، آب و فاضلاب روستایی و منابع طبیعی از چندین روستا در حومه بافق بازدید کرد.

بازدید از کشاورزی ، چاهها و طرح آبرسانی منطقه گودگوار : در منطقه گودگوار بیش از 4 هکتار زمین های کشاورزی زیر کشت پسته رفته که با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون ريال به مرحله برداشت رسیده است که آب این منطقه توسط چاه تامین شده که در سال جاری به همت اداره آب و فاضلاب روستایی 12 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ريال اجرا شده که در این خصوص بیش از 120 خانوار از نعمت آب بهرمند شده اند.

بازدید از مرغداری های در دست احداث منطقه گود گوار : در حال حاضر منطقه گودگوار چهار مرغداری توسط بخش خصوصی در حال احداث می باشد که از این تعداد سه مرغداری گوشتی با ظرفیت هر کدام 20 هزار قطعه و یک مرغداری تخمگذار با ظرفیت 20 هزار قطعه که این چهار پروژه با اعتباری بالغ بر 1850 میلیون تومان از محل کارگروه توسعه بخش کشاورزی در حال اجرا می باشد که با اجرای این طرحها بصورت مستقیم و غیر مستقیم بیش از 40 نفر مشغول بکار می شوند.

بازدید از مجتمع گاو شیری : به گفته مدیر جهاد کشاورزی بافق مجتمع گاور شیری این شهرستان با وسعت 50 هکتار و ظرفیت 100 واحد گاو شیری (20 راسی) در منطقه با هزینه 870 میلیون ريالی از محل کار گروه توسعه کشاورزی با پیشرفت 50 درصدی در حال احداث می باشد.

بازدید از جنگل کاری رضائیه : این پروژه با حجم عملیات 75 هکتاری با هزینه ای بالغ بر سه هزار میلیارد ريال از محل اعتبارات استانی و خشکسالی در منطقه رضائیه اجرا شده است.

بازدید از طرح انتقال آب آشامیدنی به روستاهای مبارکه و رضائیه : به نقل از مدیر آب و فاضلاب روستایی بافق پروژه خط انتقال آب آشامیدنی به روستای مبارکه بطول 5/7 کیلومتر و شبکه توزیع 5/4 کیلومتر با هزینه ای بیش از 9میلیارد ريال انجام شده که با انجام این طرح بیش از 1500 خانوار روستای مبارکه و توابع روستا از نعمت آب شرب سالم بهرمند می شوند.

خط انتقال آب آشامیدنی به روستای رضائیه به طول 5/6 کیلومتر و شبکه توزیع 8/1 کیلومتر با هزینه ای بالغ بر 3 میلیار ريال انجام شده که با اجرای این طرح 50 خانوار روستای رضائیه از نعمت آب آشامیدنی بهره مند خواهند شد .

بازدید از گلخانه گشت خیار  : این گلخانه به همت بخش خصوصی با وسعت شش هزار مترمربع در حاشیه روستای مبارکه احداث شده که از این وسعت چهار هزار مترمربع آن زیر کشت خیار می باشد. هدف از این بازدید توسعه گشت گلخانه ای شهرستان و پیگیری احداث مجتمع کشت گلخانه ای در بافق بود که با قول مساعد فرماندار روبرو شد.

بازدید از مزرعه نجف آباد: در مزرعه نجف آباد بخش خصوص اقدام به کشت 36 هکتار نخیلات از نوع کبکاب و زاهدی کرده که با اشتغالزایی 20 نفر به کار خود ادامه می دهد. این نخلستان بصورت آبیاری نوین ( تحت فشار) انجام شده که هدف از این طرح استفاده بهینه از آب کشاورزی اعلام شد.

بازدید از آبرسانی به روستای الاهیه : خط انتقال آب به این روستا بطول 3 کیلومتر با شبکه توزیع 6/1 کیلومتر طی مدت یکسال با هزینه ای بالغ بر 350 میلیون ريال از محل اعتبارات استانی و خشکسالی انجام شده است . این طرح شامل یک مورد تاسیسات پمپاژ و یک مخزن 50 مترمکعبی احداث شده است.

بازدید از چاههای کشاورزی منطقه حسن آباد: در این منطقه داری 17 حلقه چاه می باشد که باعث کشت 1500 هکتار پسته شده است . گفتنی است آخرین چاه این منطقه بنام چاه زمزم می باشد که حدود 40 کیلومتر از شهر فاصله دارد که هدف از این بازدید بررسی مشکلات کشاورزان این منطقه از قبیل احداث جاده دسترسی ، آب آشامیدنی و برق مورد نیاز بود که فرماندار قول مساعدت و پیگیری داد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page