امضای قرارداد احداث یکی از بزرگترین کارخانه‌های احیای کشوربین مجتمع فولاد اردکان با شرکت تام ایران‌خودرو

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
دوشنبه - 16 بهمن 1391

یزدفردا : قرارداداحداث کارخانه احیای فولاد اردکان میان مجتمع فولاد اردکان (ARSCO) و شرکت تام ایران‌خودرو به امضا رسید.

به گزارش  یزدفردا، این کارخانه با ظرفیت تولید 960 هزار تن آهن اسفنجی در سال و با تکنولوژی میدرکس در 35 کیلومتری شهر اردکان و در مجاورت کارخانه گندله سازی اردکان و کارخانه‌های فولاد غدیر و فولاد ارفع احداث خواهد شد. مدت زمان عملیات اجرایی احداث این طرح 29 ماه تعیین شده است.نکته قابل توجه در این پروژه، افزایش ظرفیت عملیاتی معمول کارخانه از 800 هزار تن به 960 هزار تن در سال بوده که با تسلط بر تکنولوژی میدرکس و بومی‌سازی آن در کشور صورت پذیرفته است.

شرکت تام ایران خودرو در مشارکتی با شرکت مهندسی فن‌آور معادن و فلزات (MMTE) به عنوان پیمان‌کار این قرارداد معرفی شده و اجرای بخش‌های سیویل و سازه، انجام خدمات مهندسی و تامین کالا، تجهیزات، مواد مصرفی، قطعات یدکی در بخش‌های توزیع برق، تصفیه آب، انتقال مواد ورودی و ذخیره مواد خروجی، ارایه خدمات نصب و راه‌اندازی تجهیزات این پروژه به همراه خدمات دوره گارانتی و خدمات پس از فروش را برعهده خواهد داشت.

کارخانه احیای مستقیم آهن اسفنجی اردکان به منظور توسعه صنایع آهن و فولاد کشور در راستای چشم‌انداز 20 ساله توسعه اقتصادی احداث شده است و پس از راه‌اندازی آن، آهن اسفنجی تولید شده در اختیار واحدهای فولادسازی مجاور جهت تولید فولاد قرار خواهد گرفت. هدف از اجرای این طرح افزایش تولید آهن اسفنجی، تامین مواداولیه کارخانه‌های فولاد کشور، ایجاد زمینه صادرات به خارج از کشور و جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز به خارج از کشور بوده است.

لازم به ذکر است، فعالیت شرکت تام برای امور اجرایی این پروژه طبق قرارداد early work  از خردادماه امسال آغاز شده است .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 16 بهمن 1391 - 11:00 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

قابل توجه آقایانی که می خواهند چراغ خاموش بروند

علی رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 16 بهمن 1391 - 11:06 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خوراک این واحدهای فولادی از معادن غصب شده تهیه می شود

You cannot copy content of this page