مقدمات ایجاد دفتر بورس در شهرستان‌ بافق فراهم شده است

دسته: اقتصادی
۲ دیدگاه
چهارشنبه - 18 بهمن 1391

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان یزد از نظارت سازمان اقتصاد و دارایی بر عملکرد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی خبرداد که به صورت مستقیم از سوی معاونت بانک سازمان و شورای بانک‌ها انجام می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی یزد، «مرادعلی میر» در جمع خبرنگاران استان یزد از نگهداری 2000 سند مالکیت دولتی در خزانه استان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 2000 سند مالکیت غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی استان یزد در خزانه صادر شده و نگهداری می‌شود.

 

وی گفت: در مجموع 41 دستگاه اجرایی استان، 923 واحد فضای اداری، مسکونی، تجاری و… با سه میلیون و 970 هزار و 777 مترمربع زیر بنا و حدود 23 میلیون و 135 هزار متر مربع مساحت دارد که از این تعداد 745 واحد معادل 81 درصد ملکی، 22 واحد اجاره به شرط تملیک، 37 واحد استیجاری، 73 واحد اوقافی و بقیه سایر است.

 

وی ادامه داد: هم‌چنین از مجموع واحدها، 417 واحد معادل 45 درصد اداری، 161 واحد مسکونی، 19 واحد تجاری، 45 واحد آموزشی و بقیه سایر است.

 

میر با اشاره به رونق اقتصادی در استان طی سال‌های اخیر به خصوص دولت نهم و دهم ، گفت: این سازمان، متولی امر اقتصاد استان است و با انجام کار گروهی و تیمی در راستای رونق این بخش تلاش می‌کند که در دولت نهم و دهم درآمدها استان نیز رشد چشمگیری داشته باشد.

 

وی ادامه داد: درآمد استان طی این مدت از حدود 400 میلیارد ریال به بیش از 3000 میلیارد ریال در سال 91 رسید اعتبارات عمرانی و سرمایه‌ای استان در 10 سال گذشته نیز رشد داشته است.

 

وی افزود: اعتبارات عمرانی و یا سرمایه‌ای استان طی 10 سال گذشته از 170 میلیارد ریال به 2010 میلیارد ریال در قالب استانی، عمرانی و ردیف‌ها و تبصره‌های ملی افزایش یافته است که اغلب این افزایش از سال 85 تاکنون بوده است.

 

مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد گفت: با توجه به تخصیص اعتبارات استان بر اساس نقدینگی ناشی از فروش نفت و وصول مالیات است حقوق بگیران، مالیات خود را به موقع پرداخت و سایر مودیان، مالیات خود را از طریق اظهارنامه یا خوداظهاری پرداخت می‌کنند.

 

وی گفت: نظارت مالی دستگاه‌های اجرایی، تغییر و تحول ذی‌حسابان و مدیران مالی و اداره‌ی اموال منقول و غیرمنقول در سازمان‌ها، نظارت بر سپرده‌های وصولی برخی دستگاه‌ها، افتتاح حساب دستگاه‌ها در خصوص دریافت و پرداخت بر درآمدها از طریق خزانه‌ی معین از وظایف این سازمان است.

 

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه‌ی نقدی کار اساسی در دولت نهم و دهم است و پرداخت یارانه‌ی نقدی که از دی‌ماه سال 89 آغاز شد یکی از اقدامات اساسی دولت دهم بود که بیش از 96 درصد از جمعیت استان یزد مشمول دریافت یارانه هستند.

 

به گفته‌ی مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد، از ابتدای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تاکنون در قالب 24 مرحله 10 هزار و 822 میلیارد ریال یارانه‌ی نقدی به 991 هزار نفر در قالب 276 هزار خانوار در استان یزد پرداخت شد.

 

وی از تخصیص 70 هزار تومان کمک یارانه‌ی دولت به اعضای خانوارها تا روزهای پایانی سال خبرداد که منتظر دریافت ابلاغ رسمی هستند و از طریق حساب یارانه به خانوارها پرداخت می‌شود.

 

به گفته‌ی میر، در 10 ماهه سال، 3388 میلیارد ریال درآمد از منابع و بخش‌های مختلف در استان وصول و به خزانه‌ی دولت واریز شد که 433 میلیون و 190 هزار ریال مربوط به دی‌ماه است.

 

این مسوول افزود: این میزان در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال پیش 27 درصد افزایش و نسبت به میزان مصوب امسال 6 درصد کاهش دارد.

 

وی گفت: از مجموع درآمدهای وصول شده در سالجاری، 3120 میلیارد ریال مربوط به بخش مالیات است که این رقم نسبت به عملکرد سال گذشته 27 درصد افزایش نشان می‌دهد؛ اما نسبت به میزان مصوب امسال 8 درصد کاهش دارد.

 

وی همچنین یادآور شد: بقیه درآمدهای استان از بخش‌های درآمدهای مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، جرائم و خسارت متفرقه و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای جذب شده است.

 

میر گفت: میزان درآمد مصوب 10 ماهه امسال در استان را 3616 میلیارد ریال و میزان درآمد مصوب سال 91 استان یزد نیز 4340 میلیارد ریال است.

 

وی خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات حقوق کارمندان دولت شاغل در 25 دستگاه اجرایی در سال‌جاری 398 میلیارد و 615 میلیون ریال است که در 10 ماهه امسال 345 میلیارد و 952 میلیون ریال در این زمینه پرداخت شده است.

 

وی اظهار کرد: مبلغ اعتبارات سایر هزینه‌ها شامل اضافه کار کارمندان، رفاهیات، بازنشستگان و نیروهای قراردادی شاغل در دستگاه‌های اجرایی نیز در سال‌جاری 526 میلیارد و 512 میلیون ریال است که در 10 ماهه امسال 347 میلیارد و ریال آن پرداخت شده است.

 

به گفته‌ی این مسوول هم‌چنین میزان اعتبارات تملک دارایی‌های استان یزد در سالجاری 1171 میلیارد ریال است که 259 میلیارد ریال آن از محل دو درصد اعتبارات نفت و گاز و بقیه از محل سایر اعتبارات استانی است.

 

میر ادامه داد: جمع درآمد اختصاصی شرکت‌های دولتی در 10 ماهه سال 2411 میلیارد ریال، جمع درآمدهای اختصاصی ادارات دولتی در این مدت 147 میلیارد و 713 میلیون ریال و درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی یزد 1038 میلیارد ریال است.

 

وی ادامه داد: در خصوص پرداخت حقوق کارکنان دولت، همه‌ی حقوق و مزایای این افراد و کسورات قانونی آن شامل تامین اجتماعی، بازنشستگی، خدمات درمانی و سایر تا پایان تیرماه توسط خزانه معین استان پرداخت شده است.

 

وی با بیان این‌که هم‌اینک حدود 25 هزار کارمند در حدود 40 دستگاه دولتی استان مشغول به کار هستند، گفت: اسناد حقوق اغلب کارمندان دولت در استان از سوی واحد نظارت مالی سازمان امور اقتصادی و دارایی بررسی و رسیدگی می‌شود و سپس حقوق آنها توسط خزانه معین استان تامین و پرداخت می‌شود.

 

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش گفت: حسابرسی شهرداری‌ها و موسسات غیرانتفاعی و همچنین همه‌ی استعلامات و مکاتبات دستگاه‌های اجرایی در خصوص قوانین و مقررات مالی و محاسباتی و بخشنامه‌های مورد ابهام نیز توسط واحد نظارت مالی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اقدام می‌شود.

 

وی ادامه داد: با اخذ پاسخ استعلامات موضوع بخشنامه‌های مورد ابهام از اداره‌کل نظارت بر اجرای بودجه وزارت متبوع جهت اقدام و سرعت بخشیدن در انجام امور محوله و تکریم ارباب رجوع به ذی‌حسابان و مدیران مالی استان ابلاغ می‌شود.

 

وی گفت: سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد بر امور مالی دستگاه‌های اجرایی استان نظارت دارد و در دستگاه‌های اجرایی استان، وفق ماده 31 قانون محاسباتی عمومی کل کشور، ذیحسابان و مدیران مالی مورد تایید وزارت امور اقتصادی و دارائی، نظارت بر درآمدها ، هزینه‌ها و اموال را بر عهده دارند.

 

مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد با اشاره به مصوبات استانی سفرهای هیئت دولت به استان یزد گفت: با توجه به سه دور سفر رییس جمهوری و هیئت دولت به این استان و تصویب مصوبات در بخش‌های مختلف اقتصادی، مصوبات این سفرها، پیشرفت خوبی دارد.

 

به گفته‌ی وی، یزد در مجموع در سه دور سفر هیئت دولت، 6 مصوبه در بخش‌های مختلف اقتصادی استان به تصویب هیئت وزیران رسید و سفر دور چهارم هیئت دولت به یزد هم هنوز محقق نشده است.

 

وی در این رابطه تصریح کرد: ارتقای سطح گمرک استان به اداره‌کل از جمله مصوبات دور اول سفر رییس جمهوری و هیئت دولت به استان است که به طور کامل اجرا شد و تشکیلات گمرک یزد به اداره‌کل ارتقاء یافته است. مطالعه و تاسیس گمرک شهرستان بافق از دیگر مصوبات این دور از سفر هیئت دولت به یزد است و با توجه به قرار گرفتن شهرستان بافق در مسیر خط آهن و وجود ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی و زمینی، این مصوبه نیز صد درصد اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: مصوبه هیئت دولت در خصوص تهیه و ارائه‌ی اطلاعات مورد نیاز موضوع بخشودگی سود کارمزد و جرائم دیرکرد بدهی تسهیلات بانکی مرتبط با سیستم آبیاری تحت فشار مشروط به استمهال و تقسیط نیز در دست پیگیری و اقدام است.

 

این مقام اجرایی استان افزود: در دور دوم سفر رییس جمهوری یک مصوبه در هیئت دولت به تصویب رسید و در این سفر موضوع احداث ساختمان اداره‌کل امور مالیاتی استان برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب و به طور کامل اجرا شده است.

 

وی گفت: تصویب دو مصوبه از برکات دور سوم سفر رییس جمهوری و هیئت دولت است و خرید و توسعه‌ی انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد از جمله این مصوبات است. اعتبار مورد نیاز برای اجرای این مصوبه، سه میلیارد ریال است که 40 درصد سهم استانی تامین شده و پیگیری‌های لازم برای اختصاص سهم ملی توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری انجام شده است.

 

میر اد:امه داد تکمیل ساختمان گمرک استان یزد در سال 90 از دیگر مصوبات این دور از سفر است و با پیگیری‌ها از طریق گمرک و سازمان مسکن و شهرسازی مجوز کمیسیون ماده 32 قانون برنامه چهارم توسعه اخذ شده و در دست اقدام است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: هم‌چنین در سه دور سفر رییس جمهوری به تعداد زیادی از نامه‌ها و مکاتبات مردمی به رییس جمهوری و هیئت دولت رسیدگی و پاسخ داده شد. در راستای رسیدگی به نامه‌های مردمی سفرهای استانی رییس جمهوری و هیئت دولت، بیش از 400 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در یزد از سوی بانک‌های استان به متقاضیان پرداخت شد.

 

وی گفت: در مجموع 32 هزار و 420 نامه‌ی مردمی در دور دوم و سوم سفر رییس جمهوری و هیئت دولت از سوی مردم یزد ارائه و همه آنها بررسی شد.

 

این مسوول گفت: اغلب نامه‌های مردم یزد در سفر رییس جمهوری مربوط به دریافت تسهیلات بانکی است و 24 هزار و 632 نامه مربوط به دور سوم سفر است که حدود 350 میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات در بخش‌ءهای مختلف توسط بانک‌های استان پرداخت شد.

 

وی افزود: هم‌چنین 7788 نامه مربوط به دور دوم سفر است که 44 میلیارد و 94 میلیون ریال تسهیلات بانکی در بخش‌های قرض‌الحسنه، خرید خودرو، خرید کالاهای اساسی، مسکن و… پرداخت شده است. 4283 نامه نیز از طریق بازرسی استانداری و سایر ادارات به این سازمان ارسال و به همه رسیدگی شد.

 

میر گفت: واگذاری سهام عدالت به قشرهای آسیب‌پذیر جامعه و کم درآمدها با هدف تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی از اقدامات اساسی دولت نهم و دهم است که تاکنون بیش از 55 درصد جمعیت یک میلیون و 70 هزار نفری استان یزد، معادل 600 هزار نفر، برگ سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند.

 

وی در این‌باره گفت: هم‌اینک کار واگذاری سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی در استان در حال انجام است و این دسته از افراد برای دریافت سهام عدالت خود باید به شرکت‌های تعاونی سهام عدالت محل سکونت خود مراجعه کنند.

 

میر با اشاره به عملکرد 10 ماهه‌ی بورس یزد گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه یک میلیارد و 54 میلیون سهم به ارزش حدود 3423 میلیارد ریال در تالار بورس این استان خرید و فروش شد.

 

وی گفت: بیشترین حجم معاملات توسط کارگزاری ایساتیس پویا رقم خورد و 590 میلیون و 841 هزار سهم به ارزش حدود 2000 میلیارد ریال به خرید و بقیه به معاملات ناشی از فروش سهام اختصاص داشت.

 

به گفته‌ی این مسوول، طی این مدت، 2000 نفر سهامدار جدید وارد بورس یزد شدند و طی این مدت سه کارگزار جدید به مجموعه‌ی کارگزاران بورس یزد افزوده شد.

 

وی هم‌چنین یادآور شد: در 10 ماهه امسال شاخص کل بورس یزد 11 هزار و 600 واحد افزایش داشته است و شاخص کل معاملات در ابتدای سال از 26 هزار و 280 واحد به 37 هزار و 898 واحد در پایان دی‌ماه افزایش یافت. امکان‌سنجی ورود بیش از 20 شرکت سهامی عام در سطح استان نیز برای پذیرش در بورس اوراق بهادار انجام شد و مقدمات ورود برخی از آنها نیز انجام شده است.

 

میر در پایان یادآور شد: طی این مدت علاوه بر افتتاح دفاتر معاملاتی بورس در شهرستان‌های میبد و اردکان، مقدمات ایجاد این دفاتر معاملاتی در شهرستان‌های بافق، تفت و ابرکوه نیز فراهم شده است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 19 بهمن 1391 - 2:01 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

به نظر شما 100 درصد اجرایی شده؟!

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان یزدگفت مطالعه و تاسیس گمرک شهرستان بافق از دیگر مصوبات این دور از سفر هیئت دولت به یزد است و با توجه به قرار گرفتن شهرستان بافق در مسیر خط آهن و وجود ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی و زمینی، این مصوبه نیز صد درصد اجرا شده است?!

حسين این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 بهمن 1391 - 11:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقاي مدير كل
چرا هروقت مي خواهند از مردم بافق پول بگيرند هر چه لازم باشد به سرعت باد وباران مي سازند وافتتاح مي كنند ولي هر چه رابا يد براي مردم بسازند وهزينه كنند ياسكوت مي كنند وسالها طول مي كشد؟ شما چند درصد مالياتهاي بافق را صرف نوسازي وسازندگي در بافق كرده ايد؟چرا ماليات ما بايد صرف پر كردن خزانه دولت ومركز استان گردد وبه بافق نرسد؟چرا براي توسعه دانشگاه هاومدارس بافق از آن مالياتهاي سنگين هزينه نمي كنيد؟

You cannot copy content of this page