دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
جمعه - 12 اسفند 1390

امام جمعه بافق

رقابت هاي انتخابي به رفاقت تبديل شود

امام جمعه بافق گفت: همچنان كه مردم با حضور خود به نظام آبرو داده اند بعد از انتخابات نيز رقابت هاي انتخاباتي را به رفاقت تبديل كنند.

به گزارش خبرنگار ما حجت الاسلام سليماني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بافق با تاكيد بر حفظ وحدت در يبن مردم و حضور و دعوت به حضورمردم جهت شركت در پاي صندوق هاي راي اظهار داشت : دشمنان انقلاب با برنامه ریزی و تبلیغات وسیع خود قصد دارند مانع از حضور مردم در پای صندوق های رای شوند که با درایت و بینش بالای مردم این توطئه نیز خنثی می شود.

امام جمعه بافق با اشاره به نقش نقش ارزنده حضور مردم در صحنه انتخابات افزود: همچنان كه مردم با حضور خود به نظام آبرو داده اند بعد از انتخابات نيز رقابت هاي انتخاباتي را به رفاقت تبديل كنند  و هر نماينده اي را كه حائز اكثريت آرا شد مورد حمايت قرار دهند.

وي صميميت و دوستي را بعد از انتخابات در بين همه مردم و كانديداها را ضروري عنوان كرد و گفت : همه بايد با همدلي و همراهي در جهت سازندگي در جامعه گام بردارند و بعدا ز انتخابات حيثيت افراد محفوظ بماند.

سليماني در ادامه سخنان خود با محكوم نمودن هتك حرمت به قرآن در پايگاه هوايي افغانستان بيان داشت : حماقت دشمنان اسلام و قران به اوج خود رسيده است و اين موضوع چالش بزرگي در كشور افغانستان و كشورهاي اسلامي به وجود آورده است .

امام جمعه بافق با اشاره به بيداري عظيم كشورهاي اسلامي و منطقه تصريح كرد: خيرش اسلامي و بيداري كه در كشورهاي منطقه و مسلمان ايجاد شده ترس و وحشت را در اردوگاه دشمنان نظام و اسلام انداخته است و باعث سردرگمي اين كشورها شده است .

وي افزود: دشمن با همه ترفند هاي كه در كشو رايران و كشورهاي اسلامي براي ايجاد تفرقه و دلسردي انجام داده است به لطف خداوند تا كنون نتوانسته راه به جايي ببرد و آمريكا با اين اقدامش احساسات 1ميليارد و 500 ميليون مسلمان را جريحه دار كرده است.

سليماني با اشاره به عذرخواهي اوباما ادامه داد: ترس و وحشت اوباما از شكست در انتخابات اينده در كشور آمريكا وي را ناچار به عذر خواهي كرده است و هوشياري ملت هاي مسلمان در اين راستا نقش تعيين كننده اي در زمينه شكست در اردوگاه دشمنان داشته است.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به 14 اسفند سالروز دستور امام خميني (ره) مبني بر تشكيل كميته امداد افزود: اقدامات و خدمات اين نهاد به محرومين از ازرش بسيار بالايي برخورداست كه بايد از آن تجليل كرد.

امام جمعه بافق گفت با تاكيد بر جايگاه انفاق در مكتب اسلام گفت : كمك به نيازمندان و محرومان جامعه بايد به صورت يك جهاد عمومي و با همكاري و مشاركت عموم مردم صورت گيرد چرا كه بارها مورد تاكيد دين مبين اسلام و ائمه اطهار بوده است.

سليماني همچنين با گراميداشت هفته منابع طبيعي و روز درختكاري بيان داشت : با توجه به كويري بودن شهرستان بافق و كمبود بارندگي در سالهاي اخير بايد همه باهم براي ايجاد فضاي سبز و صرفه جويي در مصرف آب كوشا باشيم .

وي خاطر نشان كرد: اگر روند كنوني خشكسالي به اين گونه ادامه داشته باشد قطعاً دچار بحران در تامين اب خواهيم شد و ضرورت دارد در اين راستا همه همكاري كنيم .

گراميداشت رحلت حضرت فاطمه معصومه (س)، بررسي زندگاني آن بزرگوار ،ارائه گزارش از خدمات كميته امداد شهرستان بافق ، محكوم نمود هتك حرمت به قرآن سوزي و … از مهمتريم مسائلي بود كه امام جمعه بافق در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بافق به آن اشاره كرد.

عبدالهي /عسكري


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page