شكایت کارگران پیمانی تعمیركار لوکوموتیو به اداره كار طبس

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
چهارشنبه - 2 اسفند 1391

تین نیوز | ۲۴ کارگر پیمانی تعمیركار لکوموتیو و واگن خواستار اقدام شركت راه‌ آهن جهت دریافت مطالبات معوقه خود از شركت پیمانكاری سابق شدند.
نماینده این کارگران گفت: شرکت فنی مهندسی «بافق شهاب» پیمانکار سابق تامین کننده نیروی انسانی شرکت راه آهن از پرداخت مطالبات ۲۴ کارگر خود خوداری می‌کند.
او افزود: با وجود خاتمه همكاری این شركت پیمانكاری، كارگران تعمیرکننده لکوموتیو‌های راه آهن در ایستگاهای طبس، تربت حیدریه، بیشه در و رباط پشت بادام هستند هنوز نتوانسته‌اند بخش اعظمی از مطالبات خود در خصوص اضافه کاری، مرخصی‌های سالانه و… دریافت کنند.
او با بیان اینکه این تعداد کارگران در زمینه کار خود تخصص داشته و دوره دیده‌اند تصریح کرد: با وجود آن که کار تخصصی آنان باید ضامن امنیت شغلی‌شان باشد اما متاسفانه به سبب اینکه بعداز هر دوره قرارداد‌ها شرکتهای تامین نیروی انسانی در تعمیرات لکوموتیو‌ها و واگن‌ها با مناقصه تعویض می‌شوند امنیت شغلی این کارگران نیز به خطر افتاده و این موضوع دغدغه ذهنی آنان شده است.
نماینده کارگران ادامه داد: با وجود اینکه قرار داد شرکت بافق شهاب با راه آهن از موخه ۱۶ مرداد ماه سال ۹۱ به اتمام رسیده است و ما هم اکنون با پیمانکار جدید قرار داد داریم هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات گذشته خود را از کارفرمای سابقمان دریافت کنیم.
این کارگر در تشریح مشکلات کارگران گفت: طبق توافق كارگران و كارفرما، هر كارگر در ماه ۱۸۰ ساعت اضافه کاری اجباری انجام داده است. اما پیمانكار سابق از پرداخت مبلغ این اضافه‌كاری‌ها خودداری كرد و با شكایت كارگران اداره كار تنها ۱۲۰ ساعت اضافه كاری که قانون مصوب کرده است را به رسمیت می‌شناسد.
او اضافه کرد: همچنین کارفرمای سابق با در خواستهای مرخصی کارگران مخالفت می‌کرد و از ما خواسته بود به ازای هر روز مرخصی معادل پولی آن را در پایان قرار داد طبق توافق پرداخت کند که این وعده هم عملی نشد وطبق قانون بیشتر از ۹ روز از مجموع مطالبات مرخصی‌مان محاسبه نخواهد شد.
این کارگر در ادامه از پرداخت نکردن معوقات نوبت کاری کارگران انتقاد کرد و افزود: در شغل ما به ازای هر ۱۲ ساعت کار مداوم ۲۴ ساعت استراحت داریم و کارفرما موظف است ۲۲/۵ درصد حق نوبت کاری را به کارگر پرداخت کند که کارفرمای ما در طول قرارداد کاری فقط چند ماه از این مبلغ را پرداخت کرده است.

كارگران از ترس اخراج نمی‌توانستند اعتراض كنند
دبیر اجرایی خانه کارگر طبس ضمن تایید ادعای کارگران بافق شهاب گفت: با وجود اینکه قرار داد شرکت پیمانکاری بافق شهاب با شرکت راه آهن به اتمام رسیده است اما متاسفانه مطالبات ۲۴ کارگر خود را پرداخت نشده است و این کارگران برای پی‌گیری حقوق خود به اداره کار شکایت کرده‌اند.
غلامرضا محمدی افزود: کارفرما این شرکت از کارگران در خواست کار اجباری کرده بود كه باید طبق توافقی که با کارگران کرده بود مبلغ اضافه کاری‌ها و مرخصی های این کارگران را پرداخت کند.
او با بیان اینکه مطالبات کارگران باید پرداخت شود افزود: در زمانی که این کارفرما هنوز باشرکت راه اهن قرارداد پیمانکاری داشت این کارگران از ترس اخراج نمی‌توانستنند مطالباتشان را به صورت قانونی دنبال کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 2 اسفند 1391 - 10:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

شرکت بافق شهاب با توجه به اینکه اسم بافق را با شرکت خود یدک می کشد بهتر عمل کنید

مجتبی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 3 اسفند 1391 - 7:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آخه آقایان ف مگر حق کارگران زحمت کش خوردن دارد.
کارگری که 12 ساعت کار می کند
………………………………….

تعميرات این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 7 اسفند 1391 - 1:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بابا ايول

You cannot copy content of this page