فعالیت ایستگاه پمپاژ خط انتقال آب به یزد آغاز شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 19 اسفند 1391

استاندار یزد در بازگشت از سفر کاری خود در فرودگاه یزد، گفت: از ساعت 5 امروز فعالیت ایستگاه پمپاژ آب به سمت یزد آغاز شده است.

“محمدرضا فلاح زاده” چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی استانداری یزد، ضمن قدردانی از عنایات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و دستور ویژه رییس جمهور و پیگیری وزرای کشور، اطلاعات، نیرو و مسئولین استان اصفهان، از فعالیت مجدد ایستگاه پمپاژ شماره 4 خط اول انتقال آب به یزد خبر داد.

وی گفت: دیروز تقریباً بازسازی این ایستگاه به پایان رسید و پمپاژ آب آغاز شد که بدلیل برخی مشکلات متوقف و پس از رفع اشکالات، ساعت 5 امروز عملیات پمپاژ مجدداً شروع شد و آب به سمت مخزن سنگاوی جاری و حرکت آن به سمت مخزن شحنه یزد دنبال می شود.

فلاح زاده ضمن تشکر از مردم شریف و شهید پرور اصفهان بویژه مردم شرق این استان اظهار داشت: با رسیدن این آب به یزد، مردم این استان مجدداً از حق قانونی خود برخوردار خواهند شد.

عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به مشکلات مردم شرق اصفهان بخصوص مشکل خشکسالی چندین ساله،گفت: البته دولت مصوباتی برای حل مشکلات این منطقه داشته و ما هم به کمک مسئولان استان اصفهان پیگیری می کنیم تا خسارت خشکسالی اصفهان جبران شود.

استاندار ادامه داد: آحاد مردم و خواص استان اصفهان می دانند آبی که به استان یزد تعلق گرفته از آب انتقالی زاگرس مرکزی، کانال کوهرنگ 1 و 2، چشمه لنگان و آب سیلابی است که پشت سد ذخیره می شود و از حقابه مردم شهرهای اصفهان نیست.

وی گفت: مقدار این آب بالغ بر 600 میلیون متر مکعب است و بطور متوسط سالیانه 55 میلیون متر مکعب آن به یزد منتقل می شود.

استاندار ادامه داد:آب ، معادن، نفت و… جزو انفال است و مسئولیت تصمیم گیری در خصوص آنها به عهده نظام جمهوری اسلامی می باشد.

فلاح زاده در بخش دیگر سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از مردم ولایت مدار استان یزد گفت: مردم یزد در این مدت با خویشتن داری و صبوری، مشکلاتی چون قطع آب در برخی مناطق، استفاده از آب بهداشتی با طعم نا مناسب، تهیه آب آشامیدنی از تانکرهای سیار و … را تحمل و ضمن صرفه جویی، کار را به صورت قانونی دنبال کردند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به راه اندازی مجدد خط انتقال آب به یزد باز هم به مردم استان توصیه می کنیم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

استاندار یزد در بخش پایانی سخنان خود، تلاش و همکاری نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و فرمانداران را در پیگیری این مسئله یادآور شد و از زحمات آنان قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به پیگیری های حجت الاسلام والمسلمین “سید جلال یحیی زاده” در راستای حل مسئله آب، بیماری ایشان را یادآور شد و برای این نماینده دلسوز وکم توقع استان، از خداوند متعال شفای عاجل مسئلت کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page