شهرداری بافق تصمیم کبری می گیرد؟یا خیر؟

دسته: مقالات
۲۵ دیدگاه
یکشنبه - 20 اسفند 1391

2kkkk

پس از زیارت خانه خدا:

شهرداری بافق تصمیم کبری می گیرد؟یا خیر؟

” خدمتگزاران مردم در نهاد شهرداری بافق؛ در راستای تحقق شعار همت و کار مضاعف؛ توانستند با اهتمام و کار دوچندان طرح و پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانند. بنابراین بدون اغراق می گویم با بهره برداری از چندین بلوار و پروژه عمرانی در سال 90 بافق شاهد شکوفایی و پیشرفت در زمینه های عمرانی و آبادانی در سال 90 بود. “

گفته های فوق ؛ تنها بخشی از پیام نوروزی شهردار بافق به مناسبت آغاز سالی بوده است که اینک بیشتر از ده روز به پایان آن نمانده است . این پیام تنها خبر و گزارشی است که از ابتدای امسال در وبسایت رسمی شهرداری بافق درج شده و نه تنها تغییری در آن نیافته بلکه خبر یا گزارش دیگری نیز به آن افزوده نشده است.

وبسایتی که شهردار بافق هدف از ایجاد آن را انعکاس اخبار ، رویدادها و اطلاع رسانی در خصوص علمکرد و وضعیت پروژه های عمرانی دانسته است چنان در محاق فراموشی فرو رفته است که آخرین تاریخ درج خبر در این سایت به 12 اردیبهشت ماه 91 بر میگردد.

این سایت در بخش دیگری به عنوان تاریخچه شهرداری بافق چنان در بیخبری و بی اطلاعی مطلق به سر می برد و ببینده خویش را سر درگم می نماید که حساب ندارد. با عذرخواهی از خواننده محترم عین عبارت در اینجا آورده می شود.

” شهرداری بافق از سال ……. شروع به فعالیت نموده و اولین شهردار آن فلان کس بوده است.”

ملاحظه نمودید. فضاحت در این سخن و توهین در نگارش آن چیست؟

به عقیده نویسنده سفره پهن نکرده بسیار سنگین تر و زیباتر از آنست که اینگونه به مهمانان سایت در قالب اطلاع رسانی توهین شود.

نگارنده این سطور به هیچ عنوان در صدد القاء بدبینی و یا احیانا سیاه نمایی و همچنین گل درشت نمودن فعالیت های ریز و درشت این نهاد مردمی نمی باشد. لیکن قضاوت در خصوص عملکرد شهرداری کنونی بافق را با ذکر نمونه های عینی به حافظه آنانی می سپارد که خود از نزدیک همه چیز را می بینند و تحلیل می نمایند.

بر اساس اصل 100 تا 103 قانون اساسی ؛ شورای اسلامی شهر و روستا ؛ برای پیشبرد سریع در برنامه های هفتگانه اجتماعی – اقتصادی ؛ عمرانی بهداشتی ؛ فرهنگی – آموزشی و سایر امور رفاهی بوجود می آیند  و فرمانداران و استانداران نیز ملزم به رعایت تصمیم های گرفته شده از سوی شورای اسلامی شهر و روستا می باشند.

بنیان و اساس شهرداری و شورای اسلامی از دیدگاه رهبر معظم بر حل عملگرایانه مشکلات عینی و مشخص مردم بنا نهاده شده و هدف اصلی از تشکیل این شورا را راحت تر نمودن و اخلاقی تر کردن زندگی شهروندان بیان نموده اند.

مردم حل مشکلات خویش را ؛ به عقیده رییس جمهور ؛ بدون سیاسی کاری و باند بازی از شورای اسلامی شهر وروستا می خواهند و درصدد هستند که اعضای شورا بتوانند باری را از دوش دولت و ملت بردارند.

و اما شورای اسلامی شهر بافق و نهاد تحت نظارت آن یعنی شهرداری بافق ؛ مشخصاً دراین دوره 6 ساله چه فعالیتهای شاخصی نموده است و به کدامین طرحهای از قبل پیش بینی شده خویش رسیده اند ؟

اینک که اعضای کنونی شورای اسلامی به پایان راه وکالت خویش رسیده اند شایسته است با انتشار عملکرد واقعی خویش پرده از نگفته ها پایین آوردند و بدون واسطه آنچه را که انجام داده اند در طبق اخلاص گذارند و از آنچه که بهردلیل نتوانستند به انجام رسانند با ذکر دلیل و مدرک عذرخواهی نمایند.

بدانند که مردم بیدارند و بر مشکلات آگاهتر، حق را می پذیرند ولو آنکه اعضای شورا و شهردار محترم حرف دل مردم را با وجود سیل درخواست های مکرر نشنوند و پاسخی ندهند .

از سویی دیگر در اینکه شهرداری به تنهایی صدایی ندارد و می بایست با هماهنگی سایر ارگانها ؛ فرمانداری و ادارات دیگر را به کمک و پشتیبانی فراخواند شکی نیست. لیکن به صرف درخانه نشستن و درخواست مساعدت نمودن و حتی بدتر از آن مخفیکاری و پنهان کاری اداری ، دردی را از مشکلات بافق حل نمی نماید و انتظار گشایش داشتن در این وضعیت بیمار بافق ؛ بیهوده است .

شهرداری بافق در سالی که اینک به انتهای آن رسیده ایم چندان نتوانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد تاجائیکه فرصت ننمودند  سری به سایت اطلاع رسانی خویش بزنند و مسئولی را صرفاً جهت شنیدن و پاسخگویی به مطالبات مردمی به کار گمارند. نشانه اینهمه بی مهری؛ به درخواست های بی پاسخ مردمی را ؛ درجراید محلی بیابید.

شهرداری بافق در سال 91 هر چند پروژه های عمرانی قابل ذکری را آغاز نمود لیکن در بیشتر آنها ، به موفقیت و بهره برداری کامل نرسید. خیابان مهدیه- خیابان مسجد جامع – بلوار شهدا به سمت بهشت الحسین – بلوار امام جعفر صادق (ع) – بلوار آیت ا… میرغنی زاده – کمربندی باقرآباد معروف به کمربندی شمالی بافق و….. از این دست هستند. میدان شهدا – میدان بهارستان و خیابان 14 معصوم زیرکوبی و آسفالت شد. آسفالت خیابانهای دیگر بخصوص شهرک های جدید و ورودی های  آنها ناتمام است. تابلوهای مسیر یاب تکمیل شد و لیکن خبری از پل سه دهانه و میدان قبل از آن نیست.

در بخش فضای سبز که قول تحول آن را از زبان شهردار شنیده بودید بجز جدایی آب شرب از آب فضای سبز و چند طرح گلکاری و چمن کاری در میادین و خیابانهای چندان خبری از افتتاح مجموعه تفریحی پارک شرقی و آبشار آن و فضای سبز ابتدای جاده باقرآباد و …. منتشر نشد .

در تامین روشنایی و مبلمان شهری ؛ به گفته مسئول خدمات شهری  شهرداری  ؛ زمانی خستگی از تن مسئولین این نهاد بیرون می رود که لبخند رضایت بافقی ها جسم و جان آنها را صیقل دهد که بلاشک تا رسیدن به این خواسته نیز راهی بس طولانی در پیش است .

ناوگان عمومی و حمل و نقل شهری هر چند با خرید چند دستگاه وسایل نقلیه تجهیز شد لیکن عدم پیگیری لازم و حصول نتیجه درخصوص ترمینال مسافربری نارضایتی اکثریت مسافران بافق به یزد را به دنبال دارد . دفاتر آژانس مسافربری داخل شهر و سیستم تاکسیرانی نیز نیاز به نظارت و کنترل دائمی دارند .

در بحث بهداشت و نظافت معابر عمومی هرچند تلاش بی وقفه پرسنل خدوم این بخش قابل تقدیر است لیکن با توجه به نزدیکی تابستان و خطرخیز بودن منطقه از پشه سالک و جوندگان عامل آن؛  لازم است در همه مناطق بخصوص در شهرک سنگ آهن جدید( شهرآباد) فکر اساسی نمود.

در بحث فعالیت های اجتماعی – آموزشی هرچند شهرداری با همکاری و همیاری ادارات دیگر فعالیتهایی نموده است لیکن واحد فرهنگی شهرداری با در اختیار داشتن امکانات بالقوه میتواند نقش های مهمتری رانیز ایفا نماید.

در این نوشتار با ارج نهادن به زحمات همه آنانی که شهر و شورای اسلامی را از خود میدانند و با تلاش شبانه روزی ؛ آسایش خود و خانواده خویش را فدای خواسته های مردمی می نمایند. سعی شده است با آسیب شناسی و نقد عملکردها راهکارهایی را نیز جهت برون رفت از وضعیت فعلی ارائه نماید.

بازهم به استناد درخواست های بی پاسخ مردم؛ شهرداری بافق؛ زمانی به این وضعیت دشوار رسید که ارتباط شورا و شهردار با مردم قطع شد و خبری از جلسات پرسش و پاسخ مردمی نشد.

به عقیده آگاهان به مسایل شهری؛ مردم بافق دیگر همانند قبل ؛ اعضای شورای را از خود نمی دانند و به دلیل عملکرد و گفتار تعدادی از آنان در دوره های قبلی ؛ جو بی اعتمادی و بدبینی بر راوبط مردم و شورا حاکم شده است و این از بین نمی رود مگر آنکه اگر کسی واقعا مرتکب خلاف و رانت خواری از سوی شورا شده است  معرفی گردد و اگرغیر از این است با روشنگری و بیان حقایق یکبار و برای همیشه تکلیف اینهمه سخنان ریز و درشت مردمی از دامان شورا و اعضای آن پا ک می گردد.

اعضای شورا و شهرداری می بایست در همه شرایط پاسخگو باشند و به گونه ای پاسخ دهند که شایسته این مردم باشند.

در وضعیت پروژه های عمرانی  و مبحث واگذاری زمین مالکان ؛ افکار عمومی بخوبی دریافته اند که هرچه بیشتر اصرار نمایند آگاهی آنان به تبصره های قانونی خرید و فروش ملک افزایش می یابند و میتوانند به استتناد همین ضوابط اداری به خواسته های قانونی خویش برسند.

شهرداری در این مبحث یا قانون متقن و مستدل دارد که می بایست بر اساس آن قیمت اراضی مالکان را تعیین و خریداری کند و یا بودجه کافی برای اجرای همزمان اینمهه پروژه مشخص ندارد؟

اگر خللی در اجرای پروژه های عمرانی بوجود می آید هیچ تاخیری قابل توجیه نیست مگر آنکه قبل از آن کارشناسی های لازم بعمل نیامده باشد و یا واقعا تحریم ها آنچنان کارگر بیافتند که فقط آسفالت بافق متضرر گردد.

شهرداری می بایست در زمان مقررشده ؛ نسبت به بیان مواضع روشن خود در برابر مالکان اراضی اقدام نماید و تا حدامکان روش یکسانی را اتخاذ نماید تا خدای ناخواسته حق الناسی در این زمینه تضییع نشود.

اعضای شورا و شهردار محترم مطمئن باشند اگر مردم و مالکان بدانند که دست هایی در پشت پرده نیست که از رانت دولتی استفاده می نمایند خودشان جهت گسترش و آبادانی شهرشان پیشقدم می شوند و مشکلات شهرشان را نیز با مساعدت و همفکری افراد خبره حل و فصل می نمایند.

تا فراموش نشده بحث آزاد سازی اراضی و مغازه های ابتدای بلوار وحشی به استخوان لای زخمی مانده است که به هیچ طریقی بیرون نیامده است. براستی در پروژه بلوار وحشی بافقی چه اتفاقاتی افتاده است که مرحله به مرحله افتتاح شده است و هنوز تکمیل نشده است؟ چرا تاکنون خیابان وحشی بطور کامل یا تملک نشده یا آزاد سازی در آن صورت نگرفته است ؟منافع چه کسانی در پشت پرده وحشی بافقی است؟

آیا در این زمینه افرادی  بیشتر ازحق قانونی خویش؛ سهم می خواهند؟ و یا افراد دیگری ظاهرا مرتکب تخلف اداری و رانت شده اند؟ شورای اسلامی یکبار و به روشنی همه قضایای وحشی بافقی را با قالبی اداری و قانونی بیان نماید و آب پاکی بر روی دستهایی بریزد که احیانا به بیت المال آلوده شده اند.

در انتها لازمست با در نظرگرفتن شرایط کشور و بودجه های مصوب شده مسیری را در پیش بگیرند که همین طرح های نیمه تمام را به اتمام رسانند و پس  از آن به دنبال طرح و پروژه دیگری بروند.

خاک خوردن های طولانی ؛ دست اندازهای کوچه و خیابان؛ فضای تاریک و خشکیده خیابانها و بلوارهای افتتاح شده همه و همه نیاز به تصمیم کبریی دارد که امید است شهرداری بافق با آن عقبه فکری و سرمایه انسانی و تجهیزات و لوازم موردنیاز در اسرع وقت به آن دست یابد.

                                                                  احمد برزگری بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
پورفلاح این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 20 اسفند 1391 - 2:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

قشنگ بود و لازم بود که به این مسئله پرداخته شود.

کارگران این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 20 اسفند 1391 - 5:19 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب برزگری
واقعا قلم زیبا و روشنگرانه ای دارید. حیف که 10 سال روزه سکوت گرفتید. هنوز مطالب شما در افق کویر یادآور خاطرات سنگ آهن در شهریور 79 می باشد و مصاحبه های مردمی شما زنده کننده حق خواهی مردم در آنزمان.
نوشته های اخیر شما برای فرمانداری، نماینده مجلس ؛ سنگ آهن و… و همچنین شهرداری نشان از بینش قوی و استدلال مطالب شما دارد.امید که مسئولین نیز بیدار شوند و صدای مردم که از قلم نویسندگان دانشگاهی و بافق فردا برمی خیزد بشنوند و عمل نمایند.کاش از پیگیری طرح های بزرگ شورا مانند آب و جاده و گاز و کارخانه ها نیز می گفتید هرچند که در این زمینه هانیز به نتیجه قابل دفاعی نرسیدیم.

ر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 20 اسفند 1391 - 7:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اینها همه در حد حرف و انتقادهای بیخود است
آقای برزگری اگه خودتون هم شهردار بودید این کارها رو میکردید؟
پیشرفت را نمی بینید؟؟؟
هیچ کدوم از شهردارهای قبلی تا کنون اینقدر زحمت نکشده اند
حال کسی آمده و بااین همه تلاش شما میخواهید اورابزنید؟
نه!!!!شما نمی توانید زیرا برای ما “چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است”؟؟؟

مجمد رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 20 اسفند 1391 - 10:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بابا بی خیال چکار داری که شهردارو شورا پاسخگو باشند بگذار همنجوری پیش بره

محمد رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 اسفند 1391 - 7:38 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام :حرفهای دل مردم را زیبا بیان کردید یک نکته را فراموش کردیدبنویسید :چه پنهان کاری است که اول خیابان مهدیه تابلو نصب نمی کنند عرض خیابان چند متر است ؟طول خیابان ؟هزینه خیابان چقدر است ؟پس بدانیدکه مردم میدانند؟؟؟؟؟

مسلم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 اسفند 1391 - 8:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای برزگری پشت پرده موضوع خیابان وحشی یکی از … که اگر خیابان در برود چون جلوی محل کسب فعلی اش مغازه میشودکاسبی اش بهم میخورد

حسین این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 اسفند 1391 - 8:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

برادر بزرگوار اقای برزگری کاش یکروز می امدی واز ما کسبه خیابان مسجد جامع می پرسیدی که حق شما را دادند یا نه.بخدا بعضی از ملک های ما را به ناحق گرفتند.اخه مگر از این مسیر برای نماز نمی روند ما که بیش از حقمان نمی خواهیم. بخدا ما ناراضی هستیم

زخم خورده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 اسفند 1391 - 8:46 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اری شهرداروشورای شهرتضعیف حقوق مردم راازافتخارات خودمیداند،

ایاحق مالکی که باهزارزحمت دسترنج خودراجمع کرده وباان مغازه کوچکی

بناکرده تاهم به مردم خدمت کندوهم توشه ای برای خانواده خودفراهم

سازد،بایداینچنین به یغمارود…ایاتفاوت بین مالکان خ مسجدجامع باخ مهدیه اینقدراست یا…

محمود این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 اسفند 1391 - 8:51 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام طرح های شهرداری بافق پیشرفتی لاک پشتی دارد مثل بلوار شهدا

پیامک ازدیارباقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 اسفند 1391 - 9:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

درتکمیل درددل مالکی که…اقای شهرداراززیارت خانه خداآمده ای،
ایادورخانه خداکه طواف میکردی کمی هم بفکرآن مغازه داری که دستور
تخریب مغازه اش راشب عیددادی بودی…باخودفکرکردی اوچگونه این سال رابه پایان ببردوجواب زن وفرزندان راچه بدهد.بخداقسم این سخنان
راکه شنیدم اشک درچشمانم حلقه زد.مگرانهاچه میخواهند.ایابیشترازحق خود…بیاییدواقع بین باشیم.شب عیدی کمی هم تامل لازم است…

یک مطلع این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 اسفند 1391 - 9:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای شهردارکجای کشورطرح تعریض خیابانی ریخته میشودکه ازسه سال
قبل شروع به خریداملاک مردم میکنیددرحالیکه ازیکی ازکارمندان شهرداری شنیدم که پوسترطرح خیابانهای مسجد
جامع ومهدیه 14/5/91 ارائه شده ،نه بودجه ای ونه…تصویب شده،چرا
برای مردم شفاف سازی نمیکنید؟

دوست این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 اسفند 1391 - 11:23 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احمد آقا نویسنده قابلی هستی ها برایم جالب است اطلاعات به این ظریفی و تکمیل – شواری شهر و شهرداری خیلی زحمت کشیده اند ولی با توجه به بودجه ای که دارند بیش از اینها می توانستند کار کنند
یکی دیگر از مشکلات آنها هم این است که همه طرحها را با هم شروع کرده اند و اصراری برای پایان دادن به اصلی ترین طرحی که چشم و چراغ شهر است ندارند. به راستی مشکل خیابان وحشی چیست و تا کی به این شکل می ماند. همه شهر به خرابه تبدیل شده و مثل اینکه برای شورایی ها فقط مشخص شدن و تثبیت شدن طرحها در محدوده مشخص شده مهم است و نه به پایان رساندن آنها این همه عجله در تثبیت محدوده طرحهای فراوان با هم خود نشان از همان مسائلی است که احمد آقا شما گفتید. در ضمن احمد آقا کارتان بسیار ارزشمند است و در صورت ادامه دادن به امین مردم تبدیل می شوید و می توانید اطلاعات مفیدتری به دست آورید.

زبان بریده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 اسفند 1391 - 2:58 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام تاان جایی که مایادمان است وضع همین طور بوده است وابتدا یک عده دیگران رامتهم به کم کاری وبی تقوایی می کنند ودربوق وکرنا می کنند که همه این ها غیر متخصص هستند وبردند وخوردندو بعد از ان که همه را خوب کوبیدند یک عده دیگر سرکار می ایند ودیری نمی پاید که باز همین داستان از نو تکرار می شود وبه قول قدیمی ها روزازنو وروزی ازنو.
یادم است که اولین دوره شوراها که تمام شد دوهزار حرف و حدیث پشت سرشان بودوایضا پشت سردور دوم و الان که پشت سر این ها.نه تنها در شورا و شهرداری و در بافق و یزد .بلکه در کل کشور.الله وکیلی شما مسئولی را پیداکنید که اول با سلام وصلوات بیاید وبا سلام وصلوات هم برود.درابتدا انتصاب ها به جاست ودرانتها هم کنارگذاشتن ها بجا.اگرباور نمی کنیدبیایید این شورا و شهردار را به طور کامل عوض کنید اگر چهارسال دیگه همین حرف ها را پشت سراونها نزدید حق باشماست.وجالب تراین که این بنده های خداراخودتان وبارای خودتان انتخاب کردید.حداقل این راهمه می دانند که شورایی ها انتخابی هستند ونه انتصابی.پس توصیه می شود درابتدا همشهریان خوب فکرکنند وبا دقت افراد لایق به زعم خودرا بر کرسی شورا بنشانند تادوباره احساس ندامت وپشیمانی نکنند.هرچند که من با اقای برزگزی در بیان این مسائل موافقم این که این مسائل بیان شود خیلی هم خوب است اما مردم هم بدانند که هیچ وقت با رفتن این شخص واین جناح وامدن شخص وجناح دیگر وضعمان درست نمی شود.خودمان را باید اصلاح کنیم تا جامعه امان اصلاح شود.

س - حسینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 21 اسفند 1391 - 4:56 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

من هم با بخش آخر گفته های زبان بریده موافقم ولی باید بگویم مردم با توجه به شرایط عصر و زمان خویش تصمیم میگیرند که چه کسی باید بیاید و چه کسی باید برود ولی چرا آن مسئولی که با رای مردم انتخاب می شود تقوای کاری و اداری خویش را از دست میدهد؟ مردم نه اشتباه انتخاب می کنند و نه بی حساب و کتاب پشت سر کسی حرف می زنند مردم بیدارند عملکردها را می بینند وتصمیم گیرند. مسئولین باید حواسشان به کارهای خودشان و اطرافیانشان باشد. پست و مقام ارزش ندارد مهم عمل است که در پیشگاه خدا و مردم مقبول بیافتد. آقای برزگری نیز هم خوب می نویسند و هم با دلیل و مدرک استناد می نمایند و جالب آنکه فقط انتقاد نمی کنند بلکه در بیشتر گفته هایشان منصافانه با رعایت جانب اعتدال پیشنهاد و راهکار نیز ارائه می نمایند. از ایشان سپاسگزاریم

شمع بی زبان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 اسفند 1391 - 12:15 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

یکی از بزرگترین عیب های جامعه ما این است که مامتاسفانه به فرد رای می دهیم نه به برنامه ای که فرددارد.واین شخصیت پرستی در خون ما جریان دارد.واین که مسئولان باید تقوای کاری داشته باشند یک تفکر ایده الیستی وارمان گرایانه است که در هیچ جامعه ای به جز مدینه فاضله تحقق نمی یابد.امروزه دردنیا ناظر بیرونی که همان قانون است حرف اول رامی زند .یعنی افرادرابه خودوانمی گذارند که به ندای وجدانشان گوش دهند و راه درست از نادرست را تشخیص دهند.بلکه دستگاههای قوی نظارت, رفتار و عملکرد ان ها را با جدیت بررسی می کند.ودرصورتی که کوچکترین تخلفی مرتکب شوند ان ها را بازخواست می کنند ولی مامتاسفانه بعد از ان که افرادراانتخاب کردیم ان هارا به امان خدا رهامی کنیم و می رویم تا خودشان از فردای قیامت بترسند وخوب کار انجام دهند.واین یعنی وضعی که ماالان داریم .یعنی ادم ها درابتدا پاک وصاف وارد سیستم می شوند واز ان طرف الوده وناپاک خارج می شوند.دقیقا مانند درختی که تمام میوه هایش کرم خورده ومعیوب می شوددرحالی که درخت اگر سالم باشد و شرایط پیرامونی ان هم بی عیب ونقص باشد محصول خوبی می دهد.اما درمورد مردم من فکرمی کنم اکثریت مردم تابع احساسات هستند نه تعقل.مثلا همین شورای فعلی رانگاه کنیدایا واقعا بهترین ها راانتخاب کردند یا محله گرایی و فامیل بازی هم در انتخاب ان ها دخیل بود.

علیرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 اسفند 1391 - 7:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام آقای برزگری
روزهای کار در افق یاد آور حرفهای مردمی بود و حق گفتن
یادم می آید مصاحبه ها عالی بود اکنون می نویسید خوب است ولی در نوشتن انصاف حد مردانگی است و حرمت قلم
اینجانب شخصا در انتخابات شورای سوم شرکت نکردم جون کاندیدای بدرد بخور ندیدم و با خود عهد کردم چون رای ندادم حق انتقاد هم ندارم ولی حق دیدن را دارم.
شورای سوم با حضور امثال … و …و … به بیراهه رفت چون همه تحت سلطه… و اوامر او هستند. آقایان …و … بدرد کمیته امداد می خورند تا تصمیم گیری برای شهر بافق . این ترکیب منتخبین بافق است که امثال شما انتخاب کردید و باید جوابگو باشید این شورای شهردارانی را انتخاب کرد ولی وقتی تحت امر بودنشان را ضعیف دید انها را برکنار کرد و ..
بریده بریده نوشتم می دانم ولی حرف آخرم این است کسانی را انتخاب کنیم که تفکر کار داشته باشند مرد عمل باشند رهبر و دارای ایده باشند قدرت تصمیم گیری و شجاعت در عمل داشته باشند اگر شورای درستی باشد شهردار هم تکلیف خود را می داند و کارش را به بهترین نحوه انجام می دهد.

غلام این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 اسفند 1391 - 8:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حق ما را اقای … در خیابان مسجد جامع خورد اهای مردم خوب بافق ما راضی نداریم از این خیابان به مسجد بروید

زبان دراز این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 اسفند 1391 - 10:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام مانباید هیچ وقت یک طرفه به قاضی برویم واین که ما از افراد انتفاد کنیم خوب است چون تازمانی که در جامعه فرهنگ انتفاد نباشد ان جامعه پیشرفت نمی کند.اما باید بگذاریم طرف مقابل هم اگر حرفی دارد بزند.اگر واقعا شورایی ها کوتاهی کردند ویا به تعبیر شما دست هایی پشت پرده است خب بیایند و جواب بدهند وبگویند که این طور هست یا نیست.به نظر من روابط عمومی شهرداری باید به این سوالات مردم جواب دهد وبگوید که مردم درست می گویند یانه؟ازطرف دیگر فکرنکنم مملکت هنوز این قدر بی قانون شده باشد که به این راحتی بتوان حق مردم را خورد.این که دوستی می گویدماراضی نداریم از ازاین خیابان به مسجدجامع برویدحرف خیلی بزرگی است .یعنی حق خوری تا این حد صورت پذیرفته است.وکسی هم جوابگو نبوده است؟لطفا شهرداری به این ابهامات جواب دهد.تا ما که نه ملک داشتیم ونه زمین تکلیفمان رابدانیم که کی واقعا راست می گوید وکی دروغ می گوید.این حساب دوتا دوتا چهارتاست.مسئولان هم مطمئن باشند که اگر حرفشان منطقی باشد وبا استدلال جواب دهند حتما مردم می پذیرند.
ی ا ح ق

سعید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 اسفند 1391 - 11:28 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای برزگری خسته نمیشوی اینهمه مینویسی بابا خلاصه تر بنویس.

امیر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 22 اسفند 1391 - 3:15 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام جناب برزگری مطالب بد نبود ولی بی انصافی هم بود بهتره در مورد فضای سبز عینک خودتونو عوض کنین.راستی شما که دست به قلمتون خوبه در مورد دزدی از دانشگاه آزاد هم مطلبی بنویسیدبگین که تا حالا دوربین مدار بسته نداشته.واقعا” که…………….

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 8:43 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چراشهرداری اخرسالی بفکرمرمت اطراف امامزاده افتاده؟ اخرشوراست!

زودترنمیشد؟

عادل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 12:56 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

خدمت آقای برزگری عرض کنم این نوشته های شما چیزی نیست جز آتش به گور خود کردن چرا که شما هیچ وقت در موقعیت شهردار یا شورا نبودید ببینید چه مشکلاتی وجود دارد هرانسانی در زندگی روزمره شخصی خود تمام ، نقطه قوت نیست به هر حال نقاط ضعفی هم دارد و در مسئولیتهای شهری نیز این امر طبیعی است پس بیایید نقاط قوت را بازگو کنیم ودر جهت رفع نقاط ضعف شهرمان پیشنهاد دهیم

الف-برزگری بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 10:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باتقدیر از همه بزرگوارانی که مطلب اینجانب را با درایت و روشن بینی ملاحظه نمودند ونویسنده را از نقطه نظرات راهگشای خویش بهره مند ساختند؛ بر این عقیده ام که تنها انشای نانوشته دارای عیب و ایراد نیست وقتی وارد گود شوی و توانایی و آمادگی خویش رابه میدان بیاوری خواه ناخواه همه شرایط با شما نیست که بتوانید آنچه را در فکر و ایده دارید به عمل رسانید.
از این منظر دقیقا شورا با همین ایده و تفکر تجلی یافته می یابد. زمانی فرد مسئول به بیراه میرود که خود را بی نیاز از مشورت بداند و در صدد بیان مشکلات و معضلات به منظور گذشتن و برطرف نمودن نباشد.
نویسنده در این نوشتار سعی نمود به دور از هرگونه پیش داوری
وقضاوت براساس ایده های فردی ؛ تنها به عملکرد و بازتاب آن بپردازد. مهم این نیست که شهردار کیست یا اعضای شورا چگونه اند مهم آنست که از خروجی عملکرد این مجموعه نهایتا چه چیزی بر جامعه بافق آشکار شده است.
نقد بر افراد و دیدگاه آنها به هیچ وجه هدف این نوشتار نبوده است مهم میزان و نحوه خروجی عملکرد آنهاست که این نیز به گواه سایت شهرداری و نشریه ای که قبل از این منتشر می نمودند در پاسخ به خواسته های بحق یا ناحق مردمی چند وقتی است که پاسخ روشن و و مستدلی را بیان ننموده اند.
همه گلایه اینست که لااقل یکی از اعضای شورا یا مجموعه شهرداری مهر سکوت بر لب را بشکنند ؛ و نه برای این نوشتار؛ بلکه با هدف اطلاع رسانی به عموم مردم از آنچه بگویند که تاکنون کمتر گفته اند و مطمئن باشند که مردم خود بهترین امینند و شاهد و تصمیم گیر.
بازهم اگر سطور این نوشتار ؛علیرغم کلمات ناقص ؛ نتوانست حق مطلب را برای سپاس از آنانیکه خویشتن خویش را فدای انجام خواسته بحق مردم می نمایند؛ ادا نماید عذر تقصیر میاورد و امیدوارست خدمتگزاران این مردم در پناه الطاف الهی موفق و موید باشند.
با نهایت سپاس و احترام- احمد برزگری بافقی

بنده خدا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 - 9:09 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای عادل خان صدایت ازجای گرمی بلندمیشود.اگرحق توراپایمال کرده
بودند؛همینطوردفاع میکردی.شورایی که همدیگررامقصر(درپایمالی حقوق مغازه داران خ مسجدجامع)میدانندوپشت سرهرکدام دیگری رامتهم میکند
میتوان به انهاامیدواربود؟ پس بیاییم خارج ازبحث محله و…کسانی راانتخاب کنیم که هم تعهدکاری وهم متخصص این امرباشدانتخاب کنیم تاانهاهم شهرداری انتخاب کنند که خود رادرمقابل اول خدا وبعدمردم
مسئول بداند.

شفق این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 17 فروردین 1392 - 5:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب آقای برزگری حالا چرا شهرداری .خدا وکیلی از این شهردار نسبت به گذشتگان عملکرد بهتری دیدیم . چرا یک نفر که می خواهد کار کند اینطور آماج حمله است . چرا دانشگاه آزاد را نمی گویید که چند سال قبل امتحان برای استخدام برگزار کرد ،و بااین که تعدادی برای استخدام قبول شده بودند فقط به خاطر اینکه کارمند آنجا نبودند اسمشان از لیست حذف شد وکارمندان خودشان بااینکه نمره قبولی نداشتند استخدام شدند. آقای برزگری تاحالا کدام ارگان پاسخگوی عملکرد خود بوده .اگر می خواهید قلم بزنید بیکاران بافق ،معتادان بافق ،افزایش طلاق در بافق و……برسی کنید و ببیند عملکرد آنها چطور بوده پارادیمها زیاد است . ،متاسفانه ماهمه نقادانه خوبی هستیم،مشکلات را خوب درک می کنیم ،کاستیهارا خوب می بینیم برای تخریب دیگران استادیم اماتعامل ،همکاری وهمدلی با مسولان را نداریم ،همه رامتهم می کنیم وخودمان برکرسی نقد می نشینیم .چرا در شهر ما کوچک وبزرگ باسواد وبی سواد به این نتیجه تاریخی مردم شناسی بافق خودشان رسیده اند که ما بافقیها متهد نیستیم . چرا فلان شهری که ازبافق بود با اتحاد از ما جداشد وحالا نیز مکرر در اخبار یزد گزارش زعفرا ن ،هوشمند سازی مدارسشان و…..پخش می شود . از نظر من بهتر است روی روانشناسی مردممان کارکنیم تا به بینش مشترک در مورد شهرمان برسیم . این نقد وانتقادها را که مکرر ازرسانه ها در مورد کشور می شنویم آنچه شهرما را به نتیجه خوب می رساند همگرایی ،تعامل است .

You cannot copy content of this page