ابراز امیدواری نسبت به حل مسئله بافق در آینده‌ای نزدیک

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 22 اسفند 1391

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: با مدیریت خوب آب می توانیم پاسخگوی دو تا سه برابر جمعیت فعلی کشور باشیم.

 

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمهدی ثمره هاشمی در مراسم امضای قرارداد احداث و بهره برداری تاسیسات فاضلاب شهر مهریز به روش بیع متقابل بین شرکت آبفای استان یزد و شرکت فولاد و نورد محسن گفت: ممکن است در مناطق کویری از لحاظ منابع آب مردم در تنگنا باشند اما منابع زیاد دیگری وجود دارد.

 

وی با اشاره به منابع بسیار غنی که در استان کرمان و یزد وجود دارد، افزود: در کشور سرمایه‌های سرگردان و بلااستفاده زیاد داریم وباید شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایه گذاران با خیال آسود سرمایه‌گذاری کنند.

 

با سخت تر شدن تحریم‌ها می‌توانیم کشور را اداره کنیم

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به لزوم توجه به ایجاد ضمانت‌های لازم برای جذب‌ سرمایه‌گذار تصریح کرد: با ظرفیت نیروی انسانی و معادن و منابعی که در کشور داریم اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کند و حتی سخت‌تر شود، با تقویت ظرفیت‌ها می توانیم به راحتی کشور را اداره کنیم.

 

ثمره‌هاشمی با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح منابع و در پی آن رسیدن به جایگاهی که شایسته ملت ایران است گفت: شرکت مهندسی آبفای کشور از دید ما در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش‌های مختلف و استفاده از وام‌های توسعه‌ای جایگاه نخست را در کشور دارد.

 

وی با اشاره به این که شرکت مهندسی آبفای کشور در حدود 700 تا 800 میلیون یورو با بانک‌های توسعه‌ای قرارداد دارد از برنامه‌ریزی برای اخذ تسهیلات 1.2-1.3 میلیارد یورو از بانک توسعه اسلامی خبر داد و گفت: با بانک اکو هم چند قرارداد داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر این‌که صنعت آبفای کشور در استفاده از سرمایه‌های غیر دولتی پیشرو است، اظهار کرد: برخی از پروژه‌هایی که به منابع دولتی وابسته هستند هنوز بعد از 25 سال تمام نشده‌اند.

 

ثمره‌هاشمی تاکید کرد: در قانون بودجه و برنامه پیش رو نیز مسائل پیش بینی شده وباید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش تولید، مولد و در بخشی که منجر به پیشرفت کشور می‌شود استفاده کنیم.

 

وی با تاکید بر این‌که درآمدهای کاذب به دست آمده از ارز و سکه به زودی از بین می روند و جز خسارت در پی نخواهند داشت، گفت: امیدوارم امضای این قرارداد قدم خیری برای استان یزد و شهر مهریز باشد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با ابراز امیدواری نسبت به حل مسئله بافق در آینده‌ای نزدیک گفت: اکنون وارد مسیری با چشم‌انداز روشنی شده‌ایم و روز به روز شاهد توسعه طرح های آبرسانی و فاضلاب در کشور هستیم.

 

ثمره هاشمی با تاکید بر سرآمد بودن شرکت آبفای کشور در صادرات خدمات اظهار کرد: به گفته مدیران بانک توسعه اسلامی 25درصد کل وام‌ها در بین 55 کشور به ایران تعلق دارد؛‌ همچنین با توجه به توانمندی ایران لازم است که تجربیات آبفای کشورمان به 54 عضو دیگر منتقل شود.

 

به گزارش ایسنا، تاکنون سه قرارداد در حوزه آب و فاضلاب مربوط به استان یزد شامل قرارداد اردکان، کاشمر و مهریز امضا شده است؛ دو قرارداد دیگر که مربوط به فردوس و لنجان است به زودی قبل و بعد از نوروز بسته می‌شود و یک قرارداد دیگر نیز درحوزه سرمایه‌گذاری در بوشهر در بخش آبفا به زودی به امضا می‌رسد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page