تلماسه های درمان کننده بافق منتظر گردشگران

دسته: عمومی
۴ دیدگاه
پنج‌شنبه - 24 اسفند 1391

 

یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی شهرستان بافق که بیش از یک هزار و 500 هکتار وسعت دارد، تپه های ریگی است، تپه هایی که ریگ های داغ آن علاوه بر تفریحی مفرح، قابلیت درمانگری دارند.

تپه های ریگی صادق آباد در فاصله 17 کیلومتری از شهرستان بافق و در فاصله 125 کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.
این تپه های شنی که حد فاصل روستای صادق آباد و روستای حسن آباد است، دارای تپه های تقریبا به ارتفاع 40 تا60 متر است که ریگ آن از خالص ترین ریگ هاست و با هر نوع لباسی در آن قرار می گیری به هیچ عنوان به لباس نمی چسبد.

(1)
تپه های شنی صادق آباد تا چند سال گذشته آن چنان مورد توجه قرار نمی گرفت اما در سال های اخیر مورد توجه عده زیادی از گردشگران داخل شهرستان و کشور و بسیاری از توریست ها و عکاسان قرار گرفته است.
در کنار این تپه ها، مجتمع گردشگری با خدماتی افتتاح شده است که خدماتی از قبیل شترسواری، موتورسواری، سرسره آبی، سوئیت برای اقامت گردشگران و آلاچیق با چای زغالی و مواد غذایی، اوقات جالب و خاطره انگیزی را برای گردشگران فراهم کرده است.
طبیعت بکر و زیبای کویر جاذبه خاصی دارد که گردشگران را به سختی راضی به رفتن می کند، آرامش خاص کویر و زیبایی خاص آن در نوع خود بی نظیر است.
نکته قابل توجه این تپه ها، نوع قرار گرفتن آنهاست که تپه ای با ارتفاع 50 متر وجود دارد که در کنار آن سطحی صاف قرار دارد و حتی محققان نیز نتوانستند علت آن را مشخص کنند.
از مزایای درمانی این تپه ها، شن درمانی و حمام آفتاب است که هیچ گونه هزینه ای برای گردشگران و بازدیدکنندگان به همراه ندارد.
یکی از گردشگران در این باره  گفت: وجود این نعمت خدادادی در دل کویر آرامش خاصی به انسان می دهد  که عظمت این جهان هستی را به نمایش می گذارد و با تبلیغات بیشتر در جذب توریست و گردشگر نیز موفق تر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: ایام تعطیل و روزهای جمعه، بسیاری از خانواده های بافقی به این محل آمده و اوقات خوبی را در کنار هم می گذرانند و بچه ها نیز با شور و نشاط خاصی به تفریح می پردازند.

عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
الف-برزگری بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 2:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب عبداللهی خبرنگار پر تلاش مرکز خبر صداو سیمای استان؛ رویکرد جدیدی اتخاد نموده اند. امیدواریم ایشان نیز با همیاری و همکاری تمامی اقشار مردمی و اداری بیش از پیش در ارائه نمای دیگری از بافق تلاش مضاعف نمایندو موفق و منصور باشند.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 2:55 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با تشكر از شما اقاي عبداللهي عزيز
اگر مي توانيد گزارش ريگهارا از شبكه سراسري هم پخش كنيد

زعیمیان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 6:03 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

عزیزان ، لطفاً بیایید یک بار برای همیشه ، واژه ی نادرست ریگ زار یا شن زار را از ذهنمان خط بزنیم و به جای آن از کلمه ی صحیحِ تلماسه استفاده کنیم .

زعیمیان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 6:12 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

به جای ریگ زار یا شن زار ، بگوییم و بنویسیم تلماسه
به جای ریگ ها یا شن ها ، بگوییم و بنویسیم ماسه ها
به جای ریگ درمانی ، بگوییم و بنویسیم ماسه درمانی
به جای ریگ نوردی ، بگوییم و بنویسیم تلماسه نوردی
و الی آخر …..
( با تشکر )

You cannot copy content of this page