413 شغل برای مدد جویان کمیته امداد دربافق ایجاد شده است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 17 اسفند 1390

رئیس کمیته امداد بافق:

413 شغل برای مدد جویان کمیته امداد دربافق ایجاد شده است

 رئیس کمیته امداد امام خمینی بافق گفت: در راستای ایجاد اشتغال و فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه بیش از 413 مورد اشتغال در سال 90 برای مددجویان ایجاد شده است.

افضلی در گفت گو با خبرنگار ما با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری و ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بافق افزود:به همت و همکاری مسئولین و نهادها در زمینه محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم از طریق کمیته امداد امام در شهرستان بافق اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی با اشاره عملکرد این نهاد در زمینه خودکفایی تصریح کرد: در زمینه اشتغال و خودکفایی بیش از 135 پرونده وام مشاغل خانگی و 145 پرونده در زمینه وام اشتغالزایی در این اداره به ثبت رسیده و به بانک معرفی شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بافق خاطر نشان کرد: د راین راستا همچنین 43مورد وام از اعتبارات امداد به مددجویان و 77مورد وام کارانگیزی پرداخت شده است .

افضلی د رادامه به موضوع مسکن و ساختمان سازی مددجویان اشاره کرد و افزود:در زمینه ساخت مسکن محرومان کمیته امداد بیش از 175میلیارد و 890 میلیون ریال هزینه شده است که جهت تکمیل طرح های مسکن د راین زمینه مبلغی بالغ بر 4میلیارد ریال نیاز است .

وی گفت: این اعتبار در زمینه احداث 20 واحد مسکونی و تعمیر کلی و جزئی مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بافق هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بافق بیان داشت: در زمینه حمایتی نیز کمیته امداد بافق بالغ بر 2میلیارد و 22میلیون و 981 هزار ریال جهت تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه کرده است که پرداخت مستمری و کمک های نقدی و توزیع اجناس نیز از دیگر اقدامات این نهاد در این بخش بوده است.

وی مددجویان  بیمه شده ی این نهاد را  588 نفر عنوان کرد و گفت: در بخش فعالیت های بیمه و درمان به تعداد 226نفر از مددجویان تحت پوشش هزینه ویژه درماه پرداخت شده و از 55 سالمند نیازمند به نگهداری اقدام صورت گرفته است و بیش از 10 جلسه کلاسهای آموزشی و بهداشتی برگزار شده است .

افضلی خاطر نشان کرد: در بخش بیمه و درمان بالغ بر 568میلیون و 190هزار ریال هزینه شده است .

رئیس کمیته امداد امام خمینی بافق همچنین به موضوع فرهنگی و آموزش مددجویان اشاره کرد وافزود:برگزاری کلاسهای کانون جوانان پیرو ولایت ، پرداخت کمک هزینه تحصیلی 150 دانش آموز و 75 دانشجو،پرداخت وام دانشجویان تحت حمایت ،برگزاری کلاسهای آموزش خانواده ، برگزاری اردوهای سراسری و فعالیتهای مشاوره ای در زمینه های مختلف از مهمترین فعالیتهای این کمیته د راین راستا می باشد.

وی هزینه انجام شده در بخش فرهنگی و آموزش را بالغ بر 237میلیون و 947هزار ریال عنوان کرد.

افضلی همچنین به موضوع مشارکت های مردمی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: درآمد صدقات در شهرستان بافق در سال 90 بیش از یک میلیارد و 539 میلیون و 918 هزار و 720 ریال بوده است که فقط صرف امور نیازمندان  در زمینه فرهنگی ، درمان ، جهیزیه مسکن و مستمری می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بافق برنامه های هفته نیکوکاری را یادآور شد و گفت:تشکیل جلسه ستاد اجرائی جشن نیکوکاری ، هماهنگی و تعامل با سازمانها و ادارات و مساجد جهت آمادگی برگزاری جشن نیکوکاری ، حضور در نماز جمعه و … از مهمترین برنامه های هفته احسان و نیکوکاری در بافق می باشد.

به گزارش فارس تعداد 1491 نفر در قالب 719 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی بافق هستند که حدود 1200 نفر نیز موردی بوده و 94 یتیم در شهرستان بافق تحت پوشش این کمیته هستند.

همچنین شهرستان بافق از لحاظ سرانه پرداخت صدقات مومنین در استان یزد رتبه ششم را دارا است.

علی  عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page