فضای جامعه را باید با نام حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه معطر کرد

دسته: عمومی
یک دیدگاه
جمعه - 2 فروردین 1392

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در نخستین نمازجمعه سال جدید بافق با تبریک نوروز با تاکید بر ضرورت دوری از برخی از خرافات رایج در جامعه اظهار داشت: در تعالیم اسلام و مکتب دینی ما، خرافات جایگاهی ندارد و همگان از آن دوری کنند.

امام جمعه بافق با اشاره به جایگاه آداب و رسوم نوروز در اسلام افزود: آنچه که مورد تائید و تاکید اسلام و دین است، پیروی از عقل و خرد و اتصال به وحی و مکتب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مسیری که مکتب رسول الله (ص) و سیره ائمه است، گام برداریم، هرگز دچار این خرافات و آداب و رسوم غلطی که در جامعه رواج دارد، نخواهیم شد.

سلیمانی تصریح کرد: اندیشه، فکر و تدبر در مسائل و بهره‌گیری از تعالیم دینی، مسیر صعود و تکامل انسان‌ها را هموار کرده است.

امام جمعه بافق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آستانه سال نو در حرم رضوی بیان داشت: نامگذاری سال نو با نام حماسه سیاسی و اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب، بیانگر اهمیت دو موضوع است که در پیش روی نظام است.

سلیمانی افزود: حضور حماسی مردم در انتخابات و انتخاب اصلح، دو عاملی است که آینده این نظام را تضمین و دشمنان اسلام و انقلاب را مایوس می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: معطر کردن فضای جامعه توسط مقام معظم رهبری با نام حضرت فاطمه زهرا (س) نشان از جایگاه ویژه آن حضرت در بین شیعیان و مسلمانان دارد.

امام جمعه بافق بر ضرورت حفظ حرمت ایام فاطمیه در نوروز امسال تصریح کرد: برکت دنیا و آخرت زیر چتر حضرت زهرا (س) است.

وی افزود: اگر در مسیر سیره این بانوی مکرم اسلام گام برداریم، آثار ارزنده‌ای برای زنان و مردان جامعه به بار خواهد داشت.

خطیب نمازجمعه بافق گفت: برای خشنود کردن دل آقا امام زمان (عج) و نائب بر حقش امام خامنه‌ای، به این ایام احترام گذاشته و فضای جامعه به فاطمیه تبدیل شود که دریچه‌های رحمت بر روی جامعه باز خواهد شد.

تحلیل برخی از دستاوردهای سال گذشته در زمینه‌های علمی و اقتصادی و موفقیت‌های نخبگان ایرانی، بیان برخی از رویدادهای جهان اسلام از قبیل پیروزی اسلامگرایان در مصر، گرامیداشت  دوم فروردین سالروز حمله رژیم طاغوت به فیضیه و … از مهم‌ترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های  نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 5 فروردین 1392 - 3:27 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خداکند ما در عمل بتوانیم از ائمه پیروی کنیم.ورفتاران ها را درزندگی امان به کاربریم.نه این که فقط یاد ان ها را نگه داریم ودر عمل 180درجه با ان ها فرق کنیم.چیزی که الان مادر جامعه داریم می بینیم. از مردم چه انتظاری می توان داشت.درمورد خرافات فکرنکنم اراده قوی برای ریشه کن کردن ان وجودداشته باشدبلکه جامعه خودش با خرافه سازی موافق است.

You cannot copy content of this page