ایجاد کتابخانه روستایی در مبارکه بافق

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 18 اسفند 1390

رئیس اداره کتابخانه های بافق خبرداد:

ایجاد کتابخانه روستایی در مبارکه بافق
رئیس اداره کتابخانه های بافق گفت: سه هزار وهفتصد و پنجاه و هفت نفر در کتابخانه های بافق عضویت دارند. وی افزود: از این تعداد به تفکیک جنسیت 2229نفرزن و 1528 نفر مرد هستند.
زهرا ابولیان ادامه داد: بیشترین فراوانی عضویت در مقطع متوسطه با هزار و یکصدوهشتاد ونه نفر  به تفکیک 856زن و 333 مرد است و کمترین فراوانی در مقاطع دکتری است که فقط 10 نفر عضویت دارند و پس از آن نیز کارشناسی ارشد با مجموع 65 نفر به تفکیک 34 و 31 به ترتیب مرد و زن قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در مقطع ابتدایی از نظر جنسیت 543 زن و 288 مرد و در راهنمایی تعداد مردها 47 نفر بیشتر از زن ها و 252 نفر است. وی ادامه داد:  در سطح متوسطه نیز، عضویت زنها 856 نفر بوده و رشد دو برابری نسبت به مردهای عضو را نشان میدهد.
وی یادآوری کرد: ازمجموع 384 نفر در مقطع کاردانی نیز 174 زن و 210 مرد عضو کتابخانه های شهرستان بافق هستند.
ابولیان اضافه کرد: در مقطع کارشناسی 821 نفر عضو به تفکیک 412 زن و 409 مرد داریم.
رئیس اداره کتابخانه های بافق در زمینه ایجاد کتابخانه روستایی در شهرستان بافق، گفت: پس از اختصاص فضای لازم برای احداث کتابخانه  از سوی هیئت امنای مهدیه روستای مبارکه بافق در زمینه کسب مجوز رایزنی هایی انجام گرفت و موافقت لازم از سوی نهادکتابخانه عمومی کشور صادر شد. وی اضافه کرد:درابتدا تعداد 1500 جلد کتاب و تجهیزات اولیه و سپس ماهیانه بر اساس سهمیه کتابخانه های روستایی کتاب و منابع مورد نیاز ارسال می گردد.
وی در پاسخ به سوالی در زمینه ایجاد کتابخانه استاندارد بافق، گفت: سعی داریم از طریق مجاری معمول در زمینه پیگیری و اختصاص بودجه و مصوب نمودن کتابخانه استانداردبا همکاری فرمانداری و ادراه کل کتابخانه ها اقدام نماییم.
شایان ذکر است؛ شهرستان بافق در حال حاضر دارای سه کتابخانه به نامهای؛ مرکزی(عمومی)، مجتمع فرهنگی و نیز شهیدبهشتی در شهرک آهنشهر بافق است


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page