افتتاح دو پروژه آبخیزداری در بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
جمعه - 19 اسفند 1390

رئیس منابع طبیعی شهرستان بافق  در حاشیه افتتاح پروژه‌های منابع طبیعی بافق در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به فواید و آثار این پروژه‌ها اظهار داشت: پروژه احداث بند خاکی گزو با حجم عملیاتی بیش از 51 هزار مترمکعب و با اعتبار یک میلیارد و 880 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

محمد خسروانی خاطرنشان کرد: این پروژه توسط بخش خصوصی از اوایل اردیبهشت‌ماه 90 آغاز شده و و در مهرماه سال جاری به اتمام رسیده است.

وی افزود: با افتتاح این طرح، استحصال آب‌های حاصل از بارندگی برای مصارف کشاورزی در روستاهای منطقه انجام خواهد شد که نقش مهمی در کاهش اثرات خشک‌سالی در این مناطق دارد.

خسروانی خاطرنشان کرد: پروژه بند خاکی قطرم نیز با حجم عملیات 53 هزار مترمکعب آب‌گیری شده و اعتباری بالغ بر 2 هزار و 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای آن هزینه شده است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بافق بیان کرد: این طرح از سال 89 توسط بخش خصوصی آغاز شده و در سال 90 به اتمام رسیده است.

خسروانی تصریح کرد: برطرف شدن مشکلات آب کشاورزی، ذخیره‌سازی آب در فصول بارندگی و استفاده از آب ذخیره شده در فصل تابستان برای کشاورزی و دامداری منطقه از اهداف اجرای این طرح است.

وی هم‌چنین با بیان اجرای طرح بیابان‌زدایی از سال 87 در شهرستان بافق افزود: از زمان آغاز این طرح بیش از 464 هکتار بیابان‌زدایی در منطقه گودگوار بافق انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بافق هم‌چنین از اجرای طرح بیابان‌زدایی در بافق خبر داد و یادآور شد: در سال 90 نیز در شهرستان بافق طرح بیابان‌زدایی توسط بخش خصوصی با وسعت بیش از 50 هکتار و پیشرفت 40 درصدی در حال اجراست.

خسروانی تصریح کرد: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی مصوب شده که تاکنون بیش از 20 درصد این اعتبار جذب و هزینه شده است.

وی عنوان کرد: با اجرای کامل این طرح از حرکت شن‌های روان جلوگیری و با تثبیت منطقه بیابان و ایجاد فضای سبز باعث تولید اکسیژن مورد نیاز می‌شود.

خسروانی خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی در این طرح، تنها گونه طاق است زیرا با شرایط بومی منطقه بسیار سازگار است.

 عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page