صدور سالانه 7 میلیون تن فولاد از کشور/ گام‌های بزرگ توسعه تولید فولاد در یزد

دسته: اقتصادی
۲ دیدگاه
شنبه - 17 فروردین 1392

معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد با بیان اینکه اکنون سالانه 7 میلیون تن فولاد از کشور صادر می‌شود، گفت: با توجه به نیاز کشور و دنیا به فولاد و موقعیت بی‌نظیر یزد در این زمینه، می‌توانیم گام‌های بزرگی در راستای توسعه تولید فولاد در استان یزد برداریم.

محمدرضا بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا سالانه 1 میلیارد و 550 میلیون تن فولاد تولید می‌شود که 1 ‌میلیارد تن آن معادل 65 درصد در آسیا تولید می‌شود.

13911111000546_PhotoA

وی افزود: سهم ایران از این میزان، 15 میلیون تن در سال است که با این حساب رتبه 15 را در تولید فولاد در کشور دارد.

بابایی با اشاره به جایگاه یزد در زمینه تولید فولاد عنوان کرد: ظرفیت تولید فولاد در استان یزد سالانه 9 میلیون تن برنامه‌ریزی شده اما اکنون سالانه بیش از 3 میلیون تن فولاد در این استان تولید می‌شود.

وی برنامه تولید فولاد در کشور را 42 میلیون تن در سال 93 اعلام و خاطرنشان کرد: به طور قطع یزد در این میزان تولید، نقش و جایگاه قابل توجهی خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد با بیان اینکه اکنون سالانه 7 میلیون تن فولاد از کشور صادر می‌شود، تاکید کرد: با توجه به نیاز کشور و دنیا به فولاد و موقعیت بی‌نظیر یزد در این زمینه، می‌توانیم گام‌های بزرگی در راستای توسعه تولید فولاد در استان یزد برداریم.

وی با اشاره به واحدهای تولید فولاد غدیر، ارفع، اردکان، ارفع دو ، مهریز، ابرکوه، آلیاژی و …. افزود: این واحدها، تولیدکنندگان بزرگ فولاد در استان یزد و کشور به شمار می‌روند اما واحدهای کوچک‌تر نیز در سال جاری راه‌اندازی خواهند شد.

بابایی تصریح کرد: مجموع واحدهای کوچک تولید فولاد در استان یزد به 1 میلیون تن در سال می‌رسد.

وی با تشریح جایگاه استان یزد در حال حاضر اظهار داشت: یزد در آینده نزدیک در تولید فولاد به جایگاه برجسته‌ای دست خواهد یافت.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
منتقد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 17 فروردین 1392 - 6:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

وی با اشاره به واحدهای تولید فولاد غدیر، ارفع، اردکان، ارفع دو ، مهریز، ابرکوه، آلیاژی و …. افزود.
در این جمله نامی از فولاد بافق نیست .نکند ان نقطه چین ها فولاد بافق است.
این هم جواب دخیل عباس که از دادن ان طفره رفت.
فولاد بافق اصلا جزو این ها نیست وبنده خدا هم نمی خواسته حرفی بزند تا برایش بد شود.

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 17 فروردین 1392 - 6:14 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بله ایشان مهریزی است باید ازفولاد مهریز و ابرکوه که خوراک آن معلوم نیست از کجا تامین می شود نام می برد اما از فولاد بافق که از اعتبار مصوبه دولت بهره مند است نامی نمی برد.

You cannot copy content of this page