برخي فعاليت هاي مجمع طلاب بافقي مقيم شهر مقدس قم در ايام نوروز

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 22 فروردین 1392

1. شركت در غبار روبي حرم مطهر امامزاده عبدالله بن موسي بن جعفرعليه السلام در تاريخ 28 اسفند 91
آخرين غبارروبي حرم مطهر امام زاده عبدالله عليه السلام در سال 1391 با حضور طلاب بافقي مقيم شهر مقدس قم و در آستانه سال جديد برگزار گرديد.
در اين مراسم كه با هماهنگي قبلي و با حضور امام جمعه و فرماندار و چند تن از مسئولين شهرستان صورت گرفت، بعد از غبار روبي ضريح مطهر آن امامزاده عزيز، برخي از طلاب در داخل ضريح مطهر به عزاداري و روضه خواني در كنار مضجع پاك ايشان پرداخته و با اشك و ناله خود به استقبال ايام فاطميه و سال جديد رفتند.
  2.  عيادت از حجه الاسلام و المسلمين حاج سيد جواد مير غني زاده در منزل ايشان در تاريخ 28 اسفند 91
در پي كسالت مجدد حجه الاسلام ميرغني زاده، طلاب بافقي مقيم قم بعد از مراسم غبار روبي حرم مطهر به منزل ايشان رفته و از وي عيادت كردند در اين مراسم حجه الاسلام ميرغني زاده ضمن خير مقدم به طلاب، در مورد اهميت تحصيل علم و پيشرفت علمي طلاب مطالبي را بيان و اذعان داشت تا زماني كه در مراحل علمي خود به درجات بالايي نرسيده ايد دست از تحصيل بر نداريد و حتي در شهرستان هم كه هستيد از وجود علمي همديگر بهره برده و جلسات مباحثه علمي خود را ادامه دهيد.
    3. ديدار با امام جمعه محترم شهرستان جناب حجه الاسلام و المسلمين سليماني در دفتر امام جمعه در تاريخ 29 اسفند 91
در آخرين شب از سال 1391 طلاب و فضلاي بافقي مقيم قم با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان ، آغاز سال جديد را به ايشان تبريك گفته و با گرامي داشت ايام فاطميه  در مورد مسائل داخلي شهر به بحث و گفتگو پرداختند.
در اين مراسم ابتدا برخي از برنامه ها و اهداف مجمع طلاب بافقي مقيم قم خدمت امام جمعه محترم ارائه شد و ايشان نيز در مورد مسائل داخلي حوزه علميه و روحانيت مقيم بافق و همچنين مسائل متفرقه شهرستان مطالبي را با طلاب در ميان گذاشتند.
    4. صدور بيانيه مجمع طلاب در تاريخ 2 فروردين 92 به مناسبت تقارن ايام نوروز با شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله عليها در مسجد جامع و اماكن عمومي شهر و دعوت مردم به برپايي مجالس سوگواري در ايام نوروز
     5. برگزاري مجلس عزاداري حضرت زهراء سلام الله عليها در آستانه شهادت آن حضرت و به مناسبت درگذشت پدر خانم يكي از طلاب بافقي مقيم قم در محل بيت الرقيه سلام الله عليها در تاريخ 3 فروردين 92
در اين مراسم ابتدا حجه الاسلام قانعي ، حديث شريف كساء را قرائت و به مرثيه سرايي در رساي آن بانوي بي نشان پرداخت و در ادامه حجه الاسلام دهقان نيز با اشاره به حديث قدسي  “يا محمد  لولاك لما خلقت الافلاك و لولا علي لما خلقتك و لولا فاطمه لما خلقتكما ” به بيان فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت.
     6. ديدار با خطيب توانا حضرت حجه الاسلام و المسلمين حاج سيد حسين هاشمي نژاد در تاريخ 10 فروردين 92
در اين مراسم كه در محل بيت النور شهرستان بافق صورت پذيرفت حجه السلام هاشمي نژاد به مساله اخلاص در عمل و دوري از ريا و خود نمايي اشاره و همه طلاب را به خودسازي و تهذيب نفس دعوت كرد.
    7. برگزاري جلسه هم انديشي مسائل فرهنگي شهرستان با تني چند از طلاب مقيم بافق در تاريخ 12 فروردين 92
      8. هماهنگي با برخي از مساجد و حسينيه هاي شهرستان جهت برپايي مجلس عزاداري ايام فاطميه و سخنراني طلاب بافقي مقيم قم در آن مجالس
اين برنامه كه با استقبال گرم مردم و متوليان آن اماكن روبرو گرديد براي اولين بار از طرف مجمع طلاب ارائه شد و مقرر گرديد در تابستان 92 نيز در مساجد و حسينيه ها و خصوصا آستان مقدس امامزاده عبدالله عليه السلام برنامه هايي با حضور طلاب بافقي مقيم قم برگزار گردد تا با برپايي غرفه ها و كرسي هاي متعدد از جمله غرفه مشاوره مذهبي، پاسخ به مسائل اعتقادي و شرعي و … تابستان پرباري را براي جوانان بافقي به ارمغان بياورند.

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page