آیت الله سیدمحمد میرغنی زاده پرتلاش و فعال بودند

دسته: عمومی
۴ دیدگاه
پنج‌شنبه - 22 فروردین 1392

سیدعلی حسینی، که  حوالی سالهای 63 تا 68 پاسدار محافظ مرحوم آیت الله سیدمحمدمیرغنی زاده بافقی بوده است، در گپ و گفتی صمیمی با خبرنگار «بافق فردا» گفت: آیت الله سیدمحمدمیرغنی زاده شخصیتی؛ مومن، متدین، صبور و بسیار پرکار و فعالیت بودند و صمیمیت خاصی داشته و به ندرت عصبانی می شدند.

وی ادامه داد: این بزرگوار چندین نوبت در جبهه های دفاع مقدس حضور یافتند و البته بنده هنوز محافظشان نبودم  و در آن مقطع به عنوان رزمنده در جبهه حضور داشتم با ایشان دیدار و ملاقاتی داشتم.

2013-04-07 17.06.24

حسینی افزود:  آیت الله میرغنی زاده با همه مهربان و با هر فرد یا شخصیتی با هر درجه و جایگاهی بطور یکنواخت برخورد می نمودند و حتی اگر یک کودک سوالی از ایشان داشت یا کمکی می خواست دریغ نمی ورزیدند.

این محافظ، از شاخص های مهم این بزرگوار به تلاش و فعالیت زیاد اشاره و عنوان داشت: آیت الله میرغنی زاده  از نماز صبح تا پاسی از شب به فعالیت های مختلفی می پرداختند، بدین نحوه که قبل از نماز صبح بیدار و برای خواندن نماز صبح نماز  در مسجدجامع و امامزاده اقدام و نماز ظهر را در مسجدجامع و مهدیه و  نماز شب درمسجدجامع بجا می آورند و تقریبا هر روز جلساتی در سنگ آهن، شهربانی، مکتب الزهرا و سپاه داشته و بین اینها جلساتی نیز در فرمانداری، شهرداری و سایر ادارات و ارگانها داشتند و کلاسهای عقیدتی را در معدن و سپاه و نیز شب ها هفته ای 2 جلسه تفسیر قرآن داشتند.

وی افزود: روزهای جمعه پس از ایراد خطبه ها و خواندن نمازجمعه برخی مواقع نزدیک به 2 ساعت پاسخگوی مسایل، مشکلات و سوالهای مردم بودند.

وی خاطرنشان کرد: با فرمانداری ارتباط و همکاری زیادی داشته و در جلسات فرمانداری که با بزاز فرمانداروقت بافق تشکیل می شد  همیشه در خصوص کمبودهای شهر نکاتی را مطرح می کردند و بسیار تاکید می نمودند حتی المکان هر روز در استانداری حضور یافته و یا تماس داشته باشد و مسایل شهر را پیگیری کند و بطور کلی مدافع حقوق شهرستان بافق باشد و خودشان نیز هر کمکی می توانستند ارایه می نمودند.

وی به تحصیل برخی روحانیون حال حاضر شهرستان در محضر این بزرگوار اشاره و اضافه کرد: آیت الله میرغنی زاده تا پاسی از شب در حال مطالعه و نمازشب بودند و صبح قبل از وقت نماز بیدار و برای ادای این فریضه در مسجدجامع حرکت می کردند.

سیدعلی حسینی به طبع بخشنده این بزرگوار اشاره و یادآورشد: پیر مرد و پیرزن های زیادی از جاهای مختلف برای دریافت کمک های مالی می آمدند و هرگز دست خالی برنمی گشتند و بعضی موارد هم  کمک هایی توسط بنده و سایر دوستان برای برخی افراد مستمند می فرستانند.

وی از جمله فعالیت های آیت الله به ساخت مسجدجامع، مکتب الزهرا، حوزه علمیه و بازسازی مسجد امام حسین اشاره کرد و افزود: عمده مخارج ساخت این بناها و شهریه های طلاب را از برخی شهرهای اطراف تهران و بعضی تجار این مناطق بویژه شهریار تامین می کردند و کمتر از بودجه های دولتی بهره می بردند و البته اجازه نامه ای نیز از امام خمینی(ره) برای دریافت و هزینه خمس و برخی وجوه شرعیه بر اساس صلاحدیدشان داشتند.

وی به برخی جنبه های شخصی و خصوصی بارز این روحانی وارسته اشاره و افزود: این بزرگوار علاقه زیادی به کشاورزی و دامداری داشتند و بیشتر کارهای کشاورزی و دامداری را  خودشان انجام  داده و برخی نیازهای منزل از جمله؛ گوشت، شیر، میوه و تربار را از این طریق تهیه می کردند.

حسینی گفت: آیت الله میرغنی زاده خاطره ای برایم نقل کردند که عمق اعتقاد و ایمان این مرد بزرگ را نشان می داد. آیت الله نقل کردند؛ مرحوم پدر آسیدعلی مجتهد سفری از بافق به قم داشتند و بنده که 12 تومان برای تولد فرزند اولم پس انداز کرده بودم به امیدخدا و برای احترام پدر تمام و کامل برای میزبانی خوب از ایشان هزینه کردم و در روز آخر پیراهنی برای ایشان و چادری برای همسرشان خریداری نمودم و شب در  این اندیشه بودم که مخارج تولد فرزند را از کجا مهیا کنم، صبح برای بجا آوردن نماز به حرم حضرت معصومه(س) مشرف شدم  که فردی به من نزدیک شد و سلام کرد و هنوز صحبتی زیادی بین ما رد و بدل نشده بود اسکناسی از جیب در آورد و گفت؛ این پول را فردی به بنده داده و سفارش کرده این پول را به اولین فردی که وارد حرم شد بدهم و وجه را داد و رفت.

با توجه به اسکناس معمولی که بیشتر در بین مردم رد و بدل می شد تصور کردم 2 تومانی است و داخل جیب قرار دادم  و پس از نماز صبح و تعقیب های معمول بر حسب عادت برای خرید نان صبحانه به نانوایی رفتم و اسکناس را به نانوا دادم که  گفت صبح به این زوری قصد شوخی دارید من که این مقدار پول خرد ندارم تازه متوجه شدم اسکناس 50 تومانی است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد فتوحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 23 فروردین 1392 - 3:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خداوند ایشان به خاطر خدمات ارزنده اش با پیغمیر و ائمه محشور بفرماید یادش به خیر من هم خاطرات خوبی از ایشان دارم

javad این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 23 فروردین 1392 - 7:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام ضمن عرض خسته نباشيد ايكاش از تصاوير ايشان راهم در سايت منتشر ميكرديد و مصاحبه اي هم با راننده ايشان ومحافظين ديگر ايشان ميكرديد چون آيت الله ميرغني زاده مرد بسيار بزرگ وبا تقوا بودند ودر جبهه ها هم حضور بسزايي داشتند

روح الله این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 23 فروردین 1392 - 9:27 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خدا رحمتشون کنه

علیزاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 24 فروردین 1392 - 8:20 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

الگویی اخلاقی عملی و خدمی بسیار خوبی هستند

خدا بیامرزدش و با اهل بیت (ع) مشهورش گرداند

You cannot copy content of this page