چرا در خیابانهای شهر از مکان آثار باستانی بافق تابلویی نیست؟

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
جمعه - 23 فروردین 1392

چندين سال در شهر خود زيستيم و هر سال نام هايي جديد تر از ميراث گرانبهاي پدران خود شنيديم و با نام باغ تيتو ها و صدرآباد ها و.. آشنا شديم و امسال نيز حمام كاكامير بر اندوخته هامان افزوده شد تا اينكه نوروز سال جديد هم فرا رسيد و تني چند از دوستان غير بافقي مان بر ما ميهمان گرديدند تا از نزديك، بر شنيده هاي ما صحه بگذارند و مهر تاييدي بر زيبايي تصاوير آن ميراث قرار دهند و با ديدن خانه وحشي بافقي!!؟؟ از آن شاعر دلسوخته دلجويي كنند .
ما نيز كه اهل بافق و و بافقي بوديم از اين و آن راهنماي گردشگري ديارمان را ستانديم و حتي به دوستان مان كه از مركز استان مي آمدند سپرديم تا نقشه گردش گري را از آنجا هم بگيرند كه خوب سنگ تمام بگزاريم و دست از پا درازتر در مقابل ياران قرار نگيريم و قبل از بردن دوستان به ميراث باستان، داستان را خوانده باشيم اما افسوس كه نه در نقشه راهنماي گردشگري شان نشاني از آن ميراث گذشته وجود داشت و نه در ميادين شهرمان علائمي از نشانه هاي ميراث باستان را ديديم و تازه داستان بر ما منكشف گرديد كه برخي از آن آثار فقط تصاوير زيبايي دارند و بس!!! و في الحال قابل مشاهده نيستند و هر لحظه امكان فروريختن شان وجود دارد.
حال، ما كه خود بافقي بوديم برخي اماكن را از قبل شناخته بوديم و مكان هاي آن را ديده و جايش را مي دانستيم ليكن واي وصد واي بر حال و روز آن نا آشنايي كه با عشق ديدار ديار حاج شيخ محمد تقي بافقي و وحشي بافقي بر خاكمان قدم نهاده است و آن چنان در خيابانهاي پر پيچ و خم شهر !!! گم مي شود كه خود نداند باغ تيتو كجاست يا خانه وحشي بافقي در كدام گوشه بنا شده است و يا اينكه حمام كاكاميري كه عكس آن را در ورودي شهر تحويلش داده اند در كدام محله است؟
و اي كاش تابلوهاي راهنماي گردشگري نيز در راه نماي آن عزيزان مسافر به اين اماكن در سطح شهر گماشته شود كه خود بر جذب گردشگران به اين ديار كمك شاياني خواهد كرد.

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page