همکاری شهروندان در برنامه های بهداشتی ضروری است

دسته: علمی - پزشکی
یک دیدگاه
جمعه - 23 فروردین 1392

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بافق به نامگذاری روزهای هفته سلامت در کشور اشاره و عنوان داشت: شبکه بهداشت و درمان بافق نیز بدین مناسبت کمیته هماهنگی درون بخشیی را تشکیل و تصمیمات و پیشنهادهایی ارایه  شد و سپس در شورای سلامت شهرستان با حضور فرماندار و دیگر اعضا مطرح و پس از موافقت در دستورکار قرار گرفت.

10002414

جواد فتاحی بافقی، در خصوص برنامه های این هفته در شهرستان، ادامه داد: دیدار کارکنان شبکه بهداشت و درمان با امام جمعه بافق و ارایه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان شهرستان، بازدید از امکان تهیه و توزیع موادغذایی سطح شهر در معیت تنی چند از اعضای شورای سلامت از جمله ی برنامه ها بود.

وی افزود: به صدا درآمدن زنگ سلامت همزمان با نخستین روز این هفته با حضور معاون فرماندار و رئیس آموزش پرورش بافق و  تنی چند از مسئولین و برخی اعضای شورای سلامت شهرستان در مدرسه ابتدایی ظهره در مجتمع آموزشی و سخنرانی مسئولین در زمینه نکات آموزشی بهداشتی و شعار سال، قرائت مقالاتی از سوی دانش آموزان و نیز اهدای هدایایی از سوی رئیس آموزش و پرورش به مربیان فعال در زمینه بهداشت و صرف صبحانه سالم  و توضیحاتی در خصوص اهمیت این موضوع، از جمله دیگر برنامه ها بود.

رئیس مرکز بهداشت بافق اضافه کرد: پزشکان و پرستاران این شبکه در 3 مرکز آموزشی برای دانش آموزان توصیه های بهداشتی را بیان کردند و  سخنرانی هایی نیز در مراسم صبحگاه مشترک سپاه و نیروی انتظامی و  برخی دیگر مکانها داشتیم.

فتاحی برخی دیگر از برنامه های این هفته را برشمرد و  عنوان داشت: بازدید فرماندار و تنی چند از شورای سلامت شهرستان از مرکز درمانی شماره 2 و اورژانس 115 و ساختمان در دست ساخت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و اطلاع از مسایل و مشکلات و روند فعالیت آنها از دیگر برنامه های  انجام شده دراین هفته بود.

وی با اشاره به استقرار پایگاه های سنجش فشارخون در مکانهای مختلف شهرستان در طول این هفته، افزود: استقرار پایگاه سنجش فشار خون در روزهای 18، 19 و 20 فروردین در آستان امامزاده عبدالله(ع) و مسجد جامع و مسجد چهارده معصوم بافق و چهارشنبه 21 فروردین در مسجدروستای مبارکه را داشتیم و روز پنج شبنه در حسینیه ابوالفضل و  جمعه نیز پس از نماز جمعه در مسجدجامع بافق را در برنامه داریم.

سرپرست شبکه بهداشت بافق، با برشمردن برخی دیگر مکانهای اجرای این طرح از جمله مدارس و ادارت شهرستان، یادآورشد: این اقدام برای نشان دادن اهمیت این موضوع و در صورت وجود علائم بیماری فشارخون در افراد توصیه برای  پیگیری و اقدامات درمانی انجام می گیرد.

فتاحی خاطرنشان کرد: در زمینه بهداشت محیطی، بهداشت مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و آرایشی در وضعیت خوبی قرار داریم ولیکن در مبارزه و برخورد با متصدیان دست فروش و دورگرد با وجود برخوردهایی که داشتیم با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری شهروندان در برنامه های بهداشتی این شبکه، افزود: شهروندان گرامی در برخورد با این قبیل افراد ضمن خودداری از خرید اجناس این اشخاص حتما مراتب را با این مرکز در میان بگذارند.

سرپرست شبکه بهداشت بافق یادآورشد: اطلاعات و دانسته های مردم با همایش ها و سمینارها بالاتر رفته و افزایش می یابد اما همکاری مردم در این زمینه ها بسیار اهمیت دارد بطور مثال؛ فرد شناسایی شده دارای بیماری فشار خون نباید به مراقبت ها و توصیه های درمانی و بهداشتی بی توجهی نموده بلکه باید آنها را به دقت انجام دهد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 25 فروردین 1392 - 1:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای فتاحی خدا قوت

You cannot copy content of this page