سخني با مسئولان آموزش و پرورش

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
شنبه - 31 فروردین 1392

بسم الله الرحمن الرحيم

اميرالمومنين عليه السلام در نامه 38 نهج البلاغه كه به فرزند عزيزش امام حسن مجتبي عليه السلام نگاشته است مي فرمايد: إِنَّمَا قَلْبُ‏ الْحَدَثِ‏ كَالْأَرْضِ الْخَالِيَةِ مَا أُلْقِيَ فِيهَا مِنْ شَيْ‏ءٍ قَبِلَتْه‏ يعني  فرزندم قلب و دل نوجوانان مانند يك زمين خالي و آماده بذر است كه هر بذري در آن بريزند قبول مي كند.

اين نكته بسيار مهم در تربيت فرزندان عزيزمان است كه بايد در خوراك روحي و معنوي آنان و اندوخته هاي ذهني آنان دقت فراواني كرد تا مبادا اعتقادات غلط و دانشي اشتباه را بياموزند و آينده آنها در معرض خطر قرار گيرد

متاسفانه چندي است در آموزش و پرورش و مدارس آن با مواردي روبرو مي شويم كه دور از اعتقادات مسلمانان و خصوصا شيعه مي باشد و متاسفانه فرزندان و دلبندان عزيزمان در تيررس شبهات و دشمنان واقع شده اند و به نوعي با اعتقادات آنها بازي مي شود ولي هيچ گونه جبهه گيري در مقابل اين ترفندهاي دشمنان از ناحيه معلمان عزيز و مسئولان دلسوز آموزش و پرورش مشاهده نمي شود.

اين در حالي است كه پدران و مادران با اعتمادي كه به آموزش و پرورش دارند دلبندان خود را جهت تربيت و پرورش ديني و اسلامي به آنجا سپرده و خيالشان از بابت تربيت راحت است.

اما جالب است بدانيد مدتي قبل فرزند يكي از آشنايان، جمله اي را از دوست خود بر زبان جاري كرد كه همه ما را به شگفتي واداشت. دختر بچه اي كه در سال دوم يا سوم ابتدايي است و هنوز ذهن پاكش آمادگي دريافت بسياري از مطالب را ندارد.

از مدرسه برگشته بود و گويا آن روز امتحان داشت. به محض برگشت به خانه به مادرش گفته بود يكي از دوستان من بعد از امتحان گفت اگر مي خواهي امتحانت بيست (20)شود بايد  قرآن را روي زمين گذاشته و روي آن پا بگذاري؟؟!!

اين جمله شايد در وهله اول ساده انگاشته شود و آن را از بي خبري بچه ها تلقي كرد اما جا دارد براي اين حرف گريست و ناله ها زد كه چگونه شيطان پرستان در شهرستان بافق و در مدارس ابتدايي ما جاي خود را باز كرده اند و در شهري كه قصبه طيبه اش مي خواندند با اعتقادات فرزندان ما از كودكي بازي مي كنند و توهين به مقدسات را به آنها مي آموزند.

و نكته ديگري كه امسال متاسفانه در آموزش و پروش رخ داده بود و شايد برخي افراد هم متوجه اين جريان شده باشند مساله خلافت ابوبكر بعد از رسول خدا صلي الله عليه وآله است.

در پيك نوروزي كلاس پنجم ابتدايي امسال كه توسط آموزش و پرورش استان يزد تهيه شده بود جدولي را تهيه كرده بودند كه يكي از سوالات آن خليفه اول بعد از رسول خدا صلي الله عليه وآله بود.

در حالي كه از نظر شيعه، جناب ابوبكر اصلا به عنوان خليفه پيامبر قلمداد نشده بلكه غاصب خلافت معرفي مي گردد ولي متاسفانه با درج اين گونه سوالات در ذهن كودكان ما اينگونه وارد مي كنند كه ابوبكر خليفه اول است.

شايد برخي به اين مساله اشكال كنند كه شما چقدر سخت مي گيريد!؟ مگر نه اين است كه بين شيعه و سني وحدت وجود دارد و ما نبايد با مطرح كردن اينگونه موارد آتش اختلاف را شعله ور كنيم و ثانيا اين مطالب جزء كتاب هاي تاريخ آنهاست و نقل تاريخ هم كه اشكال ندارد!!

در جواب بايد گفت درست است كه بين شيعه و سني وحدت وجود دارد اما وحدت به معناي اين نيست كه اعتقادات آنها را هم بپذيريم و در ذهن فرزندانمان بگنجانيم بلكه وحدت به معناي احترام گذاشتن به اعتقادات طرفين و دوري كردن از توهين به همديگر است ثانيا درست است كه در تاريخ اينگونه اتفاق افتاد كه ابوبكر بعد از رسول خدا صلي الله عليه و آله در راس كار قرار گرفت اما همانگونه كه اشاره شد به معني پذيرفتن خلافت او از ناحيه شيعه نيست و با طرح اينگونه سوالات در پيك هاي نوروزي كودكان ما نبايد حتي اين مساله را در ذهن كودك وارد كرد كه از كودكي در ذهن او نقش نبندد.

اميدوارم آموزش و پرورش كه اميد همه پدران و مادران مسلمان است به گونه قدم بردارد كه آموزه هاي شيعه در جان و دل فرزندان ما با خون انها عجين شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
منتقد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 31 فروردین 1392 - 8:01 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باتشکر از اقای حسینی.
حرف شما درست ولی بدبختی ما از جای دیگری اب می خورد که همه می دانند.
فقط کسی جرات حرف زدن ندارد.
شماکه مصونیت دارید ومی توانید حرف بزنید کمی هم از خرافاتی بگویید که دست و پای مردم را گرفته.
خودم شنیدم که یکی از روحانیون می گفت:اگر کسی پول نداشته باشد واز جلوی مغازه ای رد شود و اه بکشد خداوند برایش در بهشت میوه های بهشتی قرار می دهد.
ایا این حرف را شما می پذیرید.
اگر کسی در جامعه فقیر است به این علت است که یک عده تا خرخره می خورندو بیت المال را مال شخصی خودمی دانند.و بیشتر ان ها هم مجیز گوی وضع موجود هستند وتاکسی حرف می زند همین اقایان سیر ,انگ منافق وبدخواه به ادم می زنند.

سعید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 1 اردیبهشت 1392 - 9:26 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای حسینی هجمه فرهنگی با جبهه گیری حل نمی شود باید کار فرهنگی کرد خصوصا شما روحانیون و نباید در منابر عوامانه حرف زد

حسن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 27 اردیبهشت 1392 - 1:21 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام شما نوشتيد براي بيست گرفتن ولي دروغ محض گفتيد به همين خاطر كسي به شما توجه نمي كند

You cannot copy content of this page