سنگ آهن بافق از مجموع 26 بازی در 10 بازی شکست خورد و 9 بازی را به نفع خود به پایان رساند و 7 بازی را مساوی کرد

دسته: ورزشی
بدون دیدگاه
شنبه - 31 فروردین 1392

به گزارش خبرنگار مهر، استان یزد تنها دو نماینده در عرصه فوتبال کشور در لیگ دسته یک کشور داشت که با سعی و کوشش فراوان و تغییرات اساسی در کادر فنی و ترکیب تیم موفق شد در این فصل سهمیه خود را حفظ کند و از سقوط به دسته دو نجات یابد.

گرچه هر دو نماینده استان در لیگ فوتبال در ابتدای راه با کری ‌خوانی های خود فوتبال دوستان یزدی را نسبت به صعود امیدوار کردند اما رفته رفته و با گذشت چند بازی مشخص شد که چندان هم چیزی در چنته ندارند و اگر امسال را در لیگ بمانند، کمی شانس آورده اند.

باشگاه سنگ آهن بافق که در ابتدای راه فیروز کریمی را با هدف صعود به لیگ برتر همراه داشت، پس از شکست های پی درپی و ضعف تیم و سقوط به رده های پایین جدول ناگزیر شد تا او را برکنار کند و پیروانی را جایگزین کرد تا سهمیه خود در لیگ را برای نخستین سال تیم‌داری حفظ کند.

تلاش های پیروانی و تغیرات اساسی در ترکیب تیم اما سنگ آهن را در جایگاه هفتم جدول نشاند. پیروانی، هشت بازیکن را از تیم جدا کرد اما آنگونه که خود در نظر داشت نتوانست بازیکنان مورد علاقه خود را در ترکیب تیم بگنجاند ولی با این وجود توانست از سقوط تیم جلوگیری کند و برای نخستین سال، تیمداری آهنی ها در بافق جایگاه هفتم جدول را برای آنها بگیرد تا در سال یا سال های آتی این جایگاه ارتقا پیدا کند.

سنگ آهن در آخرین بازی خود در مقابل استقلال اهواز به تساوي تن داد. اين تيم در دقيقه‌ي 11 بازي با گل سيد جمال موسوي از تيم استقلال، يك بر صفر عقب ماند ولي موفق شد بازي را در دقيقه 90 با گل هادی رکابی به تساوي بكشاند تا با يك امتياز اين بازي، جمع امتيازات خود را به 34 برساند و بدون تغيير در همان مكان هفتم جدول رده‌ بندي مسابقات را پايان دهد.

البته استقلال اهواز با این تساوی از خطر سقوط به دسته دو گریخت و در دسته یک ماندگار شد و تیم اتکای گلستان به دلیل گل زده کمتر به دسته دو سقوط کرد.

سنگ آهن بافق از مجموع 26 بازی در 10 بازی شکست خورد و 9 بازی را به نفع خود به پایان رساند.

این تیم اما در هفت دیدار به تساوی در مقابل حریف دست یافت.

تفاضل گل سنگ آهنی ها تنها به پنج گل رسید و در مجموع توانست 34 امتیاز را در این 26 دیدار در کارنامه خود ثبت کند.

گرچه برای سال اول تیمداری این جایگاه و امتیازات برای حفظ سهمیه استان مناسب است اما فوتبال دوستان یزدی به این امتیازات و جایگاه در جدول رده بندی راضی نیستند و توقع بیشتری دارند که البته به حق است چرا که با این امکانات باید به بیش از اینها دست یافت.

دیگر نماینده استان یزد اما با وجود فولادی بودن، چندان قدرتمند و فولادی عمل نکرد. باشگاه فولاد یزد که فصل گذشته را با علی اصغر کلانتری آغاز کرد با مهدی دینور زاده به پایان رساند.

فولاد یزد هم وضعیت مشابه سنگ آهن را داشت با این تفاوت که هدف فولاد یزد برای امسال صعود به لیگ نبود زيرا مدیرعامل باشگاه فولاد هم در ابتدای فصل بر این نکته تاکید داشت.

باشگاه فولاد یزد هم در ابتدای راه خوش درخشید اما به ناگهان دچار تزلزل شد و روی دور باخت افتاد تا آنجا که عسکر شاهی ناچار شد کلانتری را در بین دو نیمه برکنار کند و دینور زاده را به عنوان سرمربی تیم فولاد یزد معرفی کند.

هرچند که تا پیش از برکناری کلانتری، خود او چندبار استعفا داد اما عسکر شاهی با این دیدگاه که تیم فولاد از هم گسسته نشود با استعفای کلانتری مخالفت کرد.

تیم فولاد یزد که برای بقا در لیگ به امتیازات بیشتری نیاز داشت، هرچه به هفته های پایانی نزدیک می شد،حساسیت بازهی ها نیز برای شاگردان دینور زاده بیشتر بود زيرا این مربی هم قول حفظ سهمیه فولاد در لیگ دسته یک را به مدیرعامل باشگاه و فوتبال دوستان یزدی داده بود.

دینورزاده تمام تلاش خود را به کار بست و هرچه در چنته داشت رو کرد تا این سهمیه برای فولادی ها حفظ شود و موفق هم شد.

فولاد یزد اما در آخرین دیدار خود با استقلال اهواز برای بقا در لیگ به برد در برابر حریف خود نیاز داشت از سوی دیگر هم استقلالی‌ها برای صعود به لیگ برتر به برد در مقابل فولاد یزد احتیاج داشتند.

در دیگر بازی های گروه ب لیگ آزادگان، تیم مس رفسنجان در مقابل شهرداری بندرعباس بازی داشت که باید به نتیجه ای به غیر از پیروزی می رسید تا با سقوط به دسته دو جای ماندگاری فولاد در لیگ را باز کند.

در این دیدار، شاگردان مجید باقری ‌نیا در استقلال اهواز تا دقیقه 81 با یک گل، فولاد را شکست داده بودند و با توجه به تساوی شهرداری تبریز خود را در لیگ برتر می‌ دیدند که در همین دقیقه شاگردان دینور زاده به خود آمدند و با به دست گرفتن کنترل بازی دو گل را در دقایق 81 و 91 روانه دروازه استقلالی ها کردند.

فولاد یزد هم در 26 بازی خود در لیگ آزادگان، هشت برد، هفت تساوی و 11 باخت را در کارنامه دارد و با کسب 31 امتیاز توانست جایگاه دهم را برای خود حفظ کند.

شکست تیم استقلال اهواز و بقای در لیگ دسته یک برای فولادی ها گرچه شیرینی صعود به لیگ برتر را ندارد اما کمتر از آن هم نیست چراکه این تیم در آستانه سقوط بود و شاید با این سقوط، فولاد یزد، عطای تیمداری را به لقای آن می بخشید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page