مدیرعامل سنگ آهن مرکزی و فرمانداربافق درنشست خبری مشترک(بخش اول)

دسته: اقتصادی , عمومی
۴ دیدگاه
یکشنبه - 15 اردیبهشت 1392

مدیرعامل شرکت  سنگ آهن مرکزی و فرمانداربافق در نشست خبری مشترکی به سوالات مختلف خبرنگاران  در خصوص برخی مسایل شهرستان و شرکت سنگ آهن پاسخ دادند.

IMG_12000002709

فرمانداربافق در خصوص گمرک بافق عنوان داشت: مجوزهای لازم صادر و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نیز کلیه امکانات را آماده نموده و مشکل اجرایی نیز بین خود گمرکی ها بود که رفع شد و مشکل خاصی نداریم و انشاا…ظرف یک تا 2 ماه آینده شاهد شروع فعالیت  این مجموعه هستیم.

مهدی دهقان خاوری با بیان این نکته که مشکل اصلی مربوط به بعد از شروع فعالیت گمرک است، افزود: این گمرک یک مشتری خوب و عمده بنام سنگ آهن مرکزی دارد ولیکن بافقی ها باید همت نموده و بطور تخصصی در زمینه واردات و صادرات وارد عرصه فعالیت شوند و این نیاز به کار بیشتری دارد.

وی توصیه کرد: تحصیل کردهای اقتصاد و مدیریت های بازرگانی برای دریافت کارت (بازرگانی) اقدام  نمایند و  فرمانداری نیز حمایت های لازم را خواهد داشت.

وی با اشاره به فراگیر شدن فعالیت های تجاری مجازی و اینترنتی در دنیا، اضافه کرد: این مطلب قبلا نیز در جمع دوستان اصناف و بازاریان مطرح شد و امیدوارم با   انجام این مهم در آینده به قطبی در بخش تجهیزات معدنی تبدیل شویم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق نیز با اشاره به افق فعالیت این گمرک خاطرنشان کرد: برای تعامل و همکاری با گمرک بافق طی هماهنگی های انجام شده سوله ای برای اینکار اختصاص یافت تا تامین برخی کالاهای خارجی و صادرات شرکت از این گمرک انجام شود.

فرمانداربافق در خصوص طرح فولادبافق نیز با اشاره به این نکته که این طرح شامل 3 بخش؛ نورد، فولاد و گندله است، گفت: بخش نورد این مجموعه تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد و قرارداداحیای این مجموعه نیز در حال انعقاد است و با حرکت خوب سنگ آهن مرکزی در رفع مشکل سند این مجموعه و سایر همکاری ها، امیدواریم با توانمندیهای ابویی این موضوع مرتفع گردد.

وی در خصوص مشکل آب این طرح، خاطرنشان کرد: میزان 150 لیتر در ثانیه به این طرح اختصاص یافت و مشکل شوری نیز حل گردید.

فرمانداربافق در زمینه مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی در پروژه 5 کیلومتر ابتدایی بزرگره بافق_یزد نیز به نقش زیرساخت ها از جمله جاده در جذب سرمایه گذار در شهرستان اشاره کرد و گفت: این شرکت در اقدامی شایسته همکاری خوبی ارائه نموده و از نظر اجرایی  نیز فعالیت مطلوبی داشته و پروژه با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی یادآورشد: این بخش از جاده بدلیل مشکل باتلاق و آب شور و سایر مشکلات از سخت ترین بخش های این بزرگراه است.

دهقان خاوری، در خصوص برنامه هایی برای راه آهن بافق با توجه به موقعیت چندراه ریلی شهرستان نیز گفت: در زمینه فعالیت فیزیکی برنامه هایی برای بازسازی و ساختمان سازی ایستگاه ها داریم و در زمینه مسافری نیز طی رایزنی و نامه نگاری های انجام شده، استقرار خط اختصاصی مسافری از یزد به بافق و بهاباد را درخواست کردیم تا قطارهای اتوبوسی ریل باکس در این مسیر مستقر گردند.

وی در زمینه ترمینال اتوبوس های مسافری بافق نیز گفت: در برنامه های شهری یزد ایجاد ترمینال مسافری بعد از میدان شهیدآقابابایی و صدا و سیما برای شهرهای بافق و بهاباد و خاتم و برخی شهرهای کشور بطور جامع در این مکان دیده شده و در صورت تحقق بطور حتم سرویس های عمومی و خط واحد در این محل دایر می شود.

وی با ابراز تاسف از وضعیت فعلی، یادآورشد: در کوتاه مدت نیز چند نقطه مکان یابی گردیده و بدنبال این موضوع هستیم.

 2درصدعوارض سنگ آهن تا اسنفدماه91 دریافت شده است

فرمانداربافق در زمینه مباحث مطرح شده در خصوص قطع 2 درصد عوارض دریافتی شهرستان از شرکت سنگ آهن، عنوان کرد: این عوارض در سال گذشته تا اسفندماه پرداخت گردیده و در ابتدای سال نیز با توجه این نکته که این عوارض به فروش سنگ آهن اختصاص می یابد و هنوز فروش فروردین تحقق نیافته است نمی توانیم ابراز نظری نماییم.

مهدی دهقان خاوری تصریح کرد: از سال 90 مصوبه ای تصویب شد که 15 درصد فروش کلیه معادن اعم از دولتی و خصوصی باید از سوی دولت دریافت و به حساب شهرستان واریز گردد.

وی یادآورشد: کلیه معادن از جمله معادن سنگ تزینی و غیره نیز شامل این مصوبه است.

فرمانداربافق، در خصوص دریافت عوارض ارزش افزوده بیمه های شهرستان، بیان داشت: دربحث مالیات و ارزش افزوده با شهیدزاه رئیس مالیات شهرستان در خصوص مسایل حقوقی این مطلب مشورت های حقوقی را نمودیم.

وی اضافه کرد: همچنین نامه 4 امضائه با امضای بنده، امام جمعه، نماینده بافق در مجلس و  رئیس شورای شهر یا شهرستان بزودی در این زمینه ارسال می گردد و اواسط هفته نشستی با عسکری معاون اقتصاد  در خصوص کاشی زمرد و این نکته داریم.

فرمانداربافق ادامه داد: در مباحث ارزش افزوده نامه ای به وزیر ارسال و توضیح داده شده که برخی شرکت ها فعالیت های کاریشان در این محدوده و ارزش افزوده شان را در تهران و سایر مکانها پرداخت می کنند و شخص وزیر نامه ای در این خصوص به اداره دارایی استان ارسال نموده و خواستار اعلام اسامی این شرکت ها شده است.

……………..

جوابهای مدیر عامل شرکت سنگ آهن به پرسش خبرنگاران بافق فردا در پست های بعدی درج خواهد شد


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 - 11:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای فرماندار انشاالله در سال جاری شاهد عملگرایی شما در تمام زمینه هایی که مطرح کردید، باشیم.

عباس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 - 11:52 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بازهم خدا پدرشان را بیامرزند که پاسخگو هستند هر چند در برخی مواقع آنجوری که گفته اند اتفاق رخ نمی دهد

روح الله این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 - 9:56 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

انشالله مسولین دست در دست هم دهند و به این شهر و مردم برسند
انشالله

شهید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 - 10:33 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

فرماندار عزیزودلسوزخداخیرتان بدهدان شااالله دراین سال شاهدپیشرفت شهرمان باشیم راستی انومالی شمالی چه شد

You cannot copy content of this page