وارثان شهدا صاحبان صبر و بصیرتند

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 24 اسفند 1390
یادواره شهدای فصل زمستان بافق
استاد حوزه علمیه قم:
وارثان شهدا صاحبان صبر و بصیرتند
 حجت‌الاسلام محمدعلی فرشاد  در مراسم یادواره شهدای فصل زمستان بافق با تحلیل آیات قرآن کریم در زمینه ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره امام شهدا اظهار داشت: زندگی شهادت گونه‌ای که شهیدان انقلاب انتخاب کردند همه از اثرات و نتایج انس با قرآن و تدبر در آن بوده است.
وی با اشاره به ارتباط معنوی شهدا با قرآن یادآور شد: بزرگترین افتخار برای خانواده‌های معظم شهدا این است که فرزندانشان در سایه توجه به قران و پیروی از دستورات این کتاب الهی به بالاترین مرتبه و عظمت دست پیدا کرده‌اند و بزرگترین پاداش آنان قرب الهی است.
فرشاد با بیان اینکه فضائل شهدا را نمی‌توان با هر زبانی وصف کرد تصریح کرد: روسفیدی و رستگاری و عاقبت بخیری شهدا همه در گرو عمل به قرآن است که امروز این موضوع باید سرمشق ما در جامعه باشد.
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حیات جاودانه شهدا نزد پروردگار خاطرنشان کرد: خداوند در قبال این کار بزرگ شهدا خود را جانشین شهدا دانسته است که جای بسی تامل و تدبر دارد.
وی با اشاره به وظایف وارثان شهدا بیان کرد: امروز جامعه و مملکت اسلامی ما نیاز به خدمت دارد و مسئولان هر چه دارند از برکت خون شهدا دارند و مدیون شهدا هستند.
فرشاد همچنین با اشاره به آیات قرآن مجید در مورد ویژگی‌های ادامه دهندگان راه شهدا افزود: نخستین وظیفه‌ای که در زمینه ادامه راه شهدا باید مورد توجه قرار بگیرد، صبر در برابر مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها و ثبات قدم در کارهاست.
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر بصیرت شهدا در همه امور یادآور شد: هوشیاری و بیداری مردم در زمینه فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام و نظام ضروری بوده و جزو مواردی است که باعث ناکامی دشمنان اسلام است.
وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را ستود و گفت: با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای داخلی و خارجی دشمنان اسلام، مردم ثابت کردند که برای اسلام و رهبری خود تا پای جان ایستاده‌اند و این موضوع همان پیروی محض از شهدا و امام شهداست.
فرشاد در ادامه با اشاره به ولایت‌مداری شهدا بیان کرد: آنچه در دوران دفاع مقدس جوانان را به دفاع از کشور خود فرا خواند همین ولایت‌مداری و ارتباط معنوی با ولی‌فقیه زمان خود بود که امروز نیز این موضوع باید سرلوحه همگان قرار گیرد.
وی تقوی الهی و پرهیز از گناه را از دیگر خصوصیات وارثان شهدا عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم به فضایلی که شهدا به آن رسیدند دست پیدا کنیم باید تقوای الهی پیشه کنیم و با این اصل در زندگی به درجات رفیع قرب الهی برسیم.
فرشاد همه مومنان را به تفکر و تدبر در قرآن دعوت کرد و افزود: بزرگترین مسئولیتی که از سوی پروردگار برای ما انسان‌ها تاکید شده است، همین انس با قرآن و عمل به آن است و این اصلی است که شهدا همواره در مراحل زندگی خود به آن توجه داشته‌اند.
شهرستان بافق 245 شهید تقدیم انقلاب کرده است که 92 شهید بزرگوار این خطه مربوط به فصل زمستان هستند.
بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان با برگزاری یادواره‌هایی در گرامیداشت شهدا در فصول سال همواره برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدای والا مقام تلاش کرده است.
در آخرین روزهای زمستان سال جاری نیز که همه مردم بهار را به انتظار می‌نشینند مسئولان امر با برپایی مجلسی باشکوه در آستان مقدس امام‌زاده عبدالله بافق یاد و خاطره شهدای فصل زمستان را گرامی داشتند
علی عبدالهی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page