چه کسانی برای ریاست جمهوری تا به حال ثبت نام کردند

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 17 اردیبهشت 1392

 

ثبت نام اولین چهره شاخص انتخابات
صادق واعظ زاده با حضور در وزارت کشور نام خود را برای شرکت در رقابت یازدهمیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرد.

واعظ زاده متولد 1338 از  مشهد و استاد گروه قدرت دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او در دولت اول محمود احمدی‌نژاد اولین معاون علمی رییس جمهور ایران، دبیر شورای عالی آموزش، پژوهش و فناوری و رییس بنیاد ملی نخبگان بود. وی هم اکنون رئیس شورای عالی مرکز الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت است.

بیشتر شعارها و سخنرانی های این کاندیدای ریاست جمهوری حول محور الگوی اسلامی بوده و رفع تبغیض بوده به منظور زمینه‌سازی برای تولید باید تبعیض و در سخنرانی هایش بر این موارد تاکید داشته است:« باید فساد و بی عدالتی را از پیش رو برداریم والبته با سر و صدا و دزد دزد کردن نمی توان جلوی فساد را گرفت.اگر من انگیزه دارم که به عرصه رقابت انتخاباتی وارد شوم این است که می‌خواهم ورق را برگردانم، باید کاری کنیم؛ بر اساس روش‌های اسلامی و اصول اسلامی.»

گزینه اول پایداری ها ثبت نام کرد
کامران باقری لنکرانی هم با حضور در وزرات کشور نام خود را در رقابت های ریاست جمهوری یازدهم ثبت کرد.

آیت‌الله رجبی قائم مقام موسسه امام خمینی،‌ پرویز داوودی معاون اول دولت نهم، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی، حجت‌الاسلام نبویان،‌ علی اصغر زارعی، محمد سلیمانی و روح‌الله حسینیان، قاضی زاده، میرکاظمی، سیم‌فروش،‌ حافظی،‌ محصولی و جراره، لنکرانی را در این حضور همراهی کردند.

لنکرانی که گزینه جبهه پایداری در این انتخابات است،حضور خود در عرصه انتخابات را حضور فردی ندانست و با تأکید به حضور گفتمان در انتخابات، اعتقاد دارد: در انتخابات مهم است که افراد را از نظر گفتمانی نقد کنیم، نقد گفتمان ها با اخلاق اسلامی منافات ندارد اتفاقاً عدم شفافیت با اخلاق اسلامی منافات دارد.

سعیدی کیا هم ثبت نام کرد
محمد سعیدی کیا وزیر سابق احمدی نژاد در اولین روز ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای نام نویسی در این انتخابات وارد وزارت کشور شد.

محمد سعیدی کیا متولد ۱۳۲۵ از اصفهان، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشتهٔ راه و ساختمان از دانشگاه امیر کبیر تهران است.وی که در سال 84 توسط احمدی نژاد برای تصدی ‬وزارت مسکن و شهرسازی انتخاب شد؛پیش از آن نیز ‬وزیر راه و ترابری دولت موسوی و هاشمی از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ بوده‌است. همچنین ‬سعیدی کیا وزارت جهادسازندگی دولت خاتمی را از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ نیز در کارنامه خود دارد.

سعید‌ی‌کیا در اولین نشست خبری خود که بطور رسمی اعلام کاندیداتوری کرد، آرامش و انسجام ملی، همکاری جهانی در دولت انقلاب اسلامی را شعار انتخاباتی خود عنوان کرده بود.

حسن روحانی با شعار دولت تدبیر و امید آمد
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، دقایقی پیش با حضور در وزارت کشور، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، ثبت‌نام کرد. روحانی را سیدرضا اکرمی، علی یونسی، نعمت زاده رئیس ستاد، ترکان قائم مقام ستاد انتخاباتی وی همراهی می کردند.

کواکبیان اولین کاندیدای حزبی
مصطفی کواکبیان کاندیدای حزبی جریان اصلاحات با حضور در فرمانداری تهران برای حضور در یازدهمین رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی دبیرکل حزب مردم سالاری و دبیرکل جبهه اصلاح طلبان است که به عنوان گزینه این تشکل های سیاسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده است . به گفته خود کواکبیان تنها کاندیدای حزبی این انتخابات است.

کواکبیان دولت اخلاق را شعار انتخاباتی عنوان و در این مورد گفته است: واژه اخلاق مخفف پنج برنامه اصلی ما شامل الف؛ اقتصاد پیشرفته، خ؛ خدمت بی شائبه، ل؛ لغو تحریمهای بین المللی، الف؛ اصلاحات همه جانبه و ق؛ قانونمداری مقتدرانه است.

این کاندیدای ریاست جمهوری بیش از این بیان داشته است که در صورت کاندیداتوری خاتمی و هاشمی از انتخابات کناره گیری می کند . اما در عین حال کواکبیان بارها تاکید کرده است که خاتمی و هاشمی نمی آیند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page