هلال احمرتجسّم و نماد امداد و کمک

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 24 اردیبهشت 1392

انسان ها همیشه در امنیت، آسایش و آرامش نیستند و گاه حوادث طبیعی و غیرطبیعی، این آرامش را به هم می زند. در این زمان، ندای یاری طلبیِ حادثه دیدگان به گوش می رسد و انسان هایی آموزش دیده، صبور و نیکوکار، فقط برای رضای حضرت حق به کمک آنها می شتابند و دردهاشان را تسکین می بخشند. آری، سخن از تجسّم و نماد امداد و کمک، یعنی «جمعیت جهانی صلیب سرخ( هلال احمر) » است؛ نهادی که بدون چشم داشت مادّی، به یاری محرومان می شتابد و از ایشان دلجویی می کند.

همه ساله 18 اردیبهشت را در سراسر دنیا روز جهانی صلیب سرخ می نامند

 در قرن نوزدهم میلادی،در چنین روزی  جنگ خونینی بین ایتالیا و فرانسه از یک سو، و اتریش از سوی دیگر درگرفت. در آن زمان، تاجری سوئیسی به نام «ژان هانری دونان» با سرمایه شخصی خود به مداوای پنج هزار مجروح این نبرد پرداخت و بعدها در سال 1862، در خاطرات خود از این جنگ، پیشنهادهایی انسان دوستانه را مطرح ساخت؛ پیشنهادهایی برای کمک به آسیب دیدگان جنگی، بدون در نظر گرفتن اولویت های سیاسی، عقیدتی واین خود سر آغازی شد برای تشکیل سازمانی جهان شمول برای انجام فعالیت های بشر دوستانه و به همین منظور سازمانی بر پایه هفت اصل اساسی 1. خدمات بشردوستانه؛ 2. استقلال؛ 3. بی غرضی و عدم تبعیض در ارائه خدمات، بدون توجه به نژاد، رنگ و طبقه؛ 4. خدمت داوطلبانه، خیریّه و بلاعوض؛ 5. بی طرفی؛ 6. وحدت و انحصار در همه جا؛ 7. جهانی بودن این جمعیت و خدمات آن (جهان شمولی).شکل گرفت در این میان خدمت داوطلبانه، به عنوان هدف و انگیزه اصلی تشکیل نهضت های بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر مطرح بوده است. این خدمت بدان معناست که این جمعیت ها، به عنوان پُلی میان توانمندان و نیازمندان ایفای نقش نموده، با سازماندهی و برنامه ریزی نیروهای داوطلب، و جمع آوری کمک ها و هدایای نیکوکاران، در زمان نیازِ آسیب دیدگان، به یاری آنها می شتابند.

به همین مناسبت بر خود لازم می دانیم تا این هفته را به ریاست محترم جمعیت هلال احمر بافق و تمام کارکنان و اعضای داوطلب این مجموعه که همگی از  دوستان بسیار خوب ما هستند و با دل های مهربان و بدون هیچ چشم داشتی در این عرصه تلاش میکنند و فرهنگ نوع دوستی واحترام به ارزشهای انسانی را در بین جوانان ترویج می دهند تبریک بگوییم.

هیات تحریریه بافق فردا


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
reza این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1392 - 7:00 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باسلام وادب و احترام خدمت خوانندگان گرامی
برخود لازم میدانیم از همه عزیزان که انصافا به جمعیت هلال احمر، این موسسه خیریه لطف داشته ودارند کمال تقدیر تشکر خودرابه عمل آورده واگر جمعیت دربین مردم جایگاهی پیدا نموده است بعداز لطف الهی ، همه ان را مرهون حمایت های شما عزیزان، دوستان،،مدیران دلسوز شهرمان میدانیم که بامثبت اندیشی همواره یاری رسانمان بوده و هستید وگرنه بااین نیروی اندک هیچ گاه موفقیتی کسب ننموده بودیم اینها همگی خدمات داوطلبانه مردم فهیممان است که جای قدردانی و تشکر ویژه دارد.
ازسایت بافق فردا نیز بدلیل حمایت واطلاعات رسانی سپاسگذار یم.موفق باشید.

ماشاالله شمس الدینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1392 - 9:57 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
من هم هفته هلال احمر را به تمامی امدادگران گمنام تبریک عرض مینمایم

You cannot copy content of this page