اعتراض مردم بافق به مسكن مهر/ مسكني كه به درد اقشار كم درآمد نخورد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 25 اردیبهشت 1392

مهر گزارش مي‌دهد/
اعتراض مردم بافق به مسكن مهر/ مسكني كه به درد اقشار كم درآمد نخورد
بافق – خبرگزاري مهر: با فرا رسيدن زمان تحويل واحدهاي مسكن مهر در شهرستان بافق، انتقاد و اعتراض مردم به نحوه واگذاري‌ و قيمت‌گذاري‌ها شدت گرفته تا جايي كه امروز عده‌اي از متقاضيان مسكن مهر نارضايتي خود را از اين موضوع اعلام كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از سالها انتظار، مدیرعامل مسکن مهر بافق با تماس تلفنی به برخی از اعضا، از تحویل واحدهای مسکن به آنان اطلاع داده و خواستار مراجعه به دفتر تعاونی و تحویل واحدها به آنها شد.

اين تماس تلفني، خرسندي مردم را به دنبال داشت اما این خوشحالی دیری نپايید و تبدیل به اعتراض و گردهمايي آنها در مقابل فرمانداري شد.

هنگامي كه متقاضيان مسكن مهر به دفتر تعاوني مسكن مهر مراجعه كردند، به آنان گفته شد مبلغ 9 میلیون دیگر باید برای تحویل واحدها پرداخت كنند.

چند نفر از اعضای تعونی مسکن مهر بافق که از این موضوع گلایه دارند در گفتگویی با خبرنگار مهر، اعتراض خود را نسبت به بی توجهی و عدم توانایی مسئولان در اداره ساخت و ساز مسکن مهر بافق اعلام كردند.

بیگی، یکی از اعضا گفت: چندی پیش اعلام کردند که قرار است بلوک های یک و دو را تحویل دهند اما حالا زنگ زدند که 9 میلیون تومان به حساب واریز کنید، چهار ميليون نقد و پنج ميليون نيز چك بايد پرداخت كنيم تا واحدها را تحويل بگيريم.

وی تصریح کرد: “به خدا ما صبرمان تمام شده و کسانی كه واحدهاي خود را با پارکینگ تحويل گرفتند، 15میلیون پرداخت كردند اما ما اكنون بدون پاركينگ بايد 20 ميليون پرداخت كنيم.

مسكن مهر براي اقشار كم درآمد بود اما درخواستها براي واريزهاي جديد چيز ديگري مي‌گويد

بیگی افزود: ما بیش از این پول نداریم، مسكن مهر براي اقشار كم درآمد بود، اما با اين وجود اجازه هم نمي دهيم واحدهای ما را به افراد دیگری واگذار کنند.

وي عنوان كرد: ما بي درآمد نيستيم، اما شرايط زندگي و تورم توان پس انداز به ما نداده كه در عرض يك سال بتوانيم چهار ميليون پس انداز كنيم كه اكنون بخواهيم چهار ميليون نقدا پرداخت كنيم.

در پی این اعتراض، اعضا به دفتر فرماندار رفته و نشستی کوتاه با وی داشتند.

یک از اعضا در رابطه با این نشست گفت: جلسه ای با فرماندار هم برگزار شد که فرماندار گفت باید با فتاحی مدیرعامل مسکن مهر بافق، امام جمعه و نوری رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی جلسه ای برگزار شود و با هم تصمیم خواهند گرفت.

صاحبان این واحدها اعتقاد دارند که 9میلیون، پول واقعا زوری است که باید بدهند.

یکی دیگر از اعضا گفت: از سال 87 تا الان 15 میلیون پول نقد دادیم به امید یک واحد مسکن مهر ولی تاکنون هنوز تحویل ندادند و تماس گرفتند که 9میلیون نقد به حساب بريزيد بعد واحد را تحویل بگیرید.

پيشرفت واحدها قابل قبول نبوده است

وی خاطرنشان کرد: اين واحدها تاكنون پيشرفت قابل قبولي هم نداشته اند و مصالح در محل حيف و ميل مي‌شود و كار انجام شده مورد رضايت نيست.

این عضو تصریح کرد: واحدی هم که قرار است تحویل دهند، اصلا مناسب نیست، پنجره های غير استاندارد، بدون آب و برق و با مشكلات بسيار مي‌خواهند اين واحدها را تحويل دهند.

وي افزود: تاکنون دوبار فاکتور فاضلاب برای ما آوردند ما بضاعت پرداخت نداريم، اگر مي‌دانستيم اين مسكن به درد قشر كم درآمد نمي‌خورد، اصلا ثبت نام نمي كرديم.

وي ادامه داد: اكنون هم با اين همه اميدواري كه با خانواده هاي خود داده ايم، چگونه كناره گيري كنيم،‌ از طرفي، توان پرداخت 9 ميليون ديگر را نداريم.

عضو دیگری گفت: قرار بود 3.5 میلیون اولی که برای فاضلاب بگیرند، دیگر پولی نگیرند و قول هم دادند اگر اضافه شد تا حد 500 هزار تا يك میلون تومان اضافه شود، اما نشد.

وي افزود: اين واحدها آسانسور هم ندارد در حالي كه پول آن را از مالكان دريافت كردند.

يكي دیگر از اعضا نيز به خبرنگار مهر گفت: پولي كه از سال 87 دايم با سودش برگردانند، واحدها را نمی خواهیم زيرا مدیریت کافی برای این پروژه وجود ندارد.

به عقیده برخی از پیمانکاران که به تازگي در مسکن مهر فعالیت دارند، بی برنامگی و عدم نظارت کافی بر اجرای پروژه باعث بروز این مشکل شده است.

پول آسانسور گرفتند اما ساختمان آسانسور ندارد

فتاحی، مدیرعامل مسکن مهر بافق نیز با رد همه این ادعاها در تماس تلفنی خبرنگار مهر گفت: مبلغ اعلام شده براي واریز هزینه‌هایی چون آسانسور، فاضلاب و کار ایی است که تاکنون برای آماده سازی انجام شده است.

وی تصریح کرد: تورم مهمترین عامل افزایش قیمت مسکن مهر بافق است و كارهايي که اكنون انجام شده، چندین برابر نسبت به سالهای گذشته تفاوت قیمت دارد و قیمت دستمزدها نیز چند برابر شده است.

فتاحی عدم همکاری بانک مسکن در پرداخت بدهی و وام مورد نظررا در افرایش قیمت مسکن مهر بافق نیز مهم عنوان کرد و گفت: از مبلغ 600 میلیون بدهی بانک مسکن به شرکت تعاونی مسکن مهر بافق، تا امروز فقط 160 میلیون پرداخت شده است.

مدیرعامل مسکن مهر بافق، افزایش وام مسکن را در شهرستان از 25 میلیون به 30 میلیون تومان را بهترین راه حل برای رفع این مشکل دانست.

وی گفت: در حال حاضر 28 واحد در قالب دو بلوک آماده تحویل است و در صورتی که این 9میلیون از طرف اعضا پرداخت شود، این واحدها هم تحویل داده می شود.

شرکت تعاونی مسکن مهر بافق از سال 88 آغاز به کار کرده و 256 عضو نیز دارد. این شرکت تعاونی هنوز نتوانسته واحدی را تحویل اعضا دهد.

اعضاي مسکن مهر بافق بارها با از نحوه اجرا و روند پيشرفت پروژه مسکن مهر بافق گلايه داشته اند.

پیمانکار مسکن مهر بافق نیز توسط فرماندار وقت نیز تهدید به خلع ید شده بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۲
برچسب ها:

You cannot copy content of this page