آب در خونه تلخه(روایت یک گزارش شبه واقعی)

دسته: عمومی
۳ دیدگاه
دوشنبه - 30 اردیبهشت 1392

سلام بر مردم همواره در صحنه بافق.(ببخشید بافق نه ایران زمین)

قراره امروز به شهر بافق بیایم و گزارشی را در مورد شهر بافق تهیه کنیم . برای همین به اولین مکانی که دوستان معرفی کردن یعنی معدن میریم تا با مردم این شهر مصاحبه ای داشته باشیم.

گزارشگر: سلام . میخواستم نظرتون را را جع به شهر بافق، وضعیت اشتغال و امکانات  رفاهی بدونم؟

مصاحبه شونده(بالهجه زیبای کرمانی ) سلام . شهر بافق یه شهر که تا دلتون بخواد معدن داره . همش پول تو این معدن ها روانه خزانه دولت میکنند. کارهم زیاد هست . اینجا ما ابتدا یکی از اقوام که قبلا اینجا ساکن بود مارا آورد اینجا بعد دیگه کم کم همه اومدن اینجا.  شهر خودمون را دارن خالی از سکنه میکنن(با خنده)!!! البته برخی ها هم به واسطه کارهای شرکتی اومدن و بعد اینجا ماندگار شدن. امکانات هم تا دلتون بخواد کم داره تا دلتون بخواد . البته من این را از زبان تمام ساکنین این شهر میگم اگه این پول های حاصل از معدن را در هرشهر ی خرج کنید اونشهر میشه بهشت ایران.

گزارشگر: یعنی پول های معدن خرج بافق نمیشه؟

مصاحبه شونده: کارشناس مسایل هزینه ای هم نیستم  نمیتونم نظر دقیقی بدم. به مسولین هم احترام بسیار میگزارم. بنده کارم را دوست دارم .

گزارشگر: ممنون بسیار سپاسگزارم.

 سراغ نفر بعدی میریم تا باهاشون  مصاحبه کنیم .

گزارشگر: سلام . میخواستم نظرتون را را جع به شهر بافق، وضعیت اشتغال و امکانات  رفاهی بدونم؟

مصاحبه شونده:(با لهجه زیبای شمالی) سلام. بنده میتونم بگم کاش این همه معدن تو شمال بود اونوقت شمال را میشد تبدیل کرد به بهشت ایران زمین. اینجا فقط پول هست و پول و پول. امکاناتش در حد درآمد حاصله از معدن  نیست . ما تازه به اینجا آمدیم و اصلا هم به تمام نقاط شهر آشنا نیستم. اشتغالش هم بد نیست من خیلی از هم استانی های خودم را می بینم که اینجا کار میکنن واسه همین احساس تنهایی نمی کنم. فقط امکانات رفاهی کمی کاررا سخت میکنه. که چاره ای نداریم تا با مسایل کنار بیایم .

گزارشگر: حرف آخرتون

مصاحبه شونده: بنده هم بسیار سپاسگزار م و از همین جا و از همین دوربین میخوام که  برای آبادانی شهر دعا کنید. مردم فقط دعا کنند.

گزارشگر: مسولین محترم هم حتما دعا می کنند . ممنون از شما.

  میریم تا مصاحبه بعدی را انجام بدیم. هر جا رفتیم تا یه نفر بافق پیدا کنیم ندیدیم. از همه شهر و همه قشری دیدیم الا یک نفر بافقی . شاید ما اومدیم قسمت هایی که بافقی ها کمتر هستن اونجا!!!!! بریم تا بااون آقایی که کنار ایستادن  مصاحبه کنیم.

  گزارشگر: سلام . میخواستم نظرتون را را جع به شهر بافق، وضعیت اشتغال و امکانات  رفاهی بدونم؟

مصاحبه شونده: ( با لهجه گرم و دلنشین  بافقی ) سلام علیکم. به شهر بافق، شهر معادن ایران  خوش آمدید.اینجا جوانان بافقی بیکارهستن. برین ببینین توی اداره کار چند نفر جویای کار ثبت نام کردن ، اصلا تو این اسم نویسی ها چند نفر بیکار  دارای  مدرک تحصیلی و تخصص فردی  مورد نیاز معدن اسم نوشتن .اینجا شهر مهمان نوازان هست که از همه شهر و دیاری در آن ساکنند.اینجا در نگاه مردم بافق شهر بیکاران هست. در مورد امکانات و  اشتغال مردم بافق  باید بکویم

  خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است                                                                            کارم از گریه گذشت من به آن میخندم.

و از همین جا از تمام مسولین شهر که دست اندر کارایجاد اشتغال برای جوانان بافقی هستن کمال تشکر را دارم علی الخصوص مهندس عسکری مدیر عامل محترم و کارآمد و بومی معدن ، که قصد دارن بیکاری قشرجوانان بافقی را به پایین ترین حد ممکن برسانند. ان شاالله بتونن با حمایت مردم تاثیر گذار باشن . چون مردم در حمایت از  ایشون زحمات بسیاری را کشیدن وهمواره به یادشان هستن و همواره حامی، مدیر بومی و کاربلدی مثل ایشان بوده اند. و همچنین ایشون نیز برای آنها  زحمت های بسیاری کشیدن که تنها عده ای دارای ارتباط نزدیک با ایشان دارند و از نزدیک در جریان کارهای ایشان هستن می توانند عنایات ویژه  و خوبی های ایشان را درک کنند. پس از همین جا از مردم مهربان و همیشه در صحنه و متعصب بافق خواهشمندم   حمایت خود را از مدیر بومی همواره  ادامه دهندحال طرف هر که میخواهد باشد.

گزارشگر: برایتان آرزو میکنم در رویاهایتان شهری آباد، دارای امکانات متناسب با درآمد حاصل از معدن و مردمی شاغل داشته باشید.

نتیجه این گزارش:

بافق شهردرآمد زایی با ارزش افزوده بسیار بالا برای خزانه دولت  است که امکانات متنایب با درآمد حاصل از معدن شهر و  در شان مردم   شهر نداره. اینجا ضرب المثل جالبی دارن که میگن ” آب در خونه تلخِ ”    که من نویسندهِ این گزارش ، هم نفهمیدم چرا میگن. اینجا تنوع فرهنگی و قومی بسیار هست که همگی به خاطر اشتغال در بافق، ساکن شهر شدن که البته  همشون هم به خاطر نبود متخصص در بافق سر کار نیومدن. این قدر هم از گوشه و کنار اومدن توی بافق دارن کار میکنن که میشه اسم شهر را ایران زمین گذاشت. البته اونها مهمون نواز هستن و کسانی که داماد بافق شده باشند را بافقی محسوب می کنند و از حضورشون  همه جا استقبال می کنن و از خودشون می دانند. . ازمدیر عامل بافقی که، برای بافق کار بکنه حمایت میکنن و دوستش دارن. واز زحمات مهندس عسکری کمال تشکر را دارن . اما جوان های بومی بسیار بیکار داره که بیکار بیکار هستن و کار ندارن اما سر  سفره هایی بزرگ شدن که عشق به سید علی خامنه ای (روحی فداه) را با گوشت و پوستشون آمیخته کرده  و همواره دررکاب رهبری موندن و همواره ذکر لبشان این است : ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

ای مولای ما ای صاحب الزمان

ما سربازان تواییم و در رکاب نائب  تو رهبر فرزانه انقلاب  می مانیم

ای مولای ما ای صاحب الزمان

صاحب این مملکت تویی

حجت فتاحی بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
Aliwiki این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 6:49 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بابا دمت گرم اینو که همه میدونن…

soheil این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 - 11:47 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

چى شده اقاى فتاحى يه بار ميكي سكوت كنيم و بكذاريم مسيولان كارشون رو انجام بدن يه بارم اينجوري ميخواي حالكيري كني چى شده نکنه حالت رو گرفتن.

حجت این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1392 - 7:55 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام دوست خوبم، کسی اینجا حال کسی را به خاطر حرف درست و صحیح نگرفته. تازه بنده گفتم از مدیر عامل بومی حمایت کنیم نگفتم سکوت کنید. گاهی وقت ها باید فهمید که نقد منصفانه یه نوع حمایت هستش. حمایت کردن همواره به معنای تایید کردن تمامی اعمال افراد نیست.نمی دونم چرا برخی ها مسایل را یک طرفه نگاه می کنن؟
به هر حال من وقتی تو شهر بافق این همه معدن می بینم و در گوشه گوشه محله های این شهر جوان های بافقی زیادی را بیکار و ناامید از داشتن شغل می بینم، به حال این شهر تاسف می خورم.
من همواره میگم که باید از مدیر بومی حمایت کرد البته هیچ انسانی را جایز الخطا نمیدونم.
به نظر بنده آقای عسکری میدونن مردم خیلی چیزها خوب می فهمن وخیلی هم خوشحال می شوند بدونن مردم ازشون چی می خوان ؟ چه توقعی از شون دارن و راجع به عملکرد ایشون توی کوچه و خیابون چی میگن؟ امید واریم مدیر عامل معدن تو دولت بعدی هم یه فرد بومی باشه.
به هر حال آقای عسکری مدیر عامل فعلی سنگ آهن از نقد های دقیق و منصفانه مردم خوششون می آید و آدم نقد پذیری هستن. براشون آرزوی موفقیت و سربلندی می کنیم. امیدواریم مردم همیشه در صحنه بافق از عملکردشون رضایت داشته باشن.
دوستدار سربلندی بافق
حجت فتاحی

You cannot copy content of this page