احراز صلاحیت ۲هزارو ۹۷۶نفر دراستان یزد قطعی شد

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 31 اردیبهشت 1392

 

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: با توجه به روند ستاد انتخابات، روز سیزدهم خرداد، فرمانداری ها اسامی تأیید صلاحیت شده ها را آگهی کرده و در نهایت روز شانزدهم تبلیغات نامزده ها آغاز خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، در خصوص احراز صلاحیت کاندیداها اظهار داشت: وضعیت صلاحیت نامزدها  روز بیست و هشتم اردیبهشت به خود افراد ثبت نامی اعلام شده است و اسامی نهایی آن ها یازدهم خرداد ماه اعلام خواهد شد.

مهدی تقوایی افزود: افرادی که احراز صلاحیت آن ها اعلام نشده است از بیست و نهم اردیبهشت به مدت چهار روز یعنی تا یکم خرداد فرصت دارند که نسبت به اعتراضات خود اقدام کنند تا مورد بررسی هیئت نظارت قرار گیرد.

وی در خصوص وضعیت صلاحیت نامزدها در کل استان گفت: در حوزه شهری ۶۰۸ نفر و در حوزه روستایی ۲۳۶۸ نفر تایید صلاحیت شدند و در حوزه شهری ۹۶ نفر و در حوزه روستایی ۱۶۲ نفر صلاحیتشان احراز نشد.

تقوایی ادامه داد: در مجموع استان یزد ۱۵۵ نفر از ثبت نام کنندگان خانم بوده اند که ۳۷ نفر در حوزه شهری و۱۰۳ نفر در حوزه روستایی تأیید صلاحیت شده اند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد تصریح کرد: در حوزه های ثبت نامی استان یزد، شهرستان تفت بیشترین آمار را به دلیل تعدد حوزه های روستایی نصیب خود کرده است، حتی شهرستان تفت در میان افراد ثبت نامی خود بیشترین ثبت نام کننده ی خانم را در استان یزد داراست.

مهدی تقوایی در خصوص روند رسیدگی به شکایات و اعلام اسامی نامزدها خاطر نشان کرد: رسیدگی به شکایات تا دهم خرداد ماه زمان خواهد داشت و روز یازدهم صورت جلسه تنظیم و به هیئت نظارت ارائه خواهد شد که در ادامه نیز این هیئت،  صورت جلسه را تقدیم ستاد انتخابات استانداری کرده و روز دوازدهم اسامی نامزدها به فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد.

وی اذعان کرد: با توجه به روند ستاد انتخابات، روز سیزدهم خرداد، فرمانداری ها اسامی تأیید صلاحیت شده ها را آگهی کرده و در نهایت روز شانزدهم تبلیغات نامزده ها آغاز خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر قانون مداری نامزدها برای برگزاری یک انتخابات سالم خاطر نشان کرد: قانون، شرع و تبعیت از رهبری سه رکنی اصلی که در تمامی عرصه به ویژه در انتخابات باید رعایت شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page