چرا داشتن یک وبلاگ برای شما ضروری است؟

دسته: علمی - پزشکی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 1 خرداد 1392

در این مطلب قصد دارم که با ذکر دلایلم شما خوانندگان عزیز بافق فردا را ترغیب کنم تا سراغ وبلاگ نویسی بروید. انشای خوبی ندارم ولی سعی میکنم موضوع مد نظر خودم را با ذکر مثال به خوبی برسانم.

دلیل اول: امام صادق(ع) «زکوه العلم ان تعلمه عباد الله»
هرکدام از ما اطلاعات و تجربیات و مهارت هایی داریم که مابقی افراد جامعه ندارند و وبلاگ راه  خوبی برای در گسترش این مهارت هاست. منظورم از داشتن مهارت لزوما یک مهارت منحصر به فرد (مانند بلند کردن کیسه گچ با دندان نیست) هر مهارت به ظاهر ساده ای می تواند برای بسیاری مفید باشد. مثل آموزش تعویض لاستیک پنچر شده

مثال: وبلاگ من یک جوانه ام مثال خوبی برای آموزش دانش خود به دیگران است، در این وبلاگ تعدادی از جوانان فارغ التحصیل و علاقه مند به رشته کشاورزی تجربیاتشان را در اختیار بقیه قرار می دهند. هر مطلبی از چند صد مطلب این وبلاگ به پرورش یک گل و گیاه خاص اختصاص دارد و در قسمت نظرات به سؤالات خوانندگانش پاسخ می دهند.

از وبلاگ من یک جوانه ام

از وبلاگ من یک جوانه ام

دلیل دوم: هرچی میخواهد دل تنگت بگو

نوشتن خاطرات روزانه، دل نوشته ها و درد دل ها هم دلیل خوبی برای داشتن وبلاگ شخصی است. دیر تش باد وبلاگ یک سرباز معلم است که برای تدریس به یک روستای دورافتاده استان بوشهر و به قول خودش کوچکترین مدرسه جهان فرستاده شده است. شاید در ابتدا وبلاگ راهی برای سرگرمی این معلم جوان بوده ولی حالا هم او هم مدرسه و دانش آموزانش معروف شده اند 20:30 گزارشش را تهیه کرده و کامران نجف زاده گفته ماندگارترین گزارشش بوده. بی بی سی هم خواسته با این آقا مصاحبه کند که درخواستشان را نپذیرفته.

از وبلاگ دیر تش باد

از وبلاگ دیر تش باد

دلیل سوم: کسب درآمد

چقدر لذت بخش است که در وقت های آزاد خود در اینترنت بچرخی و چند خطی از دانسته ها و خاطرات و علاقه مندی هایت بنویسی و بعد سر ماه بیش تر از حقوق شغل اصلی ات درآمد داشته باشی.

وبلاگ یک پزشک نوشته های آقای علیرضا مجیدی است و خواهرش فرانک نوشته های پرمحتوایی در مورد تکنولوژی روز و علاقه مندی هایشان سینما و کتاب دارند. اگر نگاهی به تعداد تبلیغات و تعرفه تبلیغات این وبلاگ سری بزنید می بینید که ماهانه حدود 2 میلیون تومان از این راه درآمد دارند.

تصوی از وبلاگ یک پزشک

تصوی از وبلاگ یک پزشک

دلایل دیگر

  • کسب شهرت
  • کسب اعتبار و مقبولیت
  • معرفی شهر و روستای محل زندگی به تمامی دنیا
  • گسترش حلقه دوستان

انشالله در قسمت های آینده در مورد نحوه راه اندازی وبلاگ که کار بسیار آسان و بدون هزینه ای هست شرح خواهیم داد.

سید احسان شریعتی

وبلاگ نویسنده این مطلب


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 - 12:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام اقا احسان یه وبلاگ برا ما بساز

You cannot copy content of this page