ابراهیمی: تبانی و زد و بند در لیگ یک بیداد می‌کند

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
شنبه - 4 خرداد 1392
اگر قرار باشد افرادی که علیه آنها رای داده شده اعتراض کنند و محرومیت و جریمه آنها یکی یکی کم شود، فایده‌ای ندارد.

مدیر فنی فصل گذشته سنگ‌آهن بافق یزد معتقد است باید با عاملان تبانی در فوتبال به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

اگرچه چند روزی از اعلام آرای تبانی در لیگ دسته یک می‌گذرد ولی همچنان این بحث در محافل فوتبالی مطرح است و عده‌ای از کارشناسان معتقدند آرای صادر شده به هیچ‌وجه مناسب نبوده و از بازدارندگی لازم برخوردار نیست.

در همین ارتباط گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا را با ناصر ابراهیمی می‌خوانید:

در مورد رای کمیته انضباطی در ارتباط با پرونده تبانی در لیگ یک چه نظری دارید؟

می‌دانم که تبانی در لیگ یک بوده و انجام شده و سال اول هم نیست که این کارها انجام می‌شود. تبانی و زد و بند در لیگ یک بیداد می‌کند و همه جوره هم وجود دارد و خیلی کارها انجام می‌دهند.

آرای کمیته انضباطی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم این کار کمیته انضباطی اتفاق خیلی خوبی است تا فساد در فوتبال ریشه‌کن شود. اگر قرار باشد افرادی که علیه آنها رای داده شده اعتراض کنند و محرومیت و جریمه آنها یکی یکی کم شود، فایده‌ای ندارد چون در گذشته هم مربیان منشوری بودند که بعد از 6 ماه برگشتند. اگر تبانی این افراد ثابت شده، باید با شدت بیشتری با آنها برخورد شود.

کمیته استیناف در این مقطع چه وظیفه‌ای دارد؟

الان عده‌ای از این افراد اعتراض دارند و به کمیته استیناف می‌روند، اما فقط بحث کمیته استیناف نیست چراکه بعضی‌ها هم به مجلس می‌روند و حتی پرونده‌ها به مجلس می‌رود. حتی استاندار یک استان و فرماندار یک شهر هم به مجلس می‌روند و رایزنی می‌کنند. اگر دنبال پاکسازی در فوتبال هستند، ‌باید محکم مقابل این مسائل بایستند تا درس عبرت برای دیگران شود.

آدم‌هایی که دنبال فساد در فوتبال هستند ‌تا چه اندازه‌ای به این رشته ضربه زده‌اند؟

خیلی زیاد ضربه زده‌اند، چون این مسائل از دلالی شروع می‌شود و کار به مدیران باشگاه‌ها می‌رسد که تیمی را قهرمان می‌کنند یا می‌انداند. در گذشته همه این مسائل در فوتبال ما بوده اما برخورد نمی‌شد.

این مباحث از کی وجود داشته؟

از سال 81 یا 82 که پول به فوتبال آمد، چنین اتفاقاتی وجود داشت. قبل از آن پولی در فوتبال نبود که دلال در آن رخنه کند، اما از آن به بعد پول آمد و الان رقم‌ها میلیاردی شده و حتی در فوتسال هم رخنه کرده و ممکن است به رشته‌های دیگر مثل والیبال و بسکتیال هم سرایت کند.

دلیل بروز این اتفاقات چیست؟

به نظر من روابط زیادی در لیگ یک وجود دارد که باید با شدت با آنها برخورد شود و برای فوتبال، فوتبالی‌ها تصمیم بگیرند تا پاکسازی کامل شود. اگر من منشوری هستم، ‌باید برای همیشه من را کنار بگذارند تا درس عبرتی برای بقیه شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page