شورای منتخب می تواند کارکند یا نه؟

دسته: سیاسی , مقالات
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 7 خرداد 1392
شورای اسلامی شهر را چگونه انتخاب کنیم از بین برترین الگوهای مدیریتی ارائه شده تا برنامه ها و هدف هایی بزرگتر یا از بین اقشار مختلف ، جوانان متخصص و بزرگترهای با تجربه و یا هیچ کدام ؟ کدام مهمتر است و اساسی تر؟
خودباوری و اصرار بر اینکه الگوی مدیریتی ، برنامه قوی تر و هدف بلندوبزرگتری در طیف فلان هست و در طیف فلان نیست تنها می تواند نشانگر اعتماد به نفس باشد و لذا هرگز دلیل بر محقق شدن آن برنامه و الگو نمیشود چرا که پيش از طرح آرزوهاي بزرگ، ساز و كار محكمي نیاز است كه در عين یقین به آن آرزوها، قدرت، جذابيت، و مديريت لازم را براي اجراي آنها نیاز دارد که یا دارد و يا باید كسب گردد ، در غير اين صورت روزي چون اين روزهایی که گذراندیم ، خواهیم داشت كه حاصل آن آرزوها، ناكامي در تحقق و گسترش آنها خواهد بود و حتی با داشتن مجريان خبره و كارآزموده و محكم نیز نمی توان هر آرزوي بزرگي را محقق شده یافت . بنابراین مشکل ما الگو و تز و ایده و برنامه یا مجری و خبره نیست ، که البته از این جهت نیز خوب نیستیم :
– جلساتمان خوب اداره نمی شود و وقت کشی فراوانی داریم .
– بیشتر پیش بینی آینده شهر را کرده ایم تا برنامه ریزی برای ساختن آن .
– قبل از آنکه کاری را تمام کرده باشیم خسته می شویم و دست از کار می کشیم .
– بجای اینکه چیزهایی که موانع پیشرفتند شناسائی کنیم و در راه برداشتن آن قدم برداریم ، بیشترین بحث و انرژیمان معطوف کسانیست که مانع پیشرفت اند .
– باور نداریم که با قویترین مخالفمان هموطنیم و قطعا اهداف ، مقصود و ارزشهایی مشترک داریم .
لذا مشکل اصلی ما نگرشمان است مشکل ما در نداشتن روحیه کار تیمی است بنابراین برای اینکه تاریخ شنیده شده را چند باره تکرار نکنیم و عملا در جا نزنیم ، ابتدا باید فرصت بروز نادرستی های مدیریتی را از بین کلام و رفتارمان بگیریم و با آن خداحافظی کرده و سپس برای پیشرفت شهر و توسعه روزافزون آن قدم برداریم .
ابتدا باید نگرش ها را تغییر داد و حصار هایی را شکست ، ترسها و ملاحظه کاری و احتیاط را به همراه تخریب و سیاه نمایی و اسید پاشی سایرین کنار گذاشت و برای خدمت به خلق الله که نهایتا رضایت خداوند را در پیش دارد افکار و محدودیتهای بی پایه و اساس حاکم شده بر فضا را از میان برداشت  و با صداقت ، شفافیت و برنامه ریزی و کارتیمی مقدماتی برای برداشتن قدمهایی محکم فراهم نمود .
امروز دیگر بعد از چندین بار سعی و خطا ، باید تشخیص داده باشیم که در عرصه خدمت شهری بسیاری از افکار و عقاید نیازی به مطرح شدن نیست همان افکار و عقایدی که در عرصه خدمت ، حاشیه نامیده می شوند و از قدرت و سرعت یک تیم می کاهد و برنامه را در اجرا کند و یا در حد مطالعه نگه می دارد. پس بزرگترین مانع پرداختن به حاشیه های راه خدمت به شهر است لذا شورای شهر جدید هم اگر به حاشیه بپردازد و آن را توسعه دهد وقتی برای پیمودن راه خدمت نخواهد داشت ولی اگر قدم برداشتن برای کوچک کردن دایره حاشیه ها را در برنامه داشته باشد می توان امید داشت که بتواند کاری بکند کارستان .
خلاصه کلام اینکه در انتخاب پیش رو نباید به دنبال تکمیل کردن لیست 7 نفره ای از اسامی کاندیداهای موجود باشیم بلکه باید انتخابی از رفتارها ، سابقه ها و کلامهای ایشان ، قبل و بعد از ثبت نامها و تبلیغات داشته باشیم و لیستی از کردارها و عملکردها را تهیه کنیم که به دنبال حاشیه و حاشیه سازی نبوده و فکر خدمت به مردم را داشته اند . سپس به جوان متخصص ، باتجربه ی میانسال و … پرداخت .

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page