آیا می­دانید اولین بانگ درود بر خمینی (ره) از کدام نقطه ­ی شهرستان بافق بلند شد؟؟؟

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
یک دیدگاه
سه‌شنبه - 7 خرداد 1392

قبل از بیان این گزارش یادآور می­شویم این روایت از زبان حاج محمد پورمقدم که از پیرغلامان حضرت سیدالشهداء (ع) می­باشند، نقل شده است.

2013-05-28 11.56.39

نیمه­ ی شعبان هر سال برای برگزاری هرچه باشکوه­تر این ایام مسعود، روحانی دعوت می­کردیم و این ایام مبارک و میمون را جشن گرفته و روحانی مدعو به بیان خصوصیات امام زمان (عج)، ویژگی­های محبین و دوستدارانش و … می­­ پرداخت. نیمه ­شعبان سال 1357 فرارسیده بود و ما برای برگزاری مراسم نیمه­­ شعبان تصمیم خاصی نگرفته بودیم. در نهایت با مشاهده اینکه در شهرستان حتی چراغی هم برای نیمه ­شعبان روشن نشده بود، فعالان مسجد حجت (عج) از جمله آقایان: مرحوم آقا رضا شیرازی، مرحوم حسین فتاحی، میرزا جواد قائمی، عباس دهستانی، محمود نارگانی، و … این وضع را بسیار نامناسب برای خودشان که از خادمین مسجدی که به­ نام حضرت حجت­ بن الحسن بود، دانستند.

بنابراین بچه­ ها یک­دل شده و با خودروی سواری مرحوم حسین فتاحی به محضر سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی (ره) رفتیم و به آقای صدوقی (ره) گفتیم که ما از خادمین مسجدی در بافق به­ نام حضرت حجت­ بن الحسن هستیم و در حال انتخاب روحانی توانمندی به ­منظور سخنرانی در این ایام مبارک می­باشیم. ایشان هم در جواب ما فرمودند که چرا حالا آمدید و الان خیلی خیلی دیرشده است. در نهایت ایشان که با پافشاری ما روبرو شدند فرمودند که به مسجد اتابکی بروید و اگر آقای ربانی که منبرشان دیروز آزاد شده است، جایی را قبول نکرده­ اند، بگویید برای سخنرانی به  ­بافق بیایند. ما نیز به مسجد اتابکی رفتیم و بعد از بیان درخواست خود، این بزرگوار (آقای ربانی) دعوت ما را جهت سخنرانی به­ مدت 5 شب در مسجد حجت (عج) بافق قبول نمودند. بعد از دعوت آقای ربانی مجددا محضر حضرت آیت الله صدوقی (ره) رفتیم و از ایشان نیز به منظور شرکت در مراسم شب نیمه­ شعبان و سخنرانی در مسجد دعوت کردیم. شب نیمه­ شعبان در حالیکه خیابان­ها مملوء از جمعیت بود، آیت الله صدوقی (ره) به بافق آمدند.

در بدو ورود به­ بافق اهالی مسجد جامع اصرار داشتند ایشان به مسجد جامع رفته و سخنرانی خود را در آن محل داشته باشند. ایشان بلافاصله فرمودند که من دعوت مسجد حجت (عج) هستم. این بزرگوار در نهایت با اصرار زیاد اهالی مسجد جامع که منجر به منحرف شدن ماشین حامل ایشان نیز شد، تصمیم گرفتند در مسجد جامع به اقامه نماز پرداخته و برای سخنرانی به مسجد حجت (عج) بیایند. بعد از اقامه نماز در مسجد جامع به مسجد حضرت حجت (عج) آمدند و با ورود آیت­ الله صدوقی (ره) به مسجد، اولین بانگ دلنشین ” درود بر خمینی ” آنچنان بلند شد که احساس می­شد پایه ­های مسجد در حال لرزیدن است. ایشان در سخنرانی خود به ادامه انقلاب پرداختند و اقدام روحانی که به استاندار وقت به­ خاطر سفرش به ­بافق خیرمقدم گفته بود، محکوم کردند و به او هشدار دادند که انشاالله اگر انقلاب پیروز شد، من میدانم و تو.

در پایان به روح بلند شهداء والامقام اسلام و انقلاب، امام شهداء، حضرت امام خمینی (ره) درود می­فرستم و از درگاه احدیت بخشنده برای تمام این عزیزان طلب رحمت و عفو خواستارم.

تهیه­ کننده: احسان فتوحی بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی رضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 7 خرداد 1392 - 2:46 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

حکایت بسیار زیبایی بود، کاش از سالمندان در خصوص گذشته بافق بیشتر گزارش تهیه می کردید.

You cannot copy content of this page