معتقدم پی گیری معجره می کند(نمونه ای از پی گیریها)

دسته: انتخابات
۳ دیدگاه
چهارشنبه - 22 خرداد 1392

طبق معمول سرگرم کارهای روزمره بودم که یکی از دوستان صفحه 27 روزنامه ایران مورخ بیست وهشتم آبان ماه نود مزین به آگهی درشتی ازسازمان توسعه و نوسازی معادن با مضمون: در آگهی فراخوان مزایده عمومی دومرحله ای جهت استخراج و فروش سنگ آهن خام از معادن سنگ آهن مرکزی ایران را به بدترین شکل ممکن، یعنی از طریق مزایده به فروش گذاشته بود.

_à___د_î_»_ç

به عنوان گام اول درسریعترین زمان ممکن اکثر دلسوزان و فعالین اجتماعی شهرستان ومسئولان را در جریان امر قراردادیم.
در گام بعدی جلسه هم اندیشی با حضورفعالین جهت بررسی راه های جلوگیری ازاین واگذاری ناعادلانه صورت گرفت که در نهایت کارپیگیری به صورت منسجم بین سه تیم تقسیم بندی شد.  اولین گروه پیگیر راعباس یزدانی(رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران معادن بافق) با توجه به اینکه مزایده مذکور رابطه مستقیم با امنیت شغلی کارگران خدوم شرکت سنگ آهن مرکزی بافق داشت به عهده گرفت ومقرر شد در اولین فرصت نامه ای به خدامراد احمدی (ریاست سابق هئیت عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن) با امضاء کلیه اعضای هئیت مدیره انجمن صنفی نوشته شود.
_à___د_î_»_ç 002
گروه پیگیردوم به عهده بنده گذاشته شد که متن طوماری برای مقام معظم رهبری به امضاء فرزندان شهیدان شهرمان برسانم وهمچنین جهت رساندن طومار به بیت مقام معظم رهبری کنکاش و جست و جو کنم تا رابطی پیدا شود .
_à___د_î_»_ç 001
گروه پیگیر سوم تماس با مسئولان شهرستان ، استان و نماینده وقت شهرمان در شورای اسلامی شهر و اعضای شورای شهر جهت مطلع کردن آنها و همچنین از ایشان درخواست شود تا هرچه سریعتر نارضایتی مردم ، کارگران و در یک کلام شهر بافق را به مقامات مربوطه و کشوری برسانند .
در روزیکشنبه 13/9/90متن طومارنوشته شد و در دوروزبعد یعنی روزهای دوشنبه (14/9/90) و سه شنبه(15/9/90)مصادف با تاسوعا و عاشورای به امضاء فرزندان شهید رسید.
بعد ازتهیه طومارونامه های مذکوردر ساعت 23:30شنبه مورخ 19/9/90با همراهی محسن افضلی، عباس یزدانی،محمد مهدی علیزاده فلاح به طرف قم حرکت کردیم تا از آنجا با همراهی یکی از طلاب راهی تهران شده و دغدغه مردم بافق را به اطلاع بیت مقام معظم رهبری برسانیم.
پس از رانندگی شبانه تا قم در5:10بامداد یکشنبه مورخ 20/9/90 بعداز زیارت حرم حضرت معصومه(ع) و نماز صبح به منزل آن طلبه بزرگوار برای استراحتی کوتاه رفتیم که نهایتاً در ساعت 9صبح همان روزبه طرف تهران حرکت کردیم . در بین راه با لب تاپ نامه های مختلف برای  نمایندگان سرشناس مجلس من جمله دکتراحمد توکلی، حداد عادل،لاریجانی،مرحوم حجت الاسلام یحیی زاده، مهندس فرهمند وغیره تایپ می کردیم ودر کنار آن تماسهای تلفنی متعددی با افراد رابط با وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشورو رسانه های معتبر مانند کیهان وخبرگزاری فارس وغیره جهت هماهنگی برای دادن اسناد، اطلاعات ونامه ها صورت گرفت.
درساعت 11:45 به محل قرار در دانشگاه امام صادق (ع) رسیدیم . نمازظهر و عصربه جماعت در نمازخانه با صفای این دانشگاه اقامه کردیم و در آنجا طی تماسی که داشتیم با دکتر یاراحمدی و خبرهای بعدی متوجه شدیم دکتر به اتفاق ، فرماندار وقت(حسین ندافیان) و نماینده وقت مجلسمان مهندس فرهمند ، جهت جلوگیری ازفروش شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از طریق مزایده به تهران آمده و در حال رایزنی با نمایندگان مجلس هستند بنابراین طی تماس محمد مهدی علیزاده با دکتر یاراحمدی ، وی را در جریان وقت ملاقاتی که در بعدازظهربا دکتر مصباح الهدی باقری کنی داماد سوم خانواده مقام معظم رهبری هماهنگ شده بود، قرار دادیم ودکتر خواستیم در صورت تداخل نداشتن با برنامه هایشان در این دیدار شرکت کنند که متاسفانه به علت تداخل با برنامه ها و رایزنی های ایشان مقرر شد ، مدارک ومستندات مورد نیاز برای ارائه به بیت مقام معظم رهبری را توسط راننده شرکت به محل دانشگاه ارسال نمایند .
در نهایت ساعت 15:20موفق به ملاقات با دکتر باقری کنی شدیم که ضمن توضیحات کامل از محرومیتهای منطقه بافق ودادن طومار ومدارک جهت رساندن درخواست و دغدغه چندین ساله مردم مظلوم شهرستان به مقام معظم رهبری طلب کمک کردیم  که باروی باز استقبال کرده ، به حرفهای ما گوش دادند و سوالاتی را مطرح کردند از جمله اینکه چرا از قبل پیگیری نکردید و مسئولان چه می کنند که با ارائه کپی مقاله دکتر یاراحمدی در روزنامه اقتصاد چند ماه پیش ، توضیحاتی از پیگیری ها و تلاشهای امروز و دیروز تمام مسئولین خدوم شهرستان مخصوصا امام جمعه معزز بافق به ایشان دادیم . دکتر باقری کنی در نهایت از ما شماره تماسی خواستند که در صورت ضرورت تماس بگیرند که به اتفاق دوستان شماره موبایل دکتر یاراحمدی را بعنوان مدیرعامل شرکت و شماره موبایل علیزاده را بعنوان رابط مردمی در زیر طومار فرزندان شهید نوشته و تحویل ایشان دادیم .
این گفتگوی سریع و صریح ، با قول دکتر باقری کنی برای پیگیری تا رساندن مدارک به دست مقام معظم رهبری و … تکمیل و پایان یافت .
بعد از آن از دانشگاه به سمت مجلس حرکت کردیم تا نامه ها را به رابطین نمایندگان و دیگر نهادها برسانیم که نتیجتا تا اواسط شب تماسها و دیدارها ادامه داشت که خوشبختانه با پیگیری موثر فرماندار، مدیر عامل و نماینده مجلس وقت و همچنین همت مضاعف جوان با انگیزه ، جلوی این مزایده غیر اصولی گرفته شد و …. .
خلاصه کلام اگر دست در دست هم دهیم می توانیم در مقابل هر حرکت غیر اصولی ایستادگی کنیم و نتیجه بگیریم و لذا امروز نگاه و نگرش ما باید همدلی برای حفاظت ، پیگیری و توسعه باشد .
مهدی رنجبر بافقی(خبرنگار بافق فردا)کارشناس حقوق و نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
ميرسليماني بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 1:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود بر شرف وشيرپاكي كه جناب رنجبر نوشيده اي. اي كاش بسياري از جوانان بافقي چنين تعصب و درايتي داشتند كه اگر چنين بود ما مركز استان را در جيبمان ميگذاشتيم تا پشت سر ما حركت كند نه جلو.
به سهم خود به اين تعصب وشكوهي كه در شما سراغ دارم تبريك مي گويم.
خدا پشت وپناهتان باشد.

منتقد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 22 خرداد 1392 - 4:22 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
جناب آقای رنجبر
ممنون از اطلاع رسانی نسبتا خوب شما در خصوص جریانات خصوصی سازی شرکت اما چند نکته قابل ذکر است:
1-تمام نمودن یک حرکت چند جانبه و چند متغیره به نام یک نفر و یا یک گروه مشخص اخلاقا درست نیست. از طرفی از آن طلبه دلسوز و مخلص هم شهری که شاید اصل امکان ارتباط از طریق ایشان و حتی پیشنهاد نیز از طرف ایشان بود نام نبردید دلیل اصلی آن اینست که آن طلبه محترم هنوز در راه جهاد خود در راه عدالت اجتماعی و انفال از پا ننشسته است در صورتی که شما و آن مجموعه به اصطلاح صنفی آقایان در خصوصی سازی چغارت هضم شده اید.
2- در این خصوص بعد از انتخابات انشاءالله قرار است ادامه قصه در 11 قسمت دیگر منتشر گردد لذا واقعیات دیگری نیز هویدا خواهد شد.
3- در نوشته خود از شخصی نام برده اید که تنها حکم راننده را در این حرکت شما داشته است و امروز متاسفانه با تمام توان از حرکت خصوصی سازی صورت گرفته در چغارت حمایت می نماید

ارسالی توسط مهدی رنجبر بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 23 خرداد 1392 - 9:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای منتقد با سلام و تشکر از جنابعالی : اولاً این طلبه گرامی از اقوام نزدیک بنده می باشد از ایشان جهت درج نامش کسب تکلیف شد که موافقت نکرد. ثانیاً همین آقای یزدانی را که راننده خطاب کردید با خودر شخصی خود از ساعت 1بامداد تا صبح رانندگی کرد و در جلسه دانشگاه امام صادق(ع) به شدت از خصوصی سازی به روش مزایده انتقاد کرد و تمام نامه هایی که در سایت مشاهده می کنید وی تنظیم کرده است. ثالثاً دکتر مصباح باقری از وی خواست که تلفن همراهش برای تماس را در زیر نامه بنویسد ولی او پیشنهاد داد که تلفن همراه مدیر عامل شرکت را در زیر کلیه نامه ها بنویسند. رابعاً این اولین سفرش به تهران نبود خدا را گواه می گیرم که علاوه براو خیلی از دوستان بنده جهت پیگیری مسائلی مانند حوزه های انتخابیه، خصوصی سازی فولاد، تعمیرات اساس لکوموتیو کارخانجات، تبدیل وضعیت خیلی از محرومیتهای این شهرستان به تهران سفر کردندو در حالی که این عزیزان هیچ گونه مسئولیتی اجرایی ندارند و فقط به عنوان یک شهروند دلسوز و فعال این پیگیری ها را انجام می دهند خامساً برای خصوصی سازی فعلی نیز مطالبی به صوت مقاله و مصاحبه در سایت و جراید درج شد و نماینده محترم مجلس و سایر مسئولان از این نوع خصوصی سازی حمایت کردند. مهدی رنجبر بافقی

You cannot copy content of this page